شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • کتاب «سینمای کریستوفر نولان» نوشته جکلین فربی و استوارت جوی با عنوان فرعی «تصور ناممکن» به قلم نیوشا صدر ترجمه و منتشر شد. فیلم‌شناسی نولان، رویاهای بزرگ‌تری داشته باش عزیز، بالیدن یک مولف از خلال نقدهای کوتاه، سینه فیلیا در مقیاس وسیع، تمثیل‌های فراگیرنده فیلم‌سازی نولان در تلقین و پرستیژ، قدیسان، گناهکاران و تروریست‌ها، فانتزی نوآرپست‌مدرن یادآوری، تجسم تروما، لغزش ابرقهرمان، منطق بازی ویدئویی در تلقین، در باب کارکرد همزاد در پرستیژ کریستوفر نولان، شنیدن موسیقی در رویا و درباره زمان، نام فصل‌های این کتاب 381 صفحه‌ای است.

  • سرمربی پیشین تیم‌ملی تکواندو با ابراز امیدواری برای موفقیت مهدی بی‌باک سرمربی جدید تیم‌ملی، از وی برای تصدی این پست حمایت کرد. بیژن مقانلو به خبرگزاری مهر گفت: «تکواندو ایران یک تیم‌ملی جوان اما با تجربه را در اختیار دارد که با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت همه ارکان تکواندو می‌تواند عنوان قهرمانی دو سال قبل در روسیه را تکرار کند. من هم مانند رئیس فدراسیون معتقدم تکواندو ایران استعدادهای بزرگی در مربیگری دارد و دست خالی نخواهد ماند. مهدی بی‌باک هم یکی ازهمین سرمایه هاست که تجربیات گرانبهایی کسب کرده و توانایی هدایت تیم‌ملی را دارد.

  • آی‌تی‌ایران: در دنیای پر مشغله امروزی بسیاری از ما طی روز قول و قرارهایی می‌گذاریم که در شلوغی روزمره از یاد می‌روند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که نمی‌توانید قول‌هایتان را به خاطر بسپارید و به آنها عمل کنید، از این قابلیت جدید کورتانا استفاده کنید. احتمالا با دستیار دیجیتالی ویندوز 10 یعنی کورتانا آشنا شده‌اید و از قابلیت Reminder یا «یادآوری» آن استفاده کرده‌اید، حالا Cortana برای خوش‌قول ماندن شما روش جدید در پیش گرفته است تا مطمئن شود چیزی را فراموش نخواهید کرد.

  • ایسنا نوشت: دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از تشکیل پرونده ویژه قضایی برای معلمی که به تنبیه دانش‌آموز در یکی از مدارس منطقه رودبار جنوب اقدام کرده بود، خبر داد. در خبری دیگر مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، از پیگیری موضوع تنبیه دانش‌آموزی در شهرستان رودبار استان کرمان در جلسه اضطراری با دانش‌آشتیانی خبرداد. صبح روز شنبه 23 بهمن‌ماه، در یکی از مدارس دبستان پسرانه رودبار جنوب دانش‌آموزی به علت عدم انجام تکالیف خود مورد تنبیه معلم قرار گرفت که مداد در دست دانش‌آموز متاسفانه وارد زیر پوست سر دانش‌آموز شده است.

  • دنیای اقتصاد: بازارهای جهانی صبح اولین روز از دومین هفته ماه دوم میلادی شاهد رشد ارزش دلار و سهام و افت بهای طلا بودند. با این همه، در ادامه روز، هم دلار تحت فشار سیاست‌های دولت تازه واشنگتن ماند و هم طلا، قوت فنی خود را از دست نداد. صبح دوشنبه پول آمریکا به تحولات روزهای قبل واکنش داشت. از سویی در روزهای گذشته چند عضو کمیته بازار آزاد فدرال رزرو از افزایش بیش از 2 بار نرخ‌های بهره آمریکا در سال 2017 حمایت کرده بودند و از سوی دیگر، دونالد ترامپ در نشست اخیر خود با نخست‌وزیر ژاپن بحثی درباره کاهش ارزش دلار که حامی آن است، نکرد.

  • مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری اولین کنسرت رسمی ارکستر شهر تهران به رهبری اسماعیل تهرانی در فرهنگسرای بهمن خبر داد. بابک ربوخه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر عنوان کرد: پس از تمرین‌ها و برنامه‌ریزی‌های مداومی که صورت گرفت، ساعت ۱۹ پنج‌شنبه ۵ اسفند ماه اولین کنسرت رسمی ارکستر شهر تهران به رهبری استاد اسماعیل تهرانی در فرهنگسرای بهمن با حضور علاقه مندان و دوستداران موسیقی برگزار می‌شود. وی درباره قطعات کنسرت توضیح داد: «مهربانی»، «آزادی»، «ای ایران»، «چنگ رودکی»، «بزندان» و «نخست گلبانگ مضرابی» آثاری هستند که در این کنسرت ازسوی ارکستر شهر تهران برای علاقه مندان اجرا خواهد شد.

  • سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان یزد نسبت به حضور مثبت کولاکوویچ درتیم‌ملی والیبال کشورمان تردید دارد. عباسعلی میرحسینی در گفت وگو با «ایسنا» در این‌باره گفت: «شناخت کافی از او ندارم اما فکر می‌کنم می‌توانستیم گزینه بهتری را انتخاب کنیم. کار او خیلی سخت است و من آرزوی موفقیت و سربلندی برای این مربی دارم، نظر شخصی من این است که با توجه به شرایط فعلی تیم‌ملی می‌توانستیم مربی باتجربه‌تری را انتخاب کنیم. »

    .
  • آی‌تی ایران: شرکت چینی شیائومی با توسعه و گسترش چیپ (‌پردازنده‌های) تولیدی انحصاری، به دنبال رقابت با شرکت‌های قدرتمندی از جمله اپل، سامسونگ و هوآوی است. در گزارش وال‌استریت ژورنال آمده که این تصمیم بخشی از برنامه‌ ورود به عرصه‌ برترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون در دنیا و اقدامی جهت رها شدن از وابستگی به شرکت‌های تولید‌کننده پردازنده‌ها خواهد بود. ظاهرا پردازشگر شرکت شیائومی Pinecone نام دارد و طبق گزارش تا یک ماه آینده رونمایی خواهد شد. احتمال می‌رود از این پردازشگر در اسمارت‌فون مدل Mi6 استفاده شود، اگر شرکت رونمایی‌های سالانه خود را طبق تاریخ معین همیشگی انجام دهد، Mi6 باید در ماه مارس رونمایی شود.

  • ایرنا نوشت: قاضی حسن حیدری، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: فردی 62 ساله در این شهر به اتهام اقدام علیه امنیت داخلی از طریق جاسوسی به نفع کشور متخاصم به تحمل 10 سال زندان محکوم شده است.

    .
  • گروه بنگاه‌ها: خودبانک جامع پویا به‌صورت شعبه مکانیزه یکپارچه بدون استفاده از کارمند در بانک ملت افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی شرکت پویا همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، طی مراسمی با حضور دکتر اخلاقی مدیرعامل بانک ملت، مسعود مرتضوی مدیرعامل شرکت پویا و جمعی از مدیران و مسوولان بانک ملت و شرکت پویا، خودبانک جامع پویا که محصولی دانش بنیان و تولید داخل است به‌صورت شعبه مکانیزه یکپارچه افتتاح شد؛ بنابراین گزارش این شعبه بدون کارمند، قادر به خدمات‌رسانی خودکار تمام خدمات خرد بانکی شامل: وصول و واگذاری چک به حساب، دریافت ریالی، پرداخت ریالی، فروش سکه، صدور کارت و پرداخت قبوض و.