شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر از آزاد شدن واردات مصنوعات طلا به شرط دریافت مجوز از بانک مرکزی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده خبر داد. محمد کشتی آرای با اشاره به اخبار منتشره درخصوص ممنوعیت واردات مصنوعات طلا، توضیح داد: واردات طلا شامل دو بخش مواد اولیه به‌صورت شمش و مصنوعات است.
  • دوره آموزشی «اصول و فنون دفاعیات در هیات‌های مالیاتی» روز یکشنبه ۲۸ مرداد‌ماه، به مدت 4 ساعت ازسوی روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» برگزار می‌شود. به گزارش واحد آموزش «دنیای‌اقتصاد» برای سومین بار یک کارگاه تخصصی درخصوص فنون دفاعیات مالیاتی در مرکز آموزش «دنیای اقتصاد» برگزار می‌شود که مدرس این کارگاه یکی از مشاورین برتر مالیاتی کشور است. به‌منظور به نتیجه رسیدن مودیان مالیاتی از اعتراض خود در هیات حل اختلاف مالیاتی، لازم است از تمام حقوق خود در این مورد آگاهی داشته باشند و بدانند که نحوه عمل آنها در این مورد چگونه باید باشد. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس حاصل کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت tc.den.ir مراجعه کنند.
  • براساس پیش‌بینی کارشناسان و معامله‌گرانی که از تحلیل‌های تکنیکال برای تحلیل روند بازار طلای جهانی استفاده می‌کنند، شکسته‌شدن سطح حمایتی 1200 دلاری به ازا هر اونس طلا به معنای احتمال ریزش قیمت فلز زرد در روزهای آینده تا سطح حمایتی 1180 دلاری خواهد بود.
  • مدیریت شهری پایتخت یک برنامه سه‌وجهی را کلید زده که به واسطه آن بنا دارد میزان آلودگی هوا در نیمه دوم سال جاری را کاهش دهد. عملیاتی شدن این برنامه قطعی شده و از مراحل توافق و تصویب و نظایر آن گذشته است و به این ترتیب می‌توان امیدوار بود امسال زمستانی «کم‌آلوده‌» را پشت سر بگذاریم. هر چند برنامه ایده‌آل برای تهران، برنامه‌ای است که به شکل توامان کاهش آلودگی و ترافیک را به دنبال داشته باشد؛ اما همین که امسال مدیریت شهری تهران بنا دارد بر خلاف روال معمول سال‌های گذشته، پیش از فرا رسیدن فصل پاییز برای مهار منابع آلاینده هوا تا حد امکان وارد عمل شده و این ایام را با ابتلا به بی‌عملی از دست ندهد، یک حرکت مثبت است.
  • همزمان با شروع رشد قیمت‌ها در بخش خرید و فروش مسکن از ابتدای سال‌جاری، تب تند رشد نرخ اجاره در بازار نیز آغاز شد اما هم اکنون فعالان بازار از «نرم شدن» نرخ‌های اجاره خبر می‌دهند.
  • سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به ریشه شکل‌گیری پروژه‌های نیمه‌تمام و فرسایشی در شهرتهران اعلام کرد: از این تاریخ هیچ پروژه مشارکتی در شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ها منعقد نخواهد شد جز آنکه وضعیت سند آن مشخص باشد.
  • رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: مشکلات بافت فرسوده با جابه‌جایی دستوری جمعیت از یک محله به محله دیگر حل نمی‌شود.
  • رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه با تغییر وضعیت اقتصاد کشور تولید فقر جدیدی شکل گرفته، گفت: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند فقر را کاهش دهد، ایجاد اشتغال است. به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هاشمی یکی از بسترهای تولید ثروت و ایجاد شغل در تهران را بازار گردشگری دانست و اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته ۳۰درصد از درآمدها از محل گردشگری است. به‌طور مثال در کشوری مانند فرانسه ۸۰ تا ۹۰‌میلیون توریست رفت و آمد می‌کنند. در آمریکای‌لاتین و آسیای دور مانند چین نیز از محل گردشگری، شغل‌های ارزان ایجاد می‌شود، اما با وجود اینکه ما در کشور بستری برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری داریم این اتفاق نمی‌افتد و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی که در این زمینه انجام شده، مجددا بسته شده است. وی با بیان اینکه سیاست‌های جدید درخصوص منع به کارگیری…
  • با اینکه دولت از حدود 2ماه پیش ثبت‌سفارش واردات خودرو را متوقف کرده، اما ارز 4200 تومانی که برخی وارد‌کنندگان دریافت کردند هنوز محل مناقشه وزارت صنعت و شرکت‌های واردکننده خودرو است. در این زمینه چندی پیش محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در هشداری به وارد‌کنندگان عنوان کرده بود که یا باید خودروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را متناسب با این نرخ ارز عرضه کنند یا مابه‌التفاوت آن را به دولت بدهند.