آرشیو اخبار : مدیران
-
بازیسازی، انگیزهبخش کارمندان و مشتریان
مریم رضاییمترجم: مریم رضایی
منبع: MyCustomer
بازیسازی (Gamification) به معنی بهکارگیری مکانیزمهای بازی و تکنیکهای بازیگونه در محیط کار با هدف بالا بردن انگیزه و تعهد کارمندان است. بازیسازی از تمایلات و نیازهای اولیه افرادی که درگیر آن میشوند استفاده میکند تا اهداف کسبوکار را ارتقا دهد. موسسه تحقیقاتی گارتنر پیشبینی کرده بود تا پایان سال 2015، استفاده از خدمات بازیسازی در بازاریابی کالاهای مصرفی و حفظ مشتریان، اهمیت بسیاری مییابد و بیش از 70 درصد سازمانها در سطح جهان به طریقی از این روش استفاده میکنند.
-
فرهنگ کسبوکار در فیلیپین
آناهیتا جمشیدنژادمترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
منبع: apmforum
فیلیپین که زمانی از آن بهعنوان «مرد بیمار آسیا» یاد میشد؛ در سال 2013 توانست رشد 8/ 7 درصدی را ثبت کند و از چین پیشی بگیرد و به سریعترین اقتصاد در حال رشد در آسیا تبدیل شود. گرچه براساس گزارش شرکت سهامی مالی بینالمللی (IFC) و بانک جهانی، فیلیپین برای سهولت انجام کسبوکار، بین 185 کشور در جهان در رتبه صدوهشتادوسوم قرار گرفته است (که در بین کشورهای آسهآن رتبه بسیار پایینی است). بهطور واضح، کارهای بسیاری باید انجام شود تا بستر لازم برای انجام کسبوکار در این کشور فراهم شود.
-
«روز کاری هشت ساعته» یک رویکرد قدیمی نا موفق
Travis Bradberry مریم مرادخانینویسنده: Travis Bradberry
مترجم: مریم مرادخانی
منبع: Forbes
رویکرد «روزِ کاری هشت ساعته»، یک رویکرد قدیمی ناموفق است. اگر میخواهید تا حد ممکن کارآمد باشید، باید این سنت قدیمی را کنار بگذارید و یک رویکرد جدید اتخاذ کنید. جنبش «روز کاری هشت ساعته» طی سالهای انقلاب صنعتی و با هدف کاهش ساعات کار اجباری کارگران در کارخانهها شکل گرفت. مسلما 200 سال پیش، این یک اقدام کاملا انساندوستانه بوده است اما در حال حاضر با نیازهای ما تناسبی ندارد.