شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای اقتصاد: مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام(ره) روز یکشنبه با سخنرانی مقام معظم رهبری، در حرم مطهر امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد. به گزارش خبرآنلاین در این مراسم سران سه قوه با حضور در حرم مطهر امام(ره) سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب را گرامی داشتند. همچنین در این مراسم جمعی از مقامات لشکری و کشوری، سفرای کشورهای خارجی و دوستداران امام راحل حضور داشتند. در همین حال به گزارش «ایسنا» سیدحسن خمینی جهت مراعات حال مردم مومن و روزه‌دار حاضر در حرم امام (ره)، برخلاف سال‌های قبل از ایراد سخنرانی خودداری کرد.

  • گروه بنگاه‌ها: فرآیند تعداد کارت‌های مجازی صادره بانک صادرات ایران در پایان فروردین‌ماه ١٣٩٦ نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته ٣٥ درصد رشد را رقم زده است. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، با توجه به رویکرد این بانک برای بسط و توسعه زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک، تدابیر لازم اتخاذ شده است که در نتیجه اقدامات به عمل آمده شاهد رشد ٣٥ درصدی تعداد کارت‌های مجازی این بانک بوده‌ایم. گزارش یاد شده حاکی است این بانک به‌منظور توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی و کاهش در هزینه و وقت مشتریان امکان صدور کارت مجازی (Virtual card) را برای اشخاص حقوقی فراهم ساخته که با استقبال ذی‌نفعان مواجه شده است.

  • ایلنا: مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد ثبت‌نام‌های جدید سهام عدالت گفت: فعلا در مورد ثبت‌نام مشمولان جدید سهام عدالت برنامه‌ای نداریم و تنها مشمولان قبلی‌ تا نیمه اول شهریور‌ماه تعیین تکلیف خواهند شد. جعفر سبحانی ‌در مورد احتمال‌ ثبت‌نام مشمولان جدید سهام عدالت تصریح کرد: در این مورد فعلا مانوری نمی‌دهیم تا توقعی هم ایجاد نشود؛ اما امکان دارد تا پایان سال ۹۶ تصمیمات جدیدی در این حوزه اتخاذ شود. سبحانی خاطر‌نشان کرد: این موضوع را قانون‌گذار لغو یا منتفی نکرده است، اما اینکه تا پایان سال وضعیت چگونه شود، هنوز مشخص نیست.

  • دنیای اقتصاد- کرمانشاه - الهام اکبری: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پنج هزار تن برنج ناسالم که پاییز سال گذشته کشف شده، به علت گرفتار شدن در بوروکراسی اداری هنوز معدوم نشده است. امید عبدی اظهار کرد: محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی جزو آن دسته از کالاهایی است که به حد زیادی به‌صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند و چون قیمت کمتری نسبت به محصولات استاندارد دارند، مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند. وی گفت: کالاهایی که ارتباط مستقیم با سلامتی شهروندان دارند و به‌صورت قاچاق و خارج از ضوابط قانونی وارد کشور می‌شوند دارای نقایص استاندارد در مواد اولیه یا فرآیند تولید است که سلامت و بهداشت جامعه را تهدید می‌کند.

  • رئیس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به تسریع زمان صدور ویزا به‌عنوان عامل افزایش سفر آمریکایی‌ها به ایران، از کم‌اثر بودن تصمیمات سیاسی دولت آمریکا بر تصمیم شهروندانش برای سفر به ایران گفت و تاکید کرد که اتباع آمریکا به عنوان درآمدزاترین گردشگران ایران می‌توانند بدون هیچ مشکلی برای اخذ ویزا و سفر به این کشور اقدام کنند.

    ابراهیم پورفرج که خود از ابتدای امسال موفق به اجرای چهار تور آمریکایی با جمعیتی نزدیک به ۹۰ نفر در ایران شده است، به «ایسنا» گفت: «در حال حاضر هیچ مشکل یا ممنوعیتی برای سفر گردشگران آمریکایی به ایران وجود ندارد و آنها با اطمینان‌خاطر می‌توانند برای گرفتن ویزا اقدام کنند.

  • میزگرد سینمای ایران با حضور داریوش مهرجویی و رضا درمیشیان از دو نسل سینمای ایران در سوئیس برگزار خواهد شد. به گزارش «ایسنا» این میزگرد با عنوان «سینمای ایران؛ گذشته و حال» امروز سه‌شنبه 16خرداد (پنجم ژوئن) در شهر زوریخ سوئیس برپا می‌شود. در این میزگرد علاوه‌بر داریوش مهرجویی و رضا درمیشیان، تلخون حمزوی (کارگردان ایرانی نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه از هشتاد و هشتمین دوره اسکار) و سونیا شفیعی (مستندساز) حضور خواهند داشت و به بحث خواهند نشست. اجرای این میزگرد را رابرت ریچتر منتقد و رئیس سینه لیبر سوئیس بر عهده خواهد داشت.

  • دنیای اقتصاد: شاید با خودتان فکر کنید که چه بر سر برنامه‌های بلندپروازانه شرکت مایکروسافت در زمینه گوشی‌های هوشمند آمده است. این شرکت اخیرا سخت‌افزارهای زیادی تولید کرده و بر توسعه محصولات سری سرفیس و دستگاه‌هایی که نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز روی ‌آنها اجرا می‌شود، بیشترین تمرکز را داشته است. در همین راستا مدت‌ها بود که خبر خاصی درباره گوشی‌های هوشمند این شرکت نبود. اما تغییر در راه است. طبق گزارش‌های پراکنده شرکت مایکروسافت روی دستگاه جدیدی کار می‌کند. این اخبار از سوی دو منبع مختلف گزارش شده و احتمال صحت آن زیاد است، اما ظاهرا این گوشی به نسخه‌ای متفاوت از سیستم‌عامل ویندوز موبایل مجهز است.

  • علی کریمی که در آستانه سرمربیگری نفت تهران بود به‌دلیل نامشخص بودن وضعیت مالی این باشگاه هنوز پاسخ مثبت به این درخواست نداده است. به گزارش خبرگزاری فارس، ظاهرا جادوگر خواسته که با بازیکنان مورد نظرش که همچنان با نفت قرارداد دارند تسویه‌حساب شده و در زمان عقد قرارداد با بازیکنان جدید طبق قانون، بخش اول مطالبات‌شان پرداخت یا اینکه به آنها برای زمان مشخص چک داده شود. در واقع کریمی دوست ندارد به‌خاطر مشکلات مالی احتمالی در آینده مقابل بازیکنانش قرار بگیرد.

    .