شماره روزنامه ۶۰۲۵
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • آلبوم مشترک سعید فرج‌پوری با همایون شجریان به زودی منتشر می‌شود. این آلبوم که هنوز نامی برای آن در نظر گرفته نشده است، محصول همکاری فرج‌پوری به‌عنوان آهنگ‌ساز، خوانندگی همایون شجریان و تنظیم غلامرضا صادقی است. اشعار این اثر موسیقی از سعدی، حافظ و سیمین بهبهانی است و هم اکنون در مرحله میکس قرار دارد. انتشار این اثر در قالب آلبوم یا تک قطعه در دست بررسی است.
  • دنیای‌اقتصاد: کتاب «اسباب مالکیت خارج از قانون مدنی» به قلم صابر درفشه، نویسنده و پژوهشگر حوزه حقوق منتشر شد. این کتاب در چهار فصل اصلی و 13 عنوان فرعی سامان یافته و کلیات، تملک اراضی غیرشهری، تملک اراضی شهری و همچنین مصادره و ضبط اموال عناوین فصول چهارگانه آن است. مفهوم و اوصاف مالکیت، انواع مالکیت به اعتبار مالک، محدودیت‌های مالکیت، اسباب مالکیت، شرایط اجتماعی قانون‌گذار، تملک اراضی شهری توسط شهرداری‌ها، مصادره اموال و ضبط اموال ناشی از جرم برخی از مباحثی است که نویسنده در این کتاب به تفصیل به آنها پرداخته است. در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «اصل 49 قانون اساسی جمهوری اسلامی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به «قانون از کجا آورده‌ای» معروف شد که این سوال، همان مفهوم اسباب مالکیت است. یکی از مباحث مهم در این…
  • دنیای‌اقتصاد: گالری گلستان به دنبال نمایش عکس‌های پنجاه ساله احصایی از موزه‌های جهان، نمونه‌هایی از مشق شب‌های استاد خوشنویسی را به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه مشق‌های نستعلیق سیدمحمد احصایی با کیوریتوری بهزاد حاتم عصر جمعه چهاردهم آبان در گالری گلستان افتتاح می‌شود. احصایی که هشتادسالگی را پشت سر گذاشته است، با پایان یافتن کار قرآن برای بازگرداندن آن نرمشی که دست برای خوشنویسی نستعلیق نیاز دارد، هر شب قلم به دست گرفت و به گفته خودش مشق نستعلیق کرد. آمدن کرونا و در قرنطینه گذراندن زمان بیشتری برای این کار به او داد. او هر شب به برگ یا برگ‌هایی با مشق شب‌های خود ارزش بخشید و سندی از فرهنگ خوشنویسی ایرانی در پایان سده چهاردهم و آغاز سده پانزدهم بر جای گذاشته است.
  • دنیای‌اقتصاد: برنامه گفت‌وگو درامای «رخ به رخ» در سومین قسمت خود که فردا جمعه از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود، میزبان سیاوش طهمورث، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون است. برنامه «رخ به رخ» با اجرای امیرعلی دانایی هر هفته میزبان شخصیت‌های مختلف در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و... است و تمام بخش‌های برنامه با سوالاتی طراحی شده که هدف آن رو به رو شدن بدون واسطه با احساسات مختلف آدمی است. علاقه‌مندان به دیدن برنامه‌های گفت‌وگو با هنرمندان می‌توانند مصاحبه با سیاوش طهمورث را در «رخ به رخ» در ساعت 23 از شبکه دوم سیما تماشا کنند.
