شماره روزنامه ۶۰۳۸
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • بیمه آتش سوزی برای سه گروه واحدهای صنعتی، غیرصنعتی و مسکونی صادر می‌شود. بیمه گران خسارات آتشی را که به‌صورت غیر‌عمدی مشتعل شده و با نیروی حرارتی خود گسترش و توسعه یابد تحت پوشش‌های اصلی آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه قرار می‌دهند. بدیهی است حق بیمه با پوشش‌های اضافی مانند سیل، زلزله، توفان، سقوط هواپیما،خسارت ناشی از ترکیدگی لوله‌های آب،ضایعات ناشی ازآب، برف وباران، سنگینی برف وباران، سرقت اموال باشکست حرز، برخورد اجسام خارجی وهزینه‌های پاکسازی وجمع آوری ضایعات ناشی از آتش سوزی افزایش می‌یابد.

  • گروه بنگاه‌ها: جهان تنها در 6 ماه نخست سال گذشته میلادی 510 بلای طبیعی را از سرگذراند. این حوادث غیرمترقبه ده‌ها میلیارد دلار خسارت بر جا گذاشتند. به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین، سال 2015 را می‌توان یکی از سال‌های بلاخیز در جهان نامید، وقوع 510 بلای طبیعی تنها در 6 ماه نخست این سال می‌تواند نشان‌دهنده ابعاد گسترده خسارات وارده باشد. در این مدت آتش‌سوزی‌ها، توفان‌ها، سیل‌ها و زمین لرزه‌ها جان هزاران نفر را گرفت و میلیاردها دلار خسارت بر جا گذاشت و زیان‌های سنگینی را نیز بر شرکت‌های بیمه تحمیل کرد.
  • سجاد غلامپورراد

    کارشناس بیمه

    بیمه به‌عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار، نقش مهمی در رشد اقتصادی وعدالت اجتماعی دارد. اهمیت بیمه در سال‌های اخیر در فعالیت‌های اقتصادی بیشتر شده است‌. اهمیت بیمه نه فقط در سال‌های اخیر بلکه همواره مورد تاکید بوده است. در اولین همایش UNCTADدر سال1946تاثیر بیمه در اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت و کارشناسان به اتفاق، رونق بیمه و بازارهای آن‌را یکی از ویژگی‌های رشد اقتصادی برشمردند. بحث در خصوص بیمه و رشد اقتصادی از آنجایی ضروری به نظر می‌رسد که بیمه‌ از یکسو نهادی مالی است که در تقویت بنیه اقتصادی جامعه نقش دارد و از سوی دیگر با ایجاد امنیت و اطمینان‌خاطر زمینه گسترش فعالیت‌های تولیدی و خدماتی را فراهم می‌کند.

  • امیرحسین توکلی

    کارشناس بیمه

    توضیح: آنچه در این مقاله عرضه می‌شود مبتنی بر آمار رسمی منتشر شده توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. براساس آمار طی 10 سال گذشته صنعت بیمه کشور به قیمت‌های جاری حدود 28 هزار میلیارد تومان و به قیمت‌های ثابت پایان سال 1393 حدود 55 هزار میلیارد تومان حق بیمه شخص ثالث دریافت کرده است. طی همین مدت این صنعت حدود 6/ 27 هزار میلیارد تومان خسارت به قیمت‌های جاری و 2/ 54 هزار میلیارد تومان به قیمت‌های ثابت پایان سال 1393 خسارت پرداخت کرده است.

  • گروه بنگاه‌ها، لیلا اکبرپور: در آیین‌نامه 75 مصوب شورای‌عالی بیمه آمده که شرکت بیمه می‌تواند بخشی از اختیارات و وظایف خود را در صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت در رشته‌های مختلف براساس رتبه نمایندگان بیمه به نماینده تفویض کند. قبل از آغاز طرح رتبه‌بندی نمایندگان، در برخی از شرکت‌ها براساس نظر واحد‌های اجرایی مانند رئیس شعبه و در برخی از مواقع با موافقت حوزه‌های ستادی، صدور بیمه‌نامه توسط نماینده انجام می‌شد و درخصوص خسارت برخی از نمایندگان حقوقی اجازه رسیدگی علی‌الخصوص در حوزه بیمه درمان را داشتند.
  • گروه بنگاه‌ها: به‌منظور گسترش همکاری‌های دو جانبه بین پلیس راهنمایی و رانندگی و شرکت‌های بیمه، علی‌اکبر اولیاء دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران، در این دیدار اولیاء ضمن تقدیر از تلاش پلیس در کاهش تصادفات رانندگی، بر هدف مشترک یعنی کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد و گفت: با توجه به اجباری بودن بیمه شخص ثالث، همکاری هر چه بیشتر پلیس برای عدم تردد خودروهای فاقد بیمه بیشتر احساس می‌شود.

