شماره روزنامه ۶۰۳۷
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • سخنگوی شورای صنفی نمایش از ادامه اکران «ویلایی‌ها» تا شب‌های قدر در سینمای سرگروه با موافقت تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رگ خواب» خبر داد. به گزارش «ایسنا»، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، با اشاره به تلاش سازمان سینمایی برای ادامه منطقی اکران فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» گفت: «با موافقت حمید نعمت‌الله، تهیه‌کننده و علی سرتیپی، پخش‌‌کننده فیلم سینمایی «رگ خواب»، فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» تا شب‌های قدر در سینمای سرگروه یعنی استقلال ادامه می‌یابد و بعد از شب‌های قدر «رگ خواب» در سینمای سرگروه جایگزین این فیلم می‌شود.

  • خبرگزاری مهر: نیروی دریایی آمریکا پهپادی ساخته که قابلیت ردیابی مین زیر آب و خاک را دارد. این پهپاد دارای حسگر مغناطیسی قدرتمندی است که با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده مین را کشف می‌کند. محققان نیروی دریایی آمریکا سیستم پهپادی ساخته‌اند که می‌تواند مناطق مین‌گذاری شده و خطرات دیگر را ردیابی کند. این پهپاد که در حقیقت یک کوادکوپتر است، حدود ۵۰۰ گرم وزن دارد و از راه دور کنترل می‌شود. کوادکوپتر مذکور می‌تواند مین‌های زیرخاک و آب را ردیابی کند. پهپاد مذکور به گروه‌های خنثی کردن بمب کمک می‌کند به سرعت مین‌ها و سازه‌های فلزی خطرناک را در مناطق ساحلی وآب‌های کم عمق بیابند.

  • در حالی‌که بارسلونا فصلی نه چندان خوب را پشت‌سر گذاشته، عملکرد مطلوب مادریدی‌ها باعث خواهد شد تا بارسا فکری به حال بهبود شرایط تیمش کند. به گزارش وب‌سایت نود، بارسا در خریدهایی که فصل گذشته داشت به وضوح شکست خورد تا تیمی نه‌چندان منسجم در اختیار داشته باشد، با این وجود شایعات مختلفی درخصوص نقل‌وانتقالات این تیم به گوش می‌رسد؛ از جمله شنیده می‌شود کاتالان‌ها تلاش خواهند کرد دی‌ماریا را به ترکیب خود اضافه کنند تا جانشین آردا تورانی شود که احتمالا در تابستان جاری راهی آرسنال می‌شود. ظاهرا باشگاه بارسلونا اعتقاد دارد دوستی دی‌ماریا و لیونل مسی می‌تواند عاملی باشد تا این بازیکن آرژانتینی راهی نیوکمپ شود، ادعایی که پس از عکس‌العمل دی‌ماریا در دیدار برگشت بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن و دعوت نیوکمپ به سکوت، اندکی…

  • ایسنا نوشت: سرهنگ حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با تخلفات شبانه و تخلفات موتورسیکلت‌ها در تهران خبر داد. وی همچنین از اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران خبر داد و افزود: اجرای این طرح نیز در صبح و شب تشدید شده و همکاران من با موتورسیکلت سواران متخلف برخورد می‌کنند.

    .
  • مهاجم استقلال می‌گوید برای فصل آینده شرط مالی برای تمدید قرارداد با استقلال ندارد. به گزارش ورزش‌سه، طی روزهای گذشته شایعاتی پیرامون پیشنهاد اروپایی به کاوه رضایی و البته عدم توافق او با مسوولان استقلال درباره مسائل مالی مطرح شد. رضایی در واکنش به این خبر با انتشار متنی در صفحه شخصی خود نوشت: «درمورد اخبار چند روز اخیر فقط باید این را بگویم که سال قبل در زمان مذاکره و امضای قرارداد اولیه‎‌ام و حتی در این چند روز اخیر من برای استقلال شرط مالی نگذاشته‌ام و نخواهم گذاشت. فقط منتظر هستم تا در زمان مناسب، برای آینده‌ام تصمیمی خوب بگیرم.

