شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای‌اقتصاد- اگرچه گوشی‌های تلفن‌همراه با صفحه نمایش‌های لمسی در بازار به شدت محبوب شده‌اند، اما همچنان نمونه‌های فاقد صفحه نمایش لمسی در بازار موجودند و مخاطبان خاص خود را دارند. بر اساس اعلام فعالان بازار، این گوشی‌ها معمولا از جانب افراد خاصی در گروه‌های سنی خاص (کاربرانی با سن بالاتر از 60 سال) مورد توجه قرار می‌گیرند. با توجه به این موضوع گفت‌وگوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار در این‌باره داشتیم که می‌خوانید: شنیده می‌شود گوشی‌های فاقد صفحه نمایش‌های لمسی در بازار همچنان حضور دارند.
  • جام خلیج فارس سه‌شنبه 3 دی گسترش فولاد صفر صبای قم1 سایپا 1 ذوب آهن صفر ملوان صفر پرسپولیس1 مس 1 تراکتورسازی1 سپاهان3 فجر سپاسی صفر فولاد صفر راه‌آهن سورینت صفر نفت تهران صفر استقلال خوزستان صفر نتیجه بازی استقلال تهران با داماش گیلان تا لحظه ارسال این صفحه برای چاپ مشخص نبود.

    .
  • دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در تشریح فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسکن مهر گفت: در مجموع از سال 89 تا نیمه اول امسال، 9 هزار و 23 فقره انشعاب برق در واحدهای مسکن مهر کردستان نصب شده است. مهندس محمد مصطفی نجفیان هزینه ایجاد تاسیسات برق و نصب انشعاب‌ها در واحدهای مسکن مهر را در استان تاکنون 90 میلیارد ریال اعلام کرد.

    .
  • گروه بنگاه‌ها- زهرا مسافر: در اولین جلسه کنسرسیوم تولید کنندگان شمش فولاد که با حضور نمایندگان واحدهای خصوصی تولید ذوب کشور در سالن اجتماعات انجمن همگن ریخته‌گری اصفهان برگزار شد، در خصوص ملاک قیمت‌گذاری شمش و راهکارهای اساسی جهت هماهنگی میان نرخ آن با محصول نهایی بحث و بررسی صورت گرفت. در این نشست همچنین واحدهای تولید‌کننده حاضر، متفقا بر تشکیل تعاونی و انجمن تولید کنندگان شمش فولاد، کنترل بازار قراضه و ساماندهی نرخ شمش در بازار تاکید کردند.

    مجید نورشرق، مدیرعامل فولاد کیمیا به‌عنوان برگزار کننده این کنسرسیوم با اشاره به اینکه از یک ماه اخیر شکاف قیمتی میان قراضه، محصول و شمش فولاد به هم خورده است، گفت: از این رو اغلب واحدهای ذوب خصوصی کشور با ضرر مواجه شده‌اند و به همین دلیل به سمت و سوی…

  • گروه بنگاه‌ها - به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر، کارکنان حوزه مرکزی موسسه اعتباری کوثر در آستانه اربعین حسینی در عملی خیرخواهانه و خداپسندانه با اهدای خون خود به یاری بیماران شتافتند. دکتر مرتضی کمانگری مدیر سرمایه‌های انسانی موسسه کوثر اظهار کرد: با توجه به مشکلات مربوط به ذخیره‌سازی خون و محدودیت زمان استفاده از آن نباید اهدای خون محدود به مناسبت‌ها باشد. آزاده محمدی مدیر روابط عمومی موسسه کوثر نیز اظهار کرد: اهتمام نهادهای متولی امور فرهنگی به‌ویژه رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اهدای خون بسیار تاثیرگذار است.