  • به نظر می‌رسد بین بزرگان فوتبال اروپا، هیچ تیمی به اندازه یوونتوس محبوب بازیکنان ایرانی نیست. سه‌شنبه‌شب در چارچوب هفته چهارم مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، زنیت سن‌پترزبورگ در تورین به مصاف یوونتوس رفت و با نتیجه 4بر2 شکست خورد. با این نتیجه زنیت با سه امتیاز در رده ماقبل آخر جدول گروه قرار گرفت. آنها فقط از مالموی صفر امتیازی بالاتر هستند و یوونتوس 12 امتیازی و چلسی 9 امتیازی را بالای سر خود می‌بینند. با توجه به اوضاع وخیم بانوی پیر در لیگ ایتالیا، شاید این خوش‌بینی وجود داشت که زنیت با امتیاز از تورین برگردد و بخت مختصرش برای صعود را حفظ کند، اما این اتفاق رخ نداد. به نظر می‌رسد نماینده روسیه کم‌کم باید خودش را برای حذف از لیگ قهرمانان و حضور در لیگ اروپا آماده کند. با این همه، دقایق پایانی بازی…
  • دنیای اقتصاد: وینگر 25 ساله ایرانی، قراردادش با شارلروا را تمدید کرد. علی قلی‌زاده، بازیکن تکنیکی و توانای تیم ملی کشورمان، در تصمیمی که کاملا قابل نقد و تردید به نظر می‌رسد، تعهد داد تا سال 2025 به حضورش در این تیم بلژیکی ادامه بدهد. قلی‌زاده از سال 2018 برای شارلروا توپ می‌زند. این تیم، طبیعتا جایگاه فاخری در فوتبال اروپا ندارد، اما به هر حال به عنوان سکوی پرتاب بازیکنان مستعد، انتخاب خوبی است. قلی‌زاده هم در 22 سالگی پیراهن سفید و سیاه این تیم را به تن کرد. او در این سه سال به همه آنچه می‌خواست رسید. فوتبالش تکامل پیدا کرد، به مهره‌ای قابل اتکا در ترکیب شارلروا تبدیل شد و از آن مهم‌تر اینکه به تیم ملی ایران هم رسید. قلی‌زاده نه‌تنها حالا پای ثابت دعوت به اردوهای تیم ملی است، بلکه با وجود ترافیک شدید در…
  • دنیای اقتصاد: مسابقات هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران از فردا با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود. بر این اساس از ساعت 16 هوادار میزبان پدیده خواهد بود و تراکتور به مصاف پیکان می‌رود. در این روز اما همه نگاه‌ها به شیراز و اصفهان است؛ دو شهری که دو مدعی بالقوه قهرمانی در آنها به میدان خواهند رفت.
  • دنیای اقتصاد: یکی از چالش‌های جدی فوتبال ایران در سال‌های اخیر، مساله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بوده است؛ آنچه از جمله التزامات فوتبال مدرن به شمار می‌آید، اما در داخل کشور با مقاومت‌های جدی مواجه است. به ویژه از زمان ریاست جیانی اینفانتینو در فیفا، فشارها روی ایران در این مورد بیشتر شده و شاید اگر همه‌گیری کرونا به وجود نیامده بود، تا الان باید تکلیف ماجرا حتی در مسابقات باشگاهی معمولی هم روشن می‌شد.
  • دنیای اقتصاد: سرمربی تیم ملی عمان ادعای خود را مبنی بر اینکه در صورت باخت به چین استعفا می‌دهد، تکذیب کرد. چندی پیش یکی از روزنامه‌های چاپ کرواسی به نقل از برانکو نوشته بود: «اگر نتوانم در بازی بعدی مقابل چین به پیروزی برسم، استعفا خواهم کرد و دیگر سرمربی تیم عمان نخواهم بود. تمام مسوولیت را بر عهده خواهم گرفت.» با این حال، سرمربی کروات سابق تیم ملی ایران در حاشیه تمرین تیم ملی عمان این ادعا را تکذیب و عنوان کرد این‌گونه ادبیات در شیوه کاری او وجود ندارد و این صحبت‌ها درست نیست. بعد از انتشار آن اظهارنظر عجیب، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال بازگشت این مربی به فوتبال ایران صورت گرفته بود.
  • تسنیم: یکی از داوران فوتبال که اظهاراتی درباره اتفاقات دیده نشده داوری در لیگ برتر فوتبال مطرح کرد، در کمیته اخلاق فدراسیون حضور یافت. وحید صالحی یکی از داوران فوتبال است که در روزهای گذشته، ادعاهایی درباره پشت پرده داوری در مسابقات لیگ برتر فوتبال مطرح کرد. صالحی روز سه‌شنبه در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حاضر شد و پاسخگوی ارکان قضایی فدراسیون درباره اظهارات خود بود.