شماره روزنامه ۶۰۳۸
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای‌اقتصاد- کرج- رسول باقری: معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز در دوازدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بر ضرورت انتقال کارت‌های بازرگانی فعالان اقتصادی به‌این استان تاکید کرد.
    به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، مهرداد مظفری در‌این زمینه اظهار کرد: برای تسهیل‌این امر لازم است جمعی از بازرگانان دعوت شده و انتظارات آنها شنیده شود و تسهیلاتی جهت ترغیب آنان فراهم آید. وی گفت: شایسته است موضوع انتقال کارت‌های بازرگانی توسط کمیته‌ای بررسی شده و طیف اقدامات تشویقی لحاظ شود و همچنین دستگاه‌هایی نظیر سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی دیدگاه خودشان را برای انتقال‌ این کارت ارایه نمایند، چراکه موضوع انتقال کارت‌ها فقط یک کار تحکمی نیست و باید نگاه خاصی به آن داشت.
  • گروه بنگاه‌ها- در معاملات نخستین روز کاری پس از تعطیلی اربعین برخی واحدهای فولادی بخش خصوصی، نرخ محصولات خود را با کاهش قیمت در بازار غیر‌رسمی عرضه کردند. در این روز، مقاطع هفت الماس، جهان فولاد غرب کرمانشاه، برخی از مقاطع یزد و کرمان شاهد افت قیمت در بازار بودند. شمش فولاد تولید داخل بدون نوسان قیمت روز سه‌شنبه را پشت سرگذاشت.

    .
  • گروه بنگاه‌ها - سقف برداشت وجه کارت بانک توسعه صادرات از ۲ میلیون ریال به چهار میلیون ریال افزایش یافت. بنابراین گزارش،‌ اخیرا نیز بانک توسعه صادرات امکان پرداخت اقساط درون بانکی مشتریان از طریق پایانه‌های تلفن بانک، همراه بانک، اینترنت بانک و خودپردازهای بانکی را فراهم کرد. مشاهده موجودی حساب، صورتحساب، انتقال وجه اعم از داخلی و بین‌بانکی، تخصیص و تغییر رمز دوم کارت، پرداخت قبض، مسدود‌ کردن کارت، تعیین مبلغ چک، غیرفعال کردن رمزیاب، فعال‌سازی رمزیاب غیرفعال شده، درخواست رمزیاب جدید، دستور پرداخت برای انتقال مبلغی خاص از یک حساب به حساب دیگر داخل بانک در زمان‌های مشخص از جمله خدمات قابل ارایه در سیستم سفیر بانک توسعه صادرات است.

  • گروه بین‌الملل- مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: پس از افشای اسناد و مدارک محرمانه این آژانس که باعث ارزیابی مجدد سیاست‌های برنامه‌های نظارتی آمریکا شده، ماموریتش به پایان رسیده است. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری ‌آسوشیتدپرس، ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای به روزنامه واشنگتن پست گفت: راضی و خرسند است چون که خبرنگاران می‌توانند داستان برنامه‌های نظارتی و جمع‌آوری داده‌های تلفنی و اینترنتی دولت آمریکا را بازگو کنند؛ اقدامی که از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی در دهه اخیر به طور چشمگیری رشد کرده است.

  • شاتا- در هفت ماه منتهی به مهر ماه امسال تولید شمش آلومینیم به 207هزار و 600تن رسید که نسبت به 7ماهه سال 91 رشد 6درصدی را نشان می‌دهد. در مهر ماه امسال نیز تولید این محصول به حجم 29هزار و 600تن رسید که نشانگر رشد 7/5درصدی نسبت به مهر ماه سال گذشته است. بر پایه این گزارش، در این مدت میزان تولید سنگ‌آهن 20میلیون و 358هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 3/9درصدی را نشان می‌دهد. همچنین مهر ماه امسال میزان تولید سنگ‌آهن به رقم 2 میلیون و 718هزار تن رسید که رشد 6/15درصدی نسبت به مهر ماه سال گذشته دارد.

  • ایسنا- ارزش تبلیغات اینترنتی در جهان در سه ماهه سوم سال‌جاری میلادی به رکورد جدید بیش از 10 میلیارد دلار رسید. اداره تبلیغات اینترنتی (IAB) با انتشار گزارشی اعلام کرد که در سه ماهه گذشته شرکت‌های تبلیغاتی 10 میلیارد و 690 میلیون دلار صرف تبلیغات اینترنتی کردند که رکورد جدیدی در این زمینه به شمار می‌رود. این در حالی است که در سه ماهه سوم سال گذشته میزان تبلیغات اینترنتی در سراسر جهان 9 میلیارد و 260 میلیون دلار بود و در سه ماهه سوم سال جاری این رقم افزایش 15 درصدی داشته است. در همین حال تبلیغات اینترنتی در سه ماهه سوم سال جاری در مقایسه با سه ماهه دوم رشد 2/4 درصدی داشته است.
  • دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: مدیر امور آبفای شهر گیلان‌غرب از شناسایی 69 فقره انشعاب غیرمجاز آب از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این شهر خبر داد.
    مهندس فرشاد باوندپوری با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب شهری بر اساس ماده 660 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری69 انشعاب غیرمجاز در شهر گیلان‌غرب و8 انشعاب غیرمجاز در شهر سرمست شناسایی شده است. وی وجود مشترکان غیرمجاز و تحمیل هزینه‌های اضافه بر اداره و کاهش سطح خدمات‌رسانی و افت فشار آب در نقاط مختلف شهر و هدر رفت آب و بالارفتن هزینه‌ تولید و توزیع آب در شبکه توزیع شهر را از دیگر مشکلات عنوان کرد.
  • گروه بنگاه‌ها- هموطنانی که قصد سفر زیارتی یا سیاحتی دارند، تحت پوشش بیمه‌های حوادث دانا قرار می‌گیرند. به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، شعبه آزادی مشهد این شرکت، طبق قراردادی که بین شرکت بیمه دانا با ستاد فرماندهی امور زایرین منعقد شده، کلیه هموطنانی که قصد سفر زیارتی یا سیاحتی دارند، می‌توانند در چارچوب این قرارداد با ورود به سایت مسافر بهشت www. mosafer-behesht. ir تحت پوشش بیمه حوادث به مبلغ میلیون 50 ریال، غرامت فوت و نقص عضو 10 میلیون ریال، هزینه پزشکی و خطر آتش‌سوزی ساختمان به مبلغ 100 میلیون ریال و اثاثیه منزل 50 میلیون ریال برای سرپرست خانواده قرار گیرند.

  • گروه بین‌الملل- در شرایطی که پاپ فرانسیس آماده می‌شود تا اولین کریسمس خود را در واتیکان جشن بگیرد، میزان محبوبیتش در میان مردم آمریکا افزایش یافته است. به گزارش سی‌ان‌ان، در نظرسنجی انجام شده توسط این خبرگزاری که دیروز،سه‌شنبه، منتشر شد، 88 درصد از آمریکایی‌های کاتولیک عملکرد پاپ فرانسیس را به عنوان رهبر 2/1 میلیارد عضو کلیسای کاتولیک تایید می‌کنند. پاپ فرانسیس همچنین در میان کل آمریکایی‌ها تاثیر مثبتی از خود به جای گذاشته است، به طوری که تقریبا از هر چهار نفر سه نفر پاپ را محبوب می‌دانند.