  • گروه بین‌الملل- منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که مهاجمان انتحاری، دفتر شبکه تلویزیونی صلاح‌الدین در شهر تکریت را مورد حمله قرار دادند و دست‌کم ۵ خبرنگار را کشتند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع امنیتی گفته است که نیروهای امنیتی عراق با محاصره ساختمان، در تلاشند خبرنگاران و دیگر کارکنان را که گروگان گرفته شده‌اند، آزاد کنند. یک افسر پلیس درباره این حادثه می‌گوید: «ابتدا خودروی بمب‌گذاری شده در ورودی شبکه صلاح‌الدین منفجر شد و پس از آن انفجاری انتحاری روی داد که در پی آن، مجموعه‌ای از افراد مسلح، وارد ساختمان شبکه شدند.

  • خبرگزاری تسنیم- قایم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از حل مشکلات واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: روان‌سازی اجرای مقررات، مقررات‌زدایی و شفاف‌سازی و رفع موانع تولید برای بهبود فضای تولیدی کشور در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است. احمد دوست حسینی با اشاره به اینکه افزایش مدت بازپرداخت اقساط باقیمانده تسهیلات حساب ذخیره ارزی به دو برابر به لحاظ افزایش نرخ ارز در سال گذشته و پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاران داخلی و شرکا داخلی پروژه‌های مشترک با سرمایه‌گذار خارجی برای اجرای طرح‌های با ارزش افزوده بالا می‌تواند فضای سرمایه‌گذاری کشور را رونق دهد، اظهار کرد: استفاده همزمان واحدهای تولیدی از تسهیلات ریالی و ارزی صندوق توسعه ملی و افزایش میزان اختصاص منابع ریالی صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و معدن…

  • انتشارات بوتیمار چهار مجموعه شعر جدید از سری دوم کتاب‌های شعر معاصر را منتشر و راهی بازار نشر کرد. «عبور از سیاره سوخته» سروده لیلا فرجامی یکی از این عناوین است که گزیده‌ای از اشعار این شاعر را شامل می‌‌شود. این کتاب 73 قطعه شعر سپید را شامل می‌شود. این کتاب با 97 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 8 هزار تومان منتشر شده است. کتاب بعدی، «اصالتا درختی تبریزی‌ام» نام دارد که سروده نیکو مرادی (آنا ماریا) است و اشعار سپید آن از شعر شماره 1 تا 54 نام‌گذاری شده‌اند. اغلب اشعار این کتاب نسبتا کوتاه هستند.
  • ایسنا- مشاور رسانه اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت‌های این ارگان در شبکه‌های اجتماعی گفت: ما در حال کار روی برنامه 137 برای ارایه آن روی شبکه‌های اجتماعی هستیم، یعنی همان امکاناتی که روی سایت خود ما یا برنامه موبایل به کاربران ارایه می‌دهیم، روی بستر برخی شبکه‌های اجتماعی نیز ارایه خواهیم کرد. محمدمهدی کارگر به بحث‌ شبکه‌های اجتماعی و فعالیت شهرداری تهران در این شبکه‌ها اشاره کرد و افزود: در شهرداری تهران با توجه به نظری که شهردار اعمال کرد، ما به عرصه‌های رسانه‌های اجتماعی ورود پیدا کردیم، چراکه در این فضاها مردم و شهروندان حضور دارند.
  • دو ستاره لژیونر و جوان تیم ملی ایران در فهرست ۱۰۰ ستاره آینده‌دار فوتبال جهان قرار گرفتند. سایت آی. بی. دبلیو. ام فهرست 100 نفره‌ای از بازیکنان با استعداد جهان را که زیر 23 سال و از قابلیت فنی بالایی برخوردار هستند، منتشر کرد. در این فهرست نام دو بازیکن ایرانی نیز به چشم خورد. سردار آزمون که در خدمت تیم روسی «روبین کازان» است و نیز علیرضا جهانبخش که تابستان از داماش گیلان به ان. ایی. سی نایمخن رفت، به چشم خورد. به باور گزارشگر این پایگاه اینترنتی آزمون و جهانبخش می‌توانند در سال‌‌های آینده، با برطرف‌کردن معایب جزیی فوتبال خویش و کسب تجربه بازی بین‌المللی به ستاره‌‌های مطرحی تبدیل شوند.