شماره روزنامه ۶۰۴۲
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • دنیای اقتصاد: شاگردان محرم نویدکیا در فصل جدید لیگ برتر فوتبال، آمار بهتری‌ نسبت به فصل گذشته ثبت کرده‌اند. شکست ۴بر۲ سپاهان مقابل گل‌گهر باعث شد از عملکرد تیم محرم نویدکیا در هفته‌های اخیر انتقاد شود. حسین چرخابی، پیشکسوت فوتبال اصفهان نیز از عملکرد خط دفاعی و سبک بازی این تیم انتقاد و عنوان کرد که تیم نویدکیا باید مشکلات خط دفاعش را برطرف کند. سپاهانی‌ها با این شکست همچنان بالانشین جدول رده‌بندی لیگ برتر هستند و با ۱۶ امتیاز، هم‌امتیاز با گل‌گهر صدرنشین در رده دوم حضور دارند.
  • دنیای اقتصاد: هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امروز با برگزاری هشت دیدار از گروه‌های اول تا چهارم آغاز می‌شود. طبیعتا در این شب نبرد برای صعود حسابی داغ است. در گروه دوم که برای هواداران فوتبال در ایران جذابیت دارد، لیورپول از پیش صعود کرده میهمان میلان ایتالیا است. میلان با چهار امتیاز راهی ندارد جز اینکه لیورپول را ببرد و به انتظار تساوی پورتو و اتلتیکومادرید در بازی همزمان بنشیند. اتلتیکو هم چهار امتیاز دارد و امشب باید میهمان پورتو باشد. پورتو با پنج امتیاز در صورت کسب پیروزی برابر حریف اسپانیایی‌اش به مرحله بعدی خواهد رسید، اما در غیر این صورت باید منتظر نتیجه بازی همزمان بماند. امیدواریم طلسم هفت بازی گل نزدن مهدی طارمی، امشب بشکند. در گروه چهارم هم رئال مادرید و اینترمیلان بر سر صدرنشینی…
  • تسنیم: زلاتان ابراهیموویچ که قرارداد فعلی‌اش با میلان در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد، می‌گوید برنامه‌ای برای بازنشستگی ندارد و می‌خواهد به بازی کردن ادامه دهد. این مهاجم 40 ساله قصد دارد فصل آینده هم برای میلان بازی کند. مهاجم سوئدی روسونری در تازه‌ترین اظهارنظرش گفت: «می‌خواهم تا جای ممکن بازی کنم. تا زمانی که آدرنالین دارم به بازی کردن ادامه خواهم داد. بیایید به باشگاه میلان فشار بیاوریم تا قرارداد مرا تمدید کند و امیدوارم مادام‌العمر در میلان بمانم. هنوز اهدافی در سر دارم که می‌توانم به آنها برسم و می‌خواهم اسکودتوی دیگری را ببرم.»
  • دنیای اقتصاد: دوران مربیگری رالف رانگنیک با ثبت یک پیروزی در کارنامه این مرد آلمانی آغاز شد، چرا که شاگردانش در بازی خانگی‌شان در هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس، میهمان خود کریستال پالاس را با تک گل دقیقه 77 فرد شکست دادند. رانگنیک پس از بازی به تمجید از عملکرد کریس رونالدو پرداخت و گفت: «ما می‌خواستیم با دو مهاجم به خصوص در بخش مرکزی خط حمله بازی کنیم و البته کریستیانو رونالدو بدون توپ هم تلاش می‌کرد. من بابت این عملکرد کلاه خود را از سر برمی‌دارم.»
  • دنیای اقتصاد: کیلیان امباپه که بارها برای پیوستن به رئال مادرید ابراز علاقه کرده و به همین دلیل پیشنهاد تمدید قرارداد پاری‌سن‌ژرمن را رد کرده بود، حالا با ادبیاتی متفاوت در مورد آینده‌اش حرف می‌زند؛ طوری که به نظر می‌رسد برای تمدید، وسوسه شده است. امباپه گفت: «نمی‌دانم چه پیش خواهد آمد. باید برای این موضوع وقت بگذارم و تصمیم‌گیری آسان نیست. در هر صورت من برای یک باشگاه بزرگ بازی خواهم کرد. در ابتدا ناراحت بودم که تابستان اخیر نتوانستم از پاری‌سن‌ژرمن جدا شوم، اما خب من در دسته سوم بازی نمی‌کنم، من در باشگاهی هستم که می‌خواهد فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود. من اهل پاریس هستم، خانواده‌ام اینجا کنارم هستند و حس خوبی از این بابت دارم و همیشه این را گفته‌ام. من تنها می‌خواستم با رفتن به تیمی دیگر چیزی دیگر را تجربه کن…
  • کمتر کسی است که صبح دیر از خواب بیدار نشده ‌‌‌باشد؛ چای‌‌‌سازها برای همین لحظه ساخته شده‌‌‌اند. با توجه به ذائقه‌‌‌های مختلف، نمونه‌‌‌های مختلفی از چای‌‌‌سازها در بازار عرضه شده است؛ چای‌‌‌ساز دم‌‌‌آور، استنددار و بدون قوری. باتوجه به نوسانات ارزی، قیمت این کالا در بازار لوازم خانگی دستخوش تغییر شد اما هنوز جزو لوازم پرتقاضای بازار لوازم خانگی است. جست‌وجوی «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد متوسط قیمت برای خرید چای‌‌‌سازی با کیفیت مناسب یک‌میلیون و 500هزار تومان است.
  • زیتون یکی از محصولاتی است که در ایران مشتریان زیادی دارد. در چند شهر کشور سال‌هاست که از باغ‌های زیتون برداشت‌های خوبی انجام می‌شود. اما با این حال باغداران در سال‌های اخیر با چالش‌هایی مواجه شده‌اند که همین‌ها باعث کاهش برداشت و درنتیجه افزایش قیمت این محصول شده است. موضوعی که یکی از فعالان این بازار درباره آن صحبت کرده است.
  • ساخت‌وساز در چند سال اخیر کاهش یافته اما باعث نشده است بازار یراق‌آلات از تاثیر نوسانات ارزی مصون بماند. نمونه‌های زیر از سایت‌های فروش اینترنتی به‌دست آمده‌است.
  • با نزدیک شدن به شب یلدا برخی خانواده‌ها به دنبال خرید آجیل و شیرینی هستند. «ایسنا» اخیرا طی یک تحقیق میدانی اعلام کرده بود قیمت برخی از انواع پسته در بازار به دلیل فرارسیدن شب یلدا با افزایش چشمگیر به هر کیلو 340 هزار تومان رسیده است.
  • مشاهدات میدانی «دنیای اقتصاد» از سطح شهر تهران نشان می‌دهد در مناطق میانی بین میادین میوه‌‌وتره‌‌بار و خرده‌‌فروشی‌‌ها اختلاف قیمت 20 تا 30 درصدی وجود دارد.