شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه تاریخ و اقتصاد:اتحادیه‌ای به نام شعبه سندیکایی از صرافان و بانکداران متنفذ مانند برادران طومانیانس، حاج لطفعلی، اتحادیه، باقر صراف و ملک‌التجار تشکیل شد و به وسیله این سندیکا و همچنین عمال بی‌شمار آنها، مبالغ زیادی اسکناس برای تبدیل به پول نقره به بانک شاهی ارائه شد. در این یورش شدید به بانک شاهی، شدیدترین فعالیت و جد و جهد از طرف ملک‌التجار بروز داده شد. به نحوی که دولت حکم توقیف او را داده و وی که به موقع مسبوق شده بود مدتی خود را مخفی کرد. . . حاج ملک‌التجار، سردسته تجار تمام تهران و سراسر آذربایجان است و خود آذربایجانی است.

  • انتخاب نوشت: غلامعلی رجایی، مشاور آیت‌الله هاشمی در وبلاگ خود با اشاره به گفت‌وگوهایی که اخیرا با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انجام داده است، نوشت:امروز وقتی از ایشان سوال کردم از میان کارهایی که دراین هشتاد سال کرده‌اید از کدام یک خوشحال‌تر هستید و بعضی اقدامات بسیار مهم از جمله ختم هوشمندانه جنگ و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را نام بردم، گفتند: از اتمام به‌موقع جنگ که باعث شد عده‌ای از مردم ایران جانشان محفوظ بماند.

    من هم به ایشان عرض کردم اتمام جنگ حتی به نفع عراقی‌ها هم شد و جان خیلی از آنها را هم نجات داد.

  • روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران: از امروز تا چهارشنبه چهارم آذر 94 به مدت 3 روز پذیره‌نویسی و معاملات ثانویه اوراق استصناع در بورس اوراق بهادار تهران صورت می‌پذیرد.


    اوراق سفارش ساخت (استصناع) متعلق به شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی (سهامی خاص) در تاریخ 27/ 08/ 1394در فهرست بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران با نماد معاملاتی (صملی 9709) درج شده است. این اوراق به منظور ساخت ساختمان‌های صنعتی کارخانه کنسانتره و کارخانه گندله هر یک با ظرفیت تولید 5/ 2 میلیون تن در سال توسط شرکت واسط مالی شهریور دوم (مسوولیت‌ محدود) منتشر شده است.
  • چلسی درهفته سیزدهم لیگ برتر در خانه موفق شد با یک گل نورویچ سیتی را شکست دهد. سرمربی چلسی می‌گوید قهرمانی تیمش در این فصل لیگ برتر به عملیات غیرممکن شبیه است. به گزارش «ایسنا»، ژوزه مورینیوگفت:‌ «اگردرباره قهرمانی از من بخواهید سوال کنید، باید بگویم که این یک ماموریت غیرممکن است. شاید فقط تام کروز بتواند آن را به سرانجام برساند. در این دیدار بازیکنانم عملکرد خوبی داشتند و توانستیم به برد مهمی دست پیدا کنیم. »

    .
  • بازیگر سینما و تلویزیون که اخیرا به‌عنوان مشاور دبیر جشنواره سی و چهارم فیلم فجر هم انتخاب شده است، روز گذشته در دادسرای فرهنگ و رسانه دیده شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب حسینی به خاطر اختلافاتی که با تهیه‌کننده اولین فیلمش در مقام کارگردان یعنی «ساکن طبقه وسط» دارد در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور داشته است. یکی از دلایلی که این فیلم طی ماه‌های اخیر به شبکه خانگی عرضه نشده، همین اختلافات بوده که جلوی ارائه فیلم به شبکه خانگی را گرفته است. شهاب حسینی سال قبل این فیلم را به‌عنوان کارگردان و بازیگر روی پرده داشت.

  • رایورز: به‌تازگی خبرهای عرضه یک همراه هوشمند ۱۰ دلاری در رسانه‌ها به گوش رسیده است، ولی عکس‌العمل شرکت‌های بزرگ به این محصول چه خواهد بود و چگونه می‌توان انتظار داشت که این محصول موجب بر هم خوردن تعادل بازار نشود؟

    به گزارش وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، فروشگاه‌های وال مارت همواره به تخفیف‌های بسیار خوب و قیمت‌های مقرون به‌صرفه کالاهای فروشی خود معروف بوده است. سایت یاد شده در راستای این سیاست از فروش دو تلفن هوشمند اندرویدی هرکدام به قیمت ۱۰ دلار، خبر داده است. پیش از این، ارزان‌ترین تلفن هوشمندی که روانه بازار شده بود تلفنی مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس بود که با قیمت ۳۵ دلار به فروش می‌رسید.

  • ایرنا نوشت: همایش «در امتداد تدبیر» که قرار بود ساعت 19 روز شنبه در تالار فرهنگ اندیمشک برگزار شود، لغو شد. مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری و رئیس خانه احزاب کشور قرار بود در این همایش سخنرانی کند. در دو روز گذشته مخالفان برگزاری این همایش در شبکه‌های اجتماعی نسبت به برگزاری آن هشدار داده بودند. در همین حال به گزارش عصر ایران، تجمع تعدادی از افراد لباس‌‌شخصی مقابل فرمانداری اندیمشک باعث لغو مراسم سخنرانی مصطفی کواکبیان شد.

    .
  • فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی در باره سرنوشت خوانندگان ممنوع‌الفعالیت‌ حوزه موسیقی پاپ گفت: فعالیت و همکاری با رادیو جوان و سایت‌های ماهواره‌ای معاند، طبق قانون خلاف است، اما دفتر موسیقی همکاری گروهی که ناخواسته در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از آثارشان استفاده کرده‌اند را پیگیری می‌کند.

    به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: عده‌ای از این افراد که ناخواسته آثارشان توسط این سایت منتشر شده یا در شبکه‌های ماهواره‌ای معاند، قطعاتشان منتشر شده است و آنها اعتراض خود را اعلام کرده اند، دفتر موسیقی به‌طور جد پیگیر شکایت و اعتراض آنها است.

  • خبــرگزاری فـارس: مایکروسافت در تلاشی تازه برای قانع کردن کاربران گوشی‏های اندرویدی برای مهاجرت به ویندوز فون برنامه همراه خاصی به نام AppComparison را طراحی کرده است.

    این برنامه از روز جمعه از طریق فروشگاه گوگل موسوم به Google Play با این جمله تبلیغاتی در دسترس قرار گرفته است: آیا در نظر دارید وسیله اندرویدی خود را به ویندوز فون تغییر دهید؟ بعد از نصب، برنامه یاد شده گوشی شما را بررسی کرده و به شما اعلام خواهد کرد که می‌توانید از کدام‌یک از برنامه‏های اندرویدی روی گوشی مجهز به ویندوز 10 استفاده کنید.