شماره روزنامه ۶۰۴۱
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غذایی گفت: سه درصد از محصولات غذایی از نظر نشانه‌گذاری و وزن مطابق استاندارد نیستند و با آنها برخورد می‌شود.
  • مدیرعامل موسسه خیریه محک ضمن تبریک روز صنعت و معدن به صنعتگران، کارآفرینان، اعضای اتاق‌های بازرگانی، صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی درخصوص همراهی سه بازوی اصلی جامعه در کاهش دغدغه‌های اجتماعی گفت: مشارکت دولت، بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای تحقق عمل به مسوولیت اجتماعی به شیوه‌ای استاندارد علاوه‌بر کاهش هزینه‌های تحمیلی به جامعه موجب احیای سرمایه‌های اجتماعی چون همبستگی، همدلی، اعتماد و اعتبار خواهد شد.
  • سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه پیشنهاد شده برق مصرفی برای استخراج ارزرمزها معادل برق صادراتی محاسبه شود، گفت: امکان شناسایی مراکز تولید ارزرمزها با توجه به مصرف بالای برق آنها وجود دارد.
  • دانشمندان با استفاده از ابزارهای آکوستیک (صوتی) تخمین می‌زنند ۹ تا ۴۷ بشکه یا حدود ۳۸۰ تا ۱۹۰۰ گالن نفت هر روز در خلیج مکزیک به داخل اقیانوس نشت می‌کند. یک ابزار دیگر با نام بابلومیتر نشتی را 19 تا 108 بشکه معادل 800 تا 4500 گالن تخمین می‌زند. به گزارش سی‌ان‌ان، 15 سال است نفت به آب‌های خلیج مکزیک نشت می‌کند.طبق بررسی جدید فدرال، یک سکوی نفتی پس از توفان در این منطقه ویران شد.
  • جاه‌طلبی‌های نفتی عراق با پایبندی به سهمیه تولید این کشور در توافق جهانی کاهش تولید نفت ناهمخوان است.
  • تولید بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) از دو منظر با چالش مواجه است. نخست چالش‎هایی است که به دنبال شرایط سیاسی و اقتصادی جدید ناشی از اعمال تحریم‌های آمریکا به وجود آمده است. بخش دوم فراتر از آن بوده به‌طوری که این چالش‎ها در بلندمدت بر رونق تولید تاثیر گذاشته و عمدتا به نحوه اجرای قوانین و سیاست‌های این حوزه مرتبط است.
  • مقامات دولتی آلمان و هلند قراردادی برای ایجاد نخستین شبکه اینترنت مشترک نظامی جهان را امضا کرده‌اند. به گزارش زددی‌نت، مقامات دولتی آلمان و هلند در هفته جاری در بروکسل توافق‌نامه‌ای امضا کردند تا نخستین اینترنت نظامی مشترک جهان را بسازند. نام اینترنت نظامی هلندی- آلمانی نیز Tactical Edge Networking یا به‌طور مخفف TEN است. این پروژه در حقیقت آزمایشی برای متحد کردن شبکه‌های اینترنت نظامی دیگر کشورهای عضو ناتو در آینده است. طبق برنامه اصلی قرار است کشورهای عضو ناتو شبکه‌های اینترنتی نظامی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و استانداردهای مشترک جدید و ارتقایافته‌ای ایجاد و در کشورهای عضو به‌کار گرفته شود. مقر اصلی TEN در کوبلنز آلمان خواهد بود و علاوه بر آن یک مرکز طراحی و نمونه اولیه‌سازی در آمرسفورت هلند ساخته…
  • پیش‌بینی شلوغی اتوبوس و مترو با گوگل‌مپ؟ بله خبر درست است. گوگل اعلام کرد که به‌ زودی قابلیت پیش‌بینی میزان شلوغ بودن سرویس‌های حمل‌ و نقل عمومی‌از قبیل اتوبوس یا مترو را به سرویس گوگل‌مپ یا همان نقشه گوگل اضافه خواهد کرد. گوگل این اطلاعات را با توجه به اطلاعاتی که کاربران از تجربه سفرهای خود طی چند ماه ثبت کرده‌اند، گردآوری کرده است. به این معنی که از کاربران گوگل‌مپ خواست تا جزئیاتی را درخصوص میزان شلوغ بودن وسایل حمل‌ و نقلی که از آن استفاده می‌کنند، روی نقشه ثبت کنند.
  • حق امتیاز اختراع جدید گوگل نشان می‌دهد این شرکت در پی ساخت یک کتاب هوشمند است. این گجت مانند کتاب چند صفحه یا نمایشگر دارد. به گزارش گیزموچاینا، حق امتیاز طرح یک تلفن هوشمند متعلق به گوگل منتشر شده که شبیه یک کتاب است. به عبارت دیگر این دستگاه مانند کتاب دارای صفحات مختلف است. حق امتیاز مذکور در این اواخر ثبت شده و نشان می‌دهد گوگل مشغول بررسی ایده «کتاب هوشمند» است که احتمالا صفحاتی جداگانه برای اپلیکیشن‌های مختلف دارد. این گجت لولایی جداگانه برای هر صفحه دارد. چنین ابزاری را فقط می‌توان با کمک نمایشگرهای انعطاف‌پذیر ابداع کرد. البته بخش بیرونی این کتاب هوشمند احتمالا از یک نمایشگر غیرتاشو ساخته می‌شود تا از دستگاه حفاظت کند. گوگل با کمک چنین طرحی می‌تواند تعداد صفحات کتاب هوشمند را به‌طور شخصی برای هر کاربر…