شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه بنگاه‌ها: رئیس هیات‌مدیره موسسه اعتباری عسکریه (ملل) گفت: فعالیت موسسه اعتباری عسکریه در راستای کمک به اقتصاد کشور و تشکیل بنیان خانواده است. مروجی افزود: وقتی می‌بینیم با تسهیلات ارائه شده شغلی ایجاد می‌شود یا ازدواجی شکل می‌گیرد، تشویق می‌شویم راهی را که در پیش گرفته‌ایم ادامه دهیم. وی با اشاره به ابلاغیه بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومانی ازدواج خاطرنشان کرد: این تسهیلات می‌تواند برای بسیاری از زوج‌های جوان راهگشا باشد، اما باز هم باید به همان تصمیم و توکل اولیه اشاره کرد.

  • فارس: دو شرکت ساراس و ایپلم ایتالیا از مشتریان نفت ایران هستند که قرارداد بلند‌مدت (یکساله) برای واردات نفت از ایران امضا کرده‌اند. براساس قرارداد اولیه با شرکت ساراس ایتالیا روزانه بین 60 تا 65 هزار بشکه نفت خام به پالایشگاه‌های این شرکت ارسال می‌شود. صادرات نفت ایران به ایتالیا در بهار سال 95 با روزانه 30 تا 35 هزار بشکه آغاز شد. پیش تر سید محسن قمصری با اشاره به علت تاخیر از سرگیری فروش نفت ایران به شرکت انی ایتالیا گفته بود ایران آماده از‌سرگیری فروش نفت به این شرکت ایتالیایی بوده و مشکلی از نظر شرکت نفت وجود ندارد.

  • روز سوم تیر سال 55 د‌‌‌ر جراید‌‌‌ اعلام شد‌‌‌ که بانک جهانی قرار است 250 میلیون د‌‌‌لار به صنایع پتروشیمی ایران وام بد‌‌‌هد‌‌‌ و گفته می‌شود‌‌‌ که چک آن نیز کشید‌‌‌ه شد‌‌‌ه است. بنا به خبر یاد‌‌‌ شد‌‌‌ه این وام جهت مصرف توسعه انواع واحد‌‌‌های وابسته صنایع پتروشیمی بود‌‌ه است‌. یک مقام آگاه د‌‌‌ر این زمینه گفته است: وام 250 میلیون د‌‌‌لاری بزرگ‌ترین وامی است که تاکنون به یک شرکت ایرانی وابسته به د‌‌‌ولت پرد‌‌‌اخت شد‌‌‌ه است. بانک سرمایه‌گذاری بین‌المللی ایران و 35 بانک د‌‌‌یگر از 10 کشور د‌‌‌ر د‌‌‌اد‌‌‌ن این وام شرکت د‌‌‌ارند‌‌‌.

  • بهمن فرمان‌آرا تازه‌ترین فیلم‌نامه‌اش را برای دریافت پروانه ساخت به وزارت ارشاد ارائه کرد. به گزارش «ایسنا»، فیلم‌نامه تازه این هنرمند «صحبتی با جنون» نام دارد که در ادامه آثار قبلی او و یک فیلم‌نامه اجتماعی است. فرمان آرا همچنین با انجام اصلاحاتی در فیلم قبلی‌اش «دلم می‌خواد» این فیلم را به شورای پروانه نمایش ارائه کرده و منتظر پاسخ این شورا است. طبق اعلام گروه سازنده این فیلم،‌ این اصلاحیه‌ها شامل موارد جزئی است و ضربه‌ای به فیلم وارد نمی‌کند. بهمن فرمان‌آرا با ساخت فیلم «دلم می‌خواد»،‌ اولین فیلم از سه‌گانه «زندگی» را مقابل دوربین برد.

  • گروه اقتصاد بین‌الملل: شرکت هوندا موتور اعلام کرد درپی فراخوان‌های مربوط به مدل فیت اعتبار این خودروساز در ژاپن لکه‌دار شده است و این مساله بر فروش داخلی این خودروساز تاثیر منفی گذاشته است.

    به گزارش رویترز، از اواخر 2013، هوندا تعداد فراوانی از خودروهای فیت را به‌دلیل مشکلات مربوط به برنامه‌های نرم‌افزاری و موتور فراخوان کرده است. فیت زمانی پرفروش‌ترین مدل هوندا در ژاپن به‌شمار می‌رفت. کیمیوشی تریتانی، مدیرعامل هوندای ژاپن، می‌گوید: «طی دو سال گذشته فراخوان‌های بسیاری برای فیت داشتیم و این مساله تاثیر منفی بر اعتبار این برند داشته است.

  • مدافع استرالیایی با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست. به گزارش ورزش سه، آنتونی گولچ دیروز بعد از توافق با مسوولان این تیم قراردادش را امضا کرد. از او به عنوان جانشین ماریچ یاد می‌شود.

    .
  • دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: در ارزیابی‌های انجام شده از سوی شرکت مخابرات ایران، مخابرات قزوین در زمینه عملکرد شبکه دیتا طی دو ماه اول امسال توانست مقام اول را بین استان‌های کشور به خود اختصاص دهد. پورشاکر، مدیرعامل شرکت مخابرات قزوین با اعلام این مطلب گفت: رتبه‌بندی استان‌ها در شاخص‌های مخابراتی از سوی شرکت مخابرات ایران بین شرکت‌های مخابرات استانی انجام می‌شود و کسب این رتبه که بین تمام استان‌ها از سوی شرکت مخابرات استان قزوین به دست آمده، حاصل تلاش همکاران در توسعه و ارائه خدمات ارتباطی، به‌ویژه در زمینه دیتا و ADSL بوده است.

  • دبیر جامعه گردشگری الکترونیکی ایران ضمن غیرمجاز دانستن همه وب‌سایت‌های اجاره ویلا در شمال و کیش، از طراحی و اعطای لوگوی اطمینان برای سایت‌های مرتبط با خدمات الکترونیک گردشگری در آینده خبر داد. به گزارش «ایسنا» علی حسین‌زاده افزود: «ویلاهایی که این سایت‌ها اجاره می‌دهند، هیچ‌گونه امنیتی برای مسافران نداشته و از نظر سازمان مجوز فعالیت ندارند. سازمان میراث فرهنگی بارها اعلام کرده که این خانه‌ها برای اقامت مورد تایید نیست. » وی خاطر نشان کرد: «در بررسی‌های فروردین سال جاری، حدود 310 سایت گردشگری غیرمجاز را به مرکز ملی فضای مجازی و پلیس فتا برای پیگیری و برخوردهای قانونی معرفی کرده‌ایم.