شماره روزنامه ۶۰۲۵
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • جواد کریمی‌قدوسی، نماینده اصولگرای مشهد در مجلس در توییتی نوشت: حضرت آیت‌الله صادق لاریجانی، ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت، شنیده شده حضرتعالی قسمتی از مجموعه تشریفات قوه قضائیه را که برای مهمانان خارجی تجهیز شده، برای سکونت در تهران انتخاب کرده‌اید. قرار بر سکونت جنابعالی در منزل مهیاشده برای مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی بود. او در تکمیل سخنانش نوشت: با توجه به جایگاه باارزش جنابعالی در نظام، انتظار مردم ایران این است که زی‌طلبگی و ساده‌زیستی همواره مورد توجه مقامات عالی‌رتبه باشد.
  • رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران گفت: «سیدهادی رضوی» و «احسان دلاویز» دو نفر از تسهیلات‌گیرندگان بانک سرمایه و ۲۹ نفر از مدیران وقت این بانک در این دادگاه محاکمه می‌شوند. پرونده بانک سرمایه ۴۰۰ متهم دارد و براساس مستندات پرونده بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان از سرمایه فرهنگیان کشور به یغما رفته است.
  • سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با اعلام برخورد با فروشندگان سلاح در فضای مجازی گفت: این موضوع نیز به جد در دستور کار است و با متخلفان به‌شدت و باشتاب برخورد می‌کنیم.همچنین به گزارش «ایرنا» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی گشت‌های امنیتی به نام گشت رضویون خبر داد و گفت: امیدوارم با توجه به انجام اقدامات اولیه این مهم تا قبل از پایان امسال راه‌اندازی شود.
  • سرهنگ «رامین پاشایی» معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به انتشار کلیپ آوازخوانی دانش‌آموزان در فضای مجازی گفت: تاکنون هیچ‌گونه گزارش و درخواست رسمی مبنی‌بر پیگیری موضوع از سوی مبادی قانونی به پلیس فتا ارسال نشده است. معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: بدیهی است به محض دریافت گزارش رسمی از سوی مبادی مربوطه، موضوع به‌صورت فنی و آزمایشگاهی در پلیس فتا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • رضا شهابی از اعضای هیات‌مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که در تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر بازداشت شده بود، روز سه‌شنبه ساعت ۱۶ از بند ۲۰۹ زندان اوین با قرار کفالت، در میان استقبال همکارانش آزاد شد. در حال‌حاضر دو تن از اعضای سندیکا آقایان حسن سعیدی و سیدرسول طالب‌مقدم همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی هستند.
  • فاطمه هاشمی، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های خاص درباره تعداد بیماران خاص در کشور گفت: در حال‌حاضر براساس آمارها در کشور ۲۰ هزار بیمار تالاسمی و بیش از 6هزار بیمار هموفیلی داریم. همچنین سالانه ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان داریم. در عین حال طبق آمارهای اعلام شده از هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۵ زن سالانه به سرطان سینه مبتلا می‌شوند، اما کل بیماران زن مبتلا به سرطان ۱۲۷ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است.
  • معاون دادستان عمومی و انقلاب رشت از تخریب نخستین ویلای غیرمجاز بزرگ کشور در منطقه پیربازار رشت خبر داد. علی‌اصغر حیدر نژاد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تخریب یک ویلای غیرمجاز در رشت اظهار کرد: این ویلا دومین سازه بزرگ ویلایی در کشور با دارا بودن دستگاه‌های پیشرفته و ساخت‌و‌سازی بسیار محکم در منطقه پیربازار رشت بود.
  • موسسه «فیچ» سه گمانه از مذاکره چین و آمریکا را همزمان با تهدید جدید ترامپ مطرح کرد. درحالی‌که قرار بود مذاکرات تجاری چین و آمریکا از امروز در واشنگتن آغاز شود، ترامپ در ابتدای هفته با ارسال پیام توییتری تهدید کرد تعرفه واردات برخی کالاهای چینی را به 25 درصد افزایش می‌دهد؛ تهدیدی که به‌نظر می‌رسد از روز جمعه اجرایی شود. «فیچ» به بهانه آغاز این مذاکرات سناریوهای خوش‌بینانه و بدبینانه از سرنوشت گفت‌وگوی این دو غول اقتصادی را بررسی کرده است.
  • مشکلات سازندگان و تامین‌کنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت مورد بررسی قرار‌گرفت و تصمیمات لازم برای رفع چالش‌های پیش روی این صنعت اتخاذ شد. در این نشست ‌انجمن‌سازندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات کشاورزی موضوعاتی نظیر ایجاد نمایندگی در کشور برای ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی وارداتی،رفع مشکلات ارزی، تسهیل در ترخیص ماشین آلات و... را خواستار شدند. فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت نیز در این جلسه تخصصی با تشریح شرایط اقتصادی کشور و ضرورت مدیریت ارزی کشور گفت: کالاهایی که در داخل کشور قابلیت ساخت دارند و برای صاحبان صنایع و کشور دارای توجیه اقتصادی است در شرایط کنونی نباید به کشور وارد شوند. وی تصریح کرد: شرایط ارزی کشور ایجاب می‌کند که محصولات…
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مواد اولیه مورد نیاز اغلب صنایع از جمله پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها، مس، آلومینیوم، پوشاک، صنایع غذایی و حتی خودروسازان برای تولید امسال تامین شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.