شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : خبر

  • انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه برای رفع برخی از آسیب‌ها در حوزه بانوان به دنبال بهره‌مندی از ظرفیت مردم هستیم، گفت: قانون‌های بسیاری در مورد حجاب داریم که متاسفانه تا به امروز اجرا نشده است اما دولت برای اجرای این قوانین قاطعانه ورود می‌کند. وی با تاکید بر اینکه مساله حجاب باید از ادارات شروع شود، گفت: تجرد قطعی یکی از تهدیدهای جدی کشور است؛ برای زوج‌های متولد دهه شصت وام‌های خاصی در نظر گرفته شده است که امیدواریم بخشی از مشکل را رفع کند.
  • وزارت امور خارجه در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهانش با انتشار بیانیه‌‌‌ای، این اقدام را مصداق حمله تروریستی خواند و اعلام کرد که دولت آمریکا در قبال این جنایت «مسوولیت قطعی بین‌المللی» دارد. به گزارش خبرگزاری فارس، در این بیانیه آمده است: «سردار شهید سلیمانی همواره در راستای سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در کمک به استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ایفای نقش کرد و اقدامات و تلاش‌های زیادی در مقابله با تروریسم بین‌المللی و گروه‌های تروریستی در حال رشد در منطقه انجام داد.»
  • روزنامه «نزاویسمایا» چاپ مسکو در خبری با اشاره به احتمال انعقاد قراردادهایی برای خرید سوخو 35 روسی و برخی دیگر از سیستم‌های دفاع هوایی بین تهران و مسکو گفت: «ایران بیش از هر چیز به خرید جنگنده‌‌‌ها و سیستم‌های دفاع ضدهوایی مدرن روسی ابراز علاقه کرده است.» این روزنامه روسی در گزارشی نوشت: «احتمال دارد در جریان سفر آتی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو، قراردادهای خرید ده‌‌‌ها فروند جنگنده سوخو 35 و سیستم‌های دفاع هوایی روسی بین دو کشور امضا شود.»
  • سید رسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه گفت: «اشرف غنی اگر فاسد بود، باعث فسادش آمریکاست.» به گزارش «ایسنا»، سید رسول موسوی، مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه، درمورد مصاحبه اخیر اشرف غنی رئیس جمهور پیشین افغانستان با شبکه ۴ بی‌بی سی و واکنش زلمای خلیل زاد، نماینده پیشین آمریکا در امور افغانستان به اظهارات اشرف غنی، در صفحه توییتر خود نوشت: «‏آنچه ‎خلیل‌زاد در ا‎فغانستان انجام داد روند صلح نبود تغییر رژیم بود. غنی فهمید از کجاخورده ولی زمانی فهمید که کار از کارگذشته بود. غنی با فرارش دانسته یا ندانسته سناریوی خلیل‌زاد را برهم زد.» وی ادامه داد: «غنی اگر فاسد بود باعث فسادش آمریکاست. اعتماد به آمریکا اشتباه محض است. حتی اعتماد طالبان به آمریکا.»
  • آمریکا از پرتاب ماهواره‌‌‌بر سیمرغ توسط ایران به فضا ابراز نگرانی کرد، اما گفت به مذاکرات پایبند است. رسانه‌‌‌های آمریکا به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شدند: «ایالات متحده کماکان از توسعه ماهواره‌‌‌برها توسط ایران که موجد نگرانی‌‌‌های خاص منع اشاعه‌‌‌ای هستند نگران است.» وزارت دفاع ایران روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ماهواره‌‌‌بر سیمرغ را با موفقیت به فضا پرتاب کرده است.