شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • پس از یک دوره پرشتاب بورس برای جذب سرمایه‌های جدید، اکنون ماندگاری این افراد در بازار سهام دغدغه اصلی فعالان بورسی شده است. برای این منظور تازه‌واردها باید یکی از دو مسیر متفاوت ماندن در بازار سهام را انتخاب کنند. اگر به‌دنبال راهی با ریسک حداقلی هستند باید با مراجعه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دارایی خود را در اختیار متخصصان قرار دهند. اما اگر آماده پذیرش ریسک هستند باید نگاه موج‌سواری را تغییر دهند و به جای تصورات ساده‌انگارانه، مراحل یادگیری تا کسب سود پایدار را پله‌پله طی کنند.
  • بورس اوراق بهادار تهران هفته گذشته برای دومین هفته پیاپی شاهد افت قیمت‌ها و اصلاح بازار بود. بر این اساس بازار سهام هفته گذشته را با کاهش 1/ 1درصدی شاخص کل بورس به پایان برد.
  • بازار نفت در کمتر زمانی مثل شرایط کنونی واضح و شفاف بوده است. در حال حاضر همه فعالان بازار به این باور رسیده‌اند مهمترین عاملی که بازار را تحت تاثیر قرار داده ضعف در سمت تقاضا است. کاهش رشد تقاضا به اندازه‌ای نگران‌کننده بوده است که حتی اوج‌گیری تنش‌های ژئوپلیتیک نیز نتوانست موجب رشد پایداری در قیمت نفت شود. طلای سیاه در سه ماه گذشته در محدوده 60 دلار معامله شده است و حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی و کاهش بیش از 50 درصدی عرضه نفت این کشور تنها برای چند روز توانست قیمت‌ها را به سطوحی بیشتر از محدوده 60 دلار بکشاند.
  • اشخاص حقیقی و حقوقی که رمز کارت سوخت خودروی خود را گم کرده‌اند باید با مراجعه به یکی از نواحی یا مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سراسر کشور و با در دست داشتن مدارک لازم نسبت به حذف رمز کارت اقدام کنند.
  • آمریکا نگران است پروژه‌های مشترک شورون در ونزوئلا به دولت مادورو کمک مالی بدهد تا بدهی خود را به شرکت روس‌نفت روسیه بازگرداند. این کار باعث تشویق دریافت وام‌های بیشتر در آینده می‌شود. به گزارش بلومبرگ، آمریکا قصد دارد معافیت شرکت شورون را از تحریم‌ها برای فعالیت در ونزوئلا محدود کند و مهلتی 90 روزه به این شرکت بدهد.
  • مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای مقابله با سیلاب از سوی مجموعه صنعت نفت در هورالعظیم در حال آماده‌سازی است، گفت: سدی در آن منطقه وجود دارد که ارتفاع آن را بالا می‌بریم و جاده‌ها و زیرساخت‌ها نیز در حال تقویت است.
  • پس از اینکه تحریم کشتی‌های چینی، هزینه انتقال نفت با نفتکش‌ها را بالا برد، روسیه به ذی‌نفع ناخواسته تحریم‌های آمریکا تبدیل شد.