شماره روزنامه ۶۰۴۶
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • امیرحسین غفاری‌نژاد کارشناس اقتصادی- بانکی
    بی‌شک سال 97 به‌دلیل بروز بسیاری از رخدادهای داخلی و خارجی اخیر در زمینه مسائل اقتصادی، از جمله سال‌هایی است که فضای نااطمینانی فراوانی را برای آن می‌توان تصور کرد؛ فضایی که در کنار تهدید‌های محتمل، حاوی فرصت‌های متعددی نیز خواهد بود. این یادداشت بر آن است تا با تمرکز بر بازار پول و اعتبارات به‌عنوان مهم‌ترین منبع تامین مالی در کشور، به اختصار فرصت‌ها و تهدید‌های ممکن را برای آن تبیین کند. بدیهی است به دلیل وابستگی متقابل و گسترده میان این بخش و سایر بخش‌ها، تبیین مندرج در این یادداشت دربرگیرنده رخداد‌های آتی در سایر بازارها نیز است که به شکل هدفمند و اجتناب‌ناپذیری بازار پولی را متاثر خواهند ساخت.
  • رعنا نیک‌رفتار
    معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در نخستین سفر رئیس‌جمهوری ۲۳طرح آغاز شده بود، گفت: میانگین پیشرفت طرح‌های سفر نخست رئیس‌جمهوری را ۹۴ درصد ارزیابی می‌کنیم.
  • مهرداد نوری
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: اکنون 21/ 44 درصد انرژی برق تولید شده در استان در صنایع استفاده می‌شود که با مدیریت مصرف می‌توانیم از تابستان بدون خاموشی عبور کنیم. سعید بهادیوند چگینی در همایش مدیریت مصرف انرژی در صنایع و تشریح سیاست‌های صنعت برق برای کاهش مصرف برق در واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: سرانه مصرف سالانه‌ گاز در ایران ۱۷۰۰ مترمکعب و در جهان ۶۰۰ مترمکعب است و میزان مصرف ما ۳ برابر میانگین جهانی و به‌طور متوسط، ایران حدود ۴ برابر میانگین جهانی انواع انرژی‌ها را مصرف می‌کند و طبق آمارهای رسمی، ایران بعد از کشورهای آمریکا و روسیه، در رتبه سوم مصرف جهان قرار دارد.
  • فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان از اجرای عملیات رفع تصرف نیروهای این یگان در 2 مورد عملیات در نخستین ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: نتیجه این عملیات، خلع ید و رفع تصرف بیش از 4 هکتار به ارزش بیش از 41 میلیون ریال بوده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، سرهنگ منصور خسروی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این یگان طی یک ماه اخیر اظهار کرد: با اجرای عملیات حفظ و حراست از عرصه‌ها، در 78 مورد از تصرف بیش از 333 هکتار جلوگیری شده است. وی با اشاره به توقیف 19 دستگاه از ماشین‌آلات و ادوات تخریب اراضی ملی و طبیعی استان تعداد گزارش‌های وصولی مردمی در فروردین 97 را 153 مورد اعلام کرد. خسروی مساحت پرونده‌های تنظیمی در مراجع قانونی را بیش از 54 هکتار اعلام کرد.
  • با توجه به مشکل کم‌آبی و افزایش نسبی مصرف برق مشترکان، برای عبور از پیک بار تابستان و نداشتن قطعی برق، مشترکان استان سمنان باید در مصرف برق بخش‌های خانگی، صنایع و کشاورزی صرفه‌جویی کنند.سیدعلی‌اکبر صباغ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت: شرکت برق منطقه‌ای سمنان، تمهیداتی را مانند تعامل با مشترکان بزرگ صنعتی در طرح تطبیق تعطیلات و تعمیرات سالانه صنایع اندیشیده اما با توجه به مشکل کم‌آبی و افزایش نسبی مصرف برق مشترکان، باید صرفه‌جویی شود.
  • سرپرست شرکت گاز استان گلستان از پیشرفت 30 درصدی اجرای طرح خط تغذیه مسیر جاده قدیم گرگان-کردکوی خبر داد.
  • یکی از مواردی که همه به آن دقت می‌کنند حقوق است. همیشه برای افراد جالب است بدانند مثلا مدیرعامل اپل، گوگل یا مایکروسافت چقدر حقوق می‌گیرند. این آمار حداقل برای شرکت‌های بزرگ چیز پنهانی نیست و می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده آن را پیدا کنید؛ اما در این میان چیزی که برای ما جالب است مدیرانی هستند که نه‌تنها حقوق‌های کلان نمی‌گیرند، بلکه تقریبا هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند. برای مثال حقوق ریاست جمهور آمریکا 400 هزار دلار است که دونالد ترامپ اعلام کرده آن را نمی‌خواهد و فقط یک دلار در سال حقوق می‌گیرد. این یک دلار به دلیل قوانین است و نمی‌شود رایگان کار کرد. در ادامه با مدیران بزرگی آشنا می‌شویم که آنها هم فقط یک دلار در سال حقوق دریافت می‌کنند.
  • در هفته‌های گذشته بسیاری بر این باور بودند که بازگشت ثبات به بازارها به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود، اما فعالان بازار کامپیوتر می‌گویند با وجود آنکه تغییرات اثرگذاری در خرید و فروش نداشته‌اند، اما ثبات در این بازار به نسبت روزهای اوایل سال دیده می‌شود.
  • بازار گوشی‌های هوشمند در جهان به‌خصوص در چین به شدت اشباع شده است. بسیاری از تحلیلگران مدت‌ها پیش به شرکت‌های تولیدکننده گوشی و محصولات تکنولوژی هشدار داده بودند که بازار گوشی‌های هوشمند به زودی اشباع خواهد شد. حالا نگاهی گذرا به آمار به‌دست آمده، نشان می‌دهد این پیش‌بینی‌ها سرانجام به واقعیت پیوسته و درست از آب درآمده است. چین که بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند و محصولات تکنولوژی در جهان به شمار می‌آید، حالا شاهد سقوط شدیدی در میزان خرید و فروش گوشی‌های هوشمند است، به گونه‌ای که با توجه به جمعیت این کشور، آمار فروش این محصولات بسیار ناچیز و اندک شده است.
  • محققان امنیتی فناوری اطلاعات اخیرا در یک برنامه نقاشی به نام Relieve Stress Paint یک تروجان جدید کشف کردند که این آسیب‌پذیری طی روزهای گذشته روی ده‌ها هزار حساب کاربری در شبکه فیس‌بوک تاثیر گذاشته است. موتور جست‌وجوها از جمله گوگل به‌عنوان Aol.net، پرتال وب و ارائه‌دهنده خدمات آنلاین به‌عنوان America Online شناسایی شد. چند هفته پیش تبلیغات AOL پلت‌فرم hacked در cryptocurrency منفی بوده است. همچنین هکرهای مخرب از یونیکد برای اجرای برنامه‌های مخرب و ایجاد سایت‌های فیشینگ روی دامنه‌های Google استفاده می‌کنند. این برنامه از طریق یک سایت فیشینگ پخش شده و پس از نصب آن برنامه به هکر این اجازه را می‌دهد اطلاعات مرورگر Chrome از جمله اطلاعات ذخیره شده در کوکی‌ها و حساب‌های کاربری را سرقت کند. ۴۰ هزار دستگاه از این…