شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای اقتصاد: در جدیدترین تصویری که از مارک زاکربرگ موسس و مدیرعامل فیس‌بوک منتشر شده، استفاده از چسب روی دوربین و میکروفن مک‌بوک او به چشم می‌خورد. این عکس که پس از انتشار خبر افزایش تعداد کاربران اینستاگرام به 500 میلیون نفر منتشر شده، اگرچه در نگاه اول شادمانی و آسودگی خیال را در چهره زاکربرگ نمایش می‌دهد اما در نگاهی دقیق‌تر، نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی او را به تصویر می‌کشد. کارشناسان گیزمودو اعلام کرده‌اند این تصویر، به احتمال زیاد میزکار و لپ‌تاپ شخص زاکربرگ را به تصویر کشیده زیرا پیش از این نیز شاهد انتشار ویدئو از همین مکان بوده‌ایم.

  • یکی دیگر از اعضای هیات‌مدیره استقلال از حضور در جمع آبی‌ها انصراف داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روز پس از اعلام رسمی اسامی هیات‌مدیره استقلال از سوی وزارت ورزش، حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی انصراف خود را اعلام کرد، اما باز هم هیات‌مدیره آبی‌ها دستخوش تغییرات شد چرا که کامل تقوی‌نژاد نیز انصراف خود را اعلام کرده است. اگر چه دلیل این مساله مشغله کاری او بوده اما گفته شده مسائل دیگری هم در میان بوده است. با این شرایط بار دیگر هیات‌مدیره استقلال چهار نفره شد و باید دید وزارت ورزش چه تصمیمی خواهد گرفت و چه فردی جایگزین تقوی‌نژاد می‌شود.

  • گروه دیپلماسی:‌ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پایان سفر دو روزه خود به فرانسه، بامداد پنج‌شنبه وارد آمستردام پایتخت هلند شد.

    به گزارش «ایرنا» ظریف در این سفر با نخست‌وزیر، وزیر خارجه و برخی دیگر از مقامات هلندی دیدار و رایزنی کرد. ظریف روز پنج‌شنبه در ملاقات با نخست‌وزیر هلند، با ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، از مارک روته، نخست‌وزیر هلند برای انجام سفر رسمی به ایران دعوت کرد. وزیر امور خارجه ایران با اشاره به نقش هلند در اتحادیه اروپا، روابط تهران - آمستردام را دیرینه خواند و با اشاره به روند گسترش مناسبات دوجانبه در یک سال اخیر گفت هلند هم اینک سومین شریک تجاری ایران در بین اعضای اتحادیه اروپا است.

  • ایلنا: سیدمحمد هاشمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ درباره فرسودگی تاسیسات و شبکه برق تهران گفت: در حال حاضر 30 درصد تاسیسات و شبکه برق تهران با عمر کمتر از 10 سال نیازمند بازسازی هستند. وی با بیان اینکه 15 درصد تاسیسات و شبکه برق تهران نیز بین 10 تا 20 سال عمر دارند، افزود: 25 درصد تاسیسات و شبکه برق تهران عمری بین 25 تا 30 سال دارند که باید تعمیراتی در آنها صورت گیرد. هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 درصد از تاسیسات و شبکه برق تهران بیش از 50 سال عمر دارند که قطعا باید تعمیرات اساسی در آنها صورت گرفته یا بازنشسته شوند.

  • ایسنا: براساس یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم شدند جزئیات قیمتی خودروی عرضه شده را در فاکتور فروش آن قید کنند. در شرایطی که کارشناسان در فضای پسا برجام خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی هستند، براساس یک قانون جدید فاکتور فروش خودروها نیز باید شفاف شود. در این زمینه در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو تاکید شده که عرضه‌کنندگان خودرو باید جزئیات قیمت تمام شده و فروش محصولات خود را برای آگاهی خریداران، اعلام کنند.

    در ماده ۱۰ این قانون قید شده است: «عرضه‌کننده خودرو موظف است سند فروش و صورتحساب فروش همراه با درج تفکیکی اقلام تشکیل‌دهنده بهای خودرو شامل بهای خالص، هزینه‌های شماره‌گذاری، بیمه، عوارض، مالیات و سایر موارد…

  • بر‌اساس آمارهای تازه منتشر شده ایمیدرو طی دو ماهه ابتدایی سال 95 دو معدن بزرگ دولتی و فعال زغال‌سنگ کشور (البرز مرکزی و طبس) در مجموع 89 هزار و 201 تن کنسانتره به تولید رسانده‌اند و 98 هزار و 119 تن کنسانتره به واحدهای فولادی کشور ارسال کرده‌اند. بررسی‌های اقتصادنیوز از آمارهای تازه منتشر شده ایمیدرو درخصوص عملکرد ماهانه شرکت‌های زغال‌سنگ در سال 1395 نشان می‌‌دهد زغال‌سنگ البرز مرکزی طی فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری 26هزار و 19 تن استخراج داشته و 17 هزار و 36 تن کنسانتره ارسال کرده است.

  • دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: ‏مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: طرح فاز اول پست برق 33/ 132 کیلوولت باشت تکمیل و این پست با موفقیت وارد مدار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش ظرفیت تامین انرژی مشترکان خانگی و صنعتی شهر باشت و حومه و افزایش ضریب اطمینان تامین برق به‌منظور کاهش خاموشی‌ها و ایجاد رضایتمندی و رفاه اجتماعی بیشتر در منطقه بوده است. وی تصریح کرد: در مجموع 50 میلیارد ریال برای اجرای کامل فاز اول این طرح از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان هزینه شده است.

  • ایسنا: معاون گردشگری اعلام کرد که دستورالعمل «ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی» و الحاقیه‌ آن با عنوان «شیوه‌نامه ایجاد سامانه بازاریابی و فروش خدمات سیاحتی و گردشگری در فضای مجازی» به کلیه ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌های کشور ابلاغ شد. » به گفته مرتضی رحمانی‌موحد، در پی این اقدام هم‌اکنون سامانه «طرح ساماندهی فعالان گردشگری در فضای مجازی» در اختیار سه گروه از فعالان گردشگری در فضای مجازی قرار گرفته است؛ نخست افرادی که پیش از این در قالب دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز فعالیت فیزیکی دریافت کرده‌اند و حال مشغول ارائه خدمات در فضای مجازی هستند.

  • آل پاچینو، گروه ایگلز، جیمز تیلور از جمله چهره‌هایی هستند که امسال ازسوی مرکز کندی مورد تجلیل قرار می‌گیرند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مرکز کندی که هر سال از شماری از چهره‌های تاثیرگذار فرهنگی و هنری تجلیل می‌کند امسال آل پاچینو بازیگر سرشناس، گروه راک ایگلز، مارتا آرگریچ پیانسیت آرژانتینی، میویس استپلز خواننده گاسپل و بلوز و جیمز تیلور ترانه‌سرا و خواننده را به‌دلیل تاثیرگذاری در فرهنگ آمریکا مورد تجلیل قرار می‌دهد. این موفقیت برای گروه ایگلز که سال پیش در فهرست تقدیر این مرکز قرار داشت اندکی غم‌انگیز است؛ زیرا این گروه سال پیش از آنجا که خواننده گروه گلن فری حال مساعدی نداشت از شرکت در این مراسم خودداری کردند و او سرانجام ماه ژانویه و حدود یک ماه پس از برگزاری این مراسم درگذشت.