    وی همچنین ضمن ارزشمند دانستن اطلاعات تصادفات در مدیریت سوانح و کاهش خسارات این اقدام را گامی در کاهش هزینه‌های بیمه‌گری دانست و تاکید کرد: استفاده کامل از فناوری اطلاعات، زمینه کاهش تخلفات و تقلبات که در حال حاضر بخش…
  • دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار: هیات هفتاد نفری از فعالان اقتصادی جمهوری چک به سرپرستی وزیر صنعت این کشور در سفری دوروزه از تبریز دیدن کردند. این هیات در این سفر با تجار و صنعتگران آذربایجان شرقی نشستی برگزار کردند. صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در این نشست با بیان اینکه اعتقاد داریم دو کشور برای همکاری‌های مشترک، امکان‌های مناسبی دارند، گفت: ایران برای همکاری‌های مشترک با شرکت‌های خارجی قوانین مناسبی تدوین کرده است.

    حسن‌زاده با اعلام اینکه استان آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته به‌عنوان منطقه‌ای برای توریسم سلامت بین کشورهای همسایه ایفای نقش کرده است، به توانمندی‌های صنعتی، دانشگاهی و علمی، توریستی و معدنی در حوزه گردشگری استان اشاره کرد و افزود: جاذبه‌های…

  • گروه گردشگری- شیما رئیسی: صندوق توسعه ملی در نیم‌سال اول سال جاری، 1000میلیارد ریال و در نیم‌سال دوم 1850 میلیارد ریال از منابع خود را به‌صورت ریالی به پروژه‌های گردشگری اختصاص داده است. علی‌اصغر سفری، مدیرعامل بانک عامل ارائه تسهیلات به فعالان گردشگری در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه سهمیه بانک از منابع صندوق توسعه تا سقف 2500میلیارد وحتی تا 5هزار میلیارد ریال قابل افزایش است، اظهار کرد: «این تسهیلات با سود 14 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. دریافت‌کنندگان این تسهیلات موظفند طی یک دوره 5 ساله و به‌صورت اقساط وام خود را بازپرداخت کنند.
  • گروه صنعت و معدن: در حالی با لغو تحریم‌های بین‌المللی، تفاهم‌نامه‌های امضا شده پیش از لغو تحریم‌ها شکل قرارداد به خود می‌گیرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران خارجی سه شرط اساسی را مدنظر قرار داده است. سرمایه‌گذاری‌های مشترک با شریک تجاری شرط اول وزارت صنعت، معدن و تجارت است. این شرط این امکان را به بخش تولید می‌دهد تا بتوانند با همکاری دوجانبه با سرمایه‌گذاران خارجی به‌صورت مشترک چرخ تولید را به گردش درآورند و به این طریق شرایط برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای که سال‌ها در انتظار منابع مالی بوده فراهم خواهد شد.

  • گروه جهان: با پیروزی برنی سندرزنامزد طیف سوسیالیست‌های دموکرات‌ها در نیوهمپشایر، جنگ در این حزب به بالاترین حد خود رسیده است. در حالی که هیلاری کلینتون در آیووا نتوانسته بود برنی سندرز را با یک شکست قاطعانه بدرقه کند، خود در نیوهمپشایر شکست سنگینی را پذیرا شد تا برخی بگویند روند نزولی هیلاری کلینتون در حزب آغاز شده است. حتی برخی می‌گویند کابوس 2008، در برابر یک اوبامای تقریبا سوسیالیست، این‌بار در برابر برنی سندرز در حال تکرار شدن است. از این‌رو مناظره بین این دو در شبکه «PBS» تبدیل به یکی از پر زد و خوردترین مناظرات این حزب شد.