  • ایسنا: گوگل تخمین زده که ۷۰ درصد ایمیل‌های جی‌میل، اسپم هستند؛ بنابراین امنیت جی‌میل را برای مبارزه با حملات فیشینگ افزایش داده و برای این کار از یک ماشین برای فیلتر کردن اسپم (هرزنامه) و محتوای مخرب استفاده می‌کند. گوگل به تازگی یک دسته ویژگی‌های امنیتی جدید به منظور محافظت از کاربران جی‌میل از اسپم‌ها و پیام‌های فیشینگ افزوده است. به نظر می‌رسد این اقدام، در پاسخ به کلاهبرداری فیشینگی که این اواخر برای گوگل رخ داده، انجام گرفته است. این حمله با ارسال یک فایل آلوده، برای دسترسی به حساب‌های جی‌میل کاربران تلاش می‌کرد.

  • معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از اخذ مجوز استخدام دو هزار جوان در موضوع «دستیاران جوان دولت» خبر داد. محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با «ایسنا» ضمن ابراز خرسندی از جوان‌سازی بدنه دولت، گفت: «با دستور رئیس‌جمهوری و به منظور جانشین‌پروری و شایسته‌سالاری، جوانانی که توانایی خود را ثابت کنند، شناسایی و به‌عنوان سرمایه‌ای بزرگ به بخش‌های مدیریتی کشور معرفی می‌شوند. »او در ادامه به طرح «دستیاران جوان» نیز اشاره کرد و گفت: «این طرح در سطح دولت تا سطح شهرستان‌ها آغاز شده است و مدیران را موظف می‌کند به منظور جانشین‌پروری دو دستیار جوان داشته باشند.

  • خبرگزاری مهر: برمبنای آخرین آمار ارائه شده، ۳۵میلیون و ۹۷۸ هزار خط تلفن در کشور نصب شده است و ۴۹ هزار روستا دارای تلفن خانگی هستند. دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات، آخرین آمار توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور را که مربوط به پایان سال ۹۵ می‌شود، منتشر کرد. براساس آمار ارائه شده، شرکت‌های مخابراتی در کشور اعم از شرکت مخابرات و بخش خصوصی تاکنون در مجموع ۳۵ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۴۱۴خط تلفن نصب کرده‌اند که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۷۱۲هزار و ۶۲۸ خط دایر شده و مشغول به کار است.

  • مدیر کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی با توصیه به اینکه مردم به خاطر چند واحد سود بیشتر در موسسات غیرمجاز سپرده‌گذاری نکنند، گفت: «پرداخت نشدن سود به سپرده‌گذاران تعاونی‌های ادغام شده در کاسپین با نظر مراجع قضایی بوده است. »

    عباس کمرئی در گفت‌وگو با «ایرنا» درباره اینکه مردم نسبت به پرداخت نشدن سود اعتراض دارند، گفت: «این تعاونی‌ها شهریور 94 منحل شدند و پس از آن فعالیتی نداشتند که به آن سود تعلق گیرد زیرا سود باید ناشی از عملکرد و فعالیت باشد؛ وقتی موسسه‌ای منحل شده، دیگر سودی ندارد.

  • ایسنا: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی، طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی که پیش از این تصویب شده بود، نهایی و همچنین مقرر شد مرکز ملی فضای مجازی، وزارت کشور و شورای نگهبان، استفاده از ابزارهای الکترونیکی برای رای‌گیری را مورد بررسی قرار دهند. در جلسه قبلی شورای عالی فضای مجازی که 26 فروردین تشکیل شده بود، مفاد باقی‌مانده از سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید و استفاده نهادها و موسسات دولتی و عمومی غیردولتی از پیام‌رسان‌های اجتماعی برخط خارجی برای مکاتبات و خدمات اداری ممنوع اعلام شد.