شماره روزنامه ۶۰۲۵
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • ایرنا: سخنگوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: مراسم نماز جمعه این هفته تهران در محل دانشگاه تهران و به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری برگزار می‌شود. علی نوری با اشاره به برگزاری نماز جمعه تهران بعد از 20 ماه وقفه، افزود: مراسم این هفته با تلاوت آیات قرآن کریم و مدیحه‌خوانی از ساعت 10:30 صبح آغاز می‌شود.
  • ایسنا نوشت: وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی این وزارتخانه صحت ندارد. متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است: «نظر به انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر هشدار و ایجاد ترس و وحشت نسبت به اتباع مذکور در جامعه، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات اعلام می‌کند؛ انتشار چنین مطالبی از سوی وزارت اطلاعات صحت ندارد و تاکید می‌شود تنها مرجع اطلاع‌رسانی اخبار این وزارتخانه، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی است و هر گونه اخبار، اطلاعیه، هشدار و غیره از طریق سایت واجا (www. Vaja. ir) منتشر می‌شود.»
  • ایسنا نوشت: مسعود پزشکیان از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه هیچ نامه‌ای از سوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتم برای من ارسال نشده است، گفت که باید شورای نگهبان یکبار برای همیشه شاخص‌های لازم برای تایید صلاحیت افراد را به صورت شفاف اعلام کند. پزشکیان با اشاره به صحبت‌های اخیر سخنگوی شورای نگهبان گفت که هیچ نامه‌ای از سوی شورای نگهبان برای من ارسال نشده است. البته در زمانی که بنده کرونا گرفته بودم از شورای نگهبان تماس گرفتند تا جلسه‌ای با آقای کدخدایی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشم که نشد. پزشکیان گفت: من با عدم احراز صلاحیت مشکلی ندارم؛ بار سنگینی که بر روی دوش بنده بود برداشته شده است. آنچه باعث شد بنده به سمت ثبت‌نام در انتخابات بروم؛ قدرت، پست و مقام نبود. قصدم افزایش مشارکت در…
  • انتخاب نوشت: نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تعلل در انتقال زندان‌ها به خارج از کلان‌شهرها به عنوان تکلیف برنامه ششم توسعه انتقاد کرد. به گزارش اعتماد آنلاین، نوروزی درباره فیلم‌هایی که اخیرا از زندان اوین منتشر شده، توضیح داد: این مسائل بر اثر یک اشتباه رخ داد که زندانیان زندان اوین را به زندان تیپ ۵ بردند و زندانیان عمومی را به اوین منتقل کردند. او با بیان این مطلب که «در ایران روتینی مبنی بر شکنجه زندانی وجود ندارد» گفت: من با روحانی‌ای که در فیلم در محل کشیدن یک زندانی روی زمین حضور دارد صحبت کردم و اطلاعات این اتفاق را گرفتم. نوروزی گفت: من ازآن روحانی پرسیدم، گفت که طرف معتاد بود و خود را به حالت غش انداخته بود و راه نمی‌رفت در نتیجه سربازها او را روی زمین کشیدند. سرباز هم که پسر پیغمبر نیست.…
  • تسنیم نوشت: محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اکثریت آرا‌ی اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به عنوان ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انتخاب شد. وی اظهار کرد: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را مورد مطالعه قرار دادم و کار بسیار زیبا و جامعی انجام شده است و باید به همه کسانی که در تهیه سند زحمت کشیده‌اند؛ دست مریزاد گفت.
  • ایلنا نوشت: محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در ارتباط با گلایه مدیر پروژه واکسن فخرا مبنی بر اینکه از هیچ واکسن‌سازی پیش‌خرید انجام نمی‌شود، گفت: ما خودمان پیشنهاد پیش‌خرید دادیم و گفته‌ایم از این دو پلت‌فرم یعنی رازی و فخرا با توجه به سرمایه‌گذاری که کردند حتما پیش‌خرید انجام شود. اعتبار و مصوبه‌اش که بیاید حتما این کار انجام می‌شود و از سوی وزارت بهداشت ‌روی این مساله تاکید شده است. شانه‌ساز در ارتباط با میزانی که قرار است از این دو پروژه واکسن پیش‌خرید شود، گفت: پیشنهاد ما این بوده که یک و نیم میلیون دز از هر کدام از این دو واکسن پیش‌خرید شود. این پیشنهاد ما بوده و بالاخره باید تامین اعتبار آن نیز به تصویب برسد.
  • فارس نوشت‌: جانشین پلیس راهور ناجا از اعمال محدودیت‌های تردد کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد. سردار سید تیمور حسینی بر اساس مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان تردد «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و متخلفان اعمال قانون خواهند شد. سردار حسینی گفت: خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود خودروهای غیر بومی به این دسته از شهرها جریمه یک میلیون تومانی شهر قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی شهر نارنجی را در پی خواهد داشت. وی درباره آخرین وضعیت اجرای محدودیت تردد شبانه اعلام کرد: ممنوعیت تردد شبانه در تمام شهرها با شرایط قرمز، نارنجی، آبی و زرد کرونایی به قوت خود باقی است و تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح ممنوع بوده و متخلفان ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.
  • ایرنا نوشت: مدیرکل دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین مدل پیش‌بینی خطر شکستگی برای جمعیت ایرانی، به‌روزرسانی دستورالعمل بالینی کنترل و درمان استئوپروز (پوکی استخوان) و راه‌اندازی کلینیک‌های پیشگیری از شکستگی‌های ثانویه پوکی استخوان خبر داد. افشین استوار به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان (۲۸ مهر) افزود: پوکی استخوان به راحتی قابل تشخیص است و با سنجش تراکم استخوان درمان می‌شود، گفت: روند این بیماری خزنده آنچنان آهسته و تدریجی بوده که شخص هیچ‌گونه علائم هشدار‌دهنده‌ای را احساس نمی‌کند.
  • علی‌اصغر قائمی‌نیا
    بانک واسطه مالی است؛ یعنی سپرده‌گذار را به سپرده‌پذیر وصل می‌کند. بنابراین هرچقدر وجود نهاد واسطه مالی (صنعت بانکداری) ضروری است، بقای خود بانک به مفهوم فعلی آن اهمیتی ندارد.
  • در پنجمین روز هفته، دلار نتوانست به بالای سطح 27 هزار و 500 تومان برود. دلار که روز سه‌شنبه با 200 تومان رشد به محدوده 27 هزار و 420 تومان رسیده بود، روز چهارشنبه با فشار فروش معامله‌گران مواجه شد و با 130 تومان کاهش در محدوده 27 هزار و 290 تومان قرار گرفت.