شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به ناکامی در ثبت جهانی بادگیرهای این استان به دلیل مداخله و اعتراض نمایندگان کشورهای عربی به‌ویژه امارات متحده عربی اظهار کرد: «۱۰ سال از تلاش برای ثبت جهانی بادگیرها با عنوان «ثبت فن‌آوری ساخت بادگیر» می‌گذرد ولی به‌‌رغم ارسال پرونده مذکور به یونسکو، به دلیل مداخله و اعتراض نمایندگان کشورهای عربی به ویژه امارات متحده عربی تاکنون محقق نشده است.» او به پژوهش‌های متعدد صورت گرفته در این رابطه، از تلاش برای طرح مجدد پرونده ثبت جهانی بادگیرهای یزد در یونسکو خبر داد و خاطرنشان کرد: «البته به دلیل تعدد پرونده‌های در نوبت جمهوری اسلامی ایران به یونسکو، این طرح با تعلل مواجه شده ولی در عین حال اداره کل میراث‌فرهنگی استان بارها برای همکاری جهت…
  • معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «در پیوند دو حوزه «گردشگری» و «راه‌آهن» که دستاورد آن توسعه گردشگری داخلی و توزیع سفر در کشور به شمار می‌آید؛ باید از کارگزاران حرفه‌ای و متخصص حوزه گردشگری از جمله راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز رسمی از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استفاده شود.»
  • حداقل ۲ میلیارد یورو اعتباری است که برای انجام تعمیرات، بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی فرانسه نیاز است. هفته‌نامه لوپوئن در مطلبی که درخصوص وضعیت ابنیه تاریخی فرانسه منتشر کرده، نوشته است که این فقط کلیسای نوتردام نیست که نیاز به بازسازی و مرمت دارد. استفان برن، رئیس بنیاد ابنیه تاریخی فرانسه در پیامی می‌کوشد توجه فرانسویان را نسبت به وضعیت نامناسب ابنیه تاریخی در فرانسه جلب کند. در این پیام آمده است: «برای انجام تعمیرات و بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی که در معرض ویرانی قرار دارند، اعتباری به میزان دست کم ۲ میلیارد یورو نیاز است.» این نشریه اضافه کرده: «در مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ ابنیه تاریخی که نیاز به مرمت یا بازسازی دارند شناسایی شده‌اند و فهرست آنها روی سایت این بنیاد قرار دارد. در بین این ابنیه می‌توان به…
  • محمد علاف‌پور
    استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بانک‌ها لازم است روند پرداخت خسارت برای ساخت منازل روستایی را تسهیل کنند تا به نوسازی منازل در استان سرعت بخشیده شود، گفت: تصمیم دولت بر این است تا تعمیرات طی مدت 3 ماه به اتمام برسد و ساخت منازل تخریب شده نیز تا پایان سال 98 به‌طور کامل به اتمام برسد.
  • الهام اکبری
    رئیس اتاق کرمانشاه اظهار کرد: مرز سومار از زمان آغاز فعالیت خود به دلیل موقعیت سوق الجیشی که داشت در فاصله کوتاهی با حجم زیادی از مبادلات تجاری، بارها و کامیون مواجه شد به گونه‌ای که در برخی از روزها ۳۰۰ تا ۵۰۰ کامیون در این مرز تردد داشت.
  • مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: نمایشگاه روز ملی گل از 25 خرداد به مدت یک هفته در باغ گل‌های اصفهان با همکاری اتحادیه گل و گیاه و شرکت‌های تعاونی گل برپا می‌شود. فروغ مرتضایی‌نژاد اظهار کرد: امسال شعار «بیا تا مدتی با گل نشینیم» برای این مناسبت انتخاب شده است. وی با تاکید بر اینکه حتی اگر همه منابع زیرزمینی هم سیراب شود، بنای ما بر صرفه‌جویی آب است، اظهار کرد: در این راستا برنامه ما برای روز گل در اصفهان ترویج و آموزش اصلاح الگوی کشت با محوریت جایگزینی چمن‌های مقاوم به کم آبی و کاشت گل‌های دائمی به جای فصلی و همچنین کاشت درختچه‌های مقاوم به همه شهروندان اصفهانی است.
  • اگر می‌خواهید فقط با یک نگاه سطحی و گذرا عمق بی‌برنامگی و سوءمدیریت در فوتبال ایران را ببینید، تنها کافی است به همین یک نکته توجه کنید؛ پیش از ظهر دیروز مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در آکادمی تیم‌های ملی نشست خبری برگزار کرد و ایرج عرب هم به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی پاسخگوی اصحاب رسانه بود. جالب اینکه بخش زیادی از نشست این دو چهره ارشد مدیریتی فوتبال ایران دچار همزمانی و همپوشانی شد و لاجرم بعضی از بخش‌های آن به اندازه کافی از سوی رسانه‌ها پوشش داده نشد. این همه زمان خالی وجود داشت، اما نفر اول فوتبال ایران و مدیرعامل محبوب‌ترین باشگاه کشور نتوانستند حتی برای نشست خبری‌شان فرصت مستقل و مناسب را در نظر بگیرند که کارشان دچار تداخل نشود. به راستی وقتی گردانندگان فوتبال ما حتی در…
  • درآمدزایی درفوتبال دنیا شرایط و سازوکار مشخصی دارد که فوتبال ایران از آن کمترین بهره را می‌برد. شاید اگر فقط پول حق‌پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها پرداخت می‌شد وضعیت مالی آنها را متحول می‌کرد. در سایر موارد درآمد‌زایی مثل تبلیغات محیطی یا بلیت‌فروشی نیز وضعیت باشگاه‌ها چندان تعریفی نیست.
  • درحالی‌که از چندی پیش استیضاح وزیر ورزش و جوانان از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس کلید خورد و در هفته‌های اخیر بخشی از توجه این وزارتخانه را به خود جلب کرده بود، دیروز از مجلس خبر رسید که این استیضاح به‌صورت کامل منتفی شده است. علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: «با کاهش تعداد امضای استیضاح‌کنندگان وزیر ورزش به ۸ نفر این استیضاح منتفی و از دستور کار مجلس خارج شد.»
  • صبح دیروز شماری از طرفداران استقلال و پرسپولیس در اعتراض به شیوه مدیریت دو باشگاه و همچنین وضعیت وخیم درآمدزایی آنها، مقابل باشگاه استقلال و وزارت ورزش تجمع و به این شکل اعتراضات خود را اعلام کردند. این درحالی است که این طرفداران در چند روز گذشته درشبکه‌های اجتماعی نیزنسبت به عدم پرداختی از سوی اسپانسر مشترک اعتراض‌هایی به وزیر ورزش و حتی وزیر ارتباطات داشتند.