شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : خبر

  • رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به کنترل خودروها در مبادی ورودی استان و شهرستان‌های مرزی گفت: به هر نحو ممکن اجازه حضور زائران در مرزها داده نمی‌شود. سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: با توجه به پذیرش نشدن زائران اربعین حسینی(ع) از سوی عراق به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین برگزار نشدن مراسم راهپیمایی، محدودیت‌هایی در ورودی شهرستان‌های مرزی اعمال شده است.
  • رئیس پلیس پایتخت از مردم خواسته که هرگونه عدم رعایت پروتکل‌ها و مقررات بهداشتی از سوی صنوف را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند. سردار حسین رحیمی با بیان اینکه یکی از وظایف پلیس نظارت و کنترل مقررات بهداشتی از سوی واحدهای صنفی و اماکن است، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس اماکن با هماهنگی و همراهی تیم‌های وزارت بهداشت و... اقدام به بازدید از صنوف کرده و با تخلفات بر حسب دستور قضایی برخورد می‌کنند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که با توجه به عدم استفاده متصدیان برخی از واحدهای صنفی از ماسک و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در برخی اماکن اظهارکرد: اگر مردم با چنین مواردی که نشان دهنده نقض پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و صنوف بود، مواجه شدند حتما از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ موضوع را اطلاع دهند. کما اینکه…
  • وزیر کشور در احکام جداگانه‌ای فرمانداران شهرستان‌های پارس‌آباد، رودسر، تالش و بافق را منصوب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز گذشته در احکام جداگانه‌ای ابراهیم امامی، محمدمهدی مظفری، محمدحسین شاه‌کوئی و سید مهدی طلائی‌مقدم را به‌عنوان فرمانداران شهرستان‌های پارس‌آباد، رودسر، تالش و بافق منصوب کرد. در حکم وزیر کشور خطاب به افراد نامبرده آمده است: به موجب این احکام و بنا به پیشنهاد استانداران اردبیل، گیلان و یزد به سمت فرمانداران شهرستان‌های پارس‌آباد، رودسر، تالش و بافق منصوب می‌شوید.
  • محمدمهدی ‌عبدخدایی، دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: به مسوولان هشدار می‌دهم اگر وضعیت بهبود پیدا نکند و به مشکلات مردم رسیدگی نشود،‌ فقط ۲۰ درصد مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شرکت خواهند کرد. دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام افزود: مردم ایران در شرایط بدی زندگی می‌کنند و به‌طور جدی نگران دخل و خرج‌شان هستند. این گرفتاری‌ها اوضاع جامعه را طوری به هم ریخته است که مردم در انتخابات اسفند ۹۸ با صندوق رأی قهر کردند و در خانه‌هایشان نشستند و در انتخابات شرکت نکردند که این واقعا اتفاق بدی است. به‌نظر من شرکت نکردن مردم در انتخابات باید دست‌اندرکاران را به‌طور جدی به فکر بیندازد تا ببینند کجاها کوتاهی شده است که مردم دلسرد شده‌اند.
  • روز جمعه دو امام جمعه اصفهان و بجنورد خواستار ناامن‌کردن فضا برای کسانی که به گفته آنها حجاب را رعایت نمی‌کنند، شدند. ابتدا سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان به کشف حجاب و هنجارشکنی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است، ناامن کرد و نباید اجازه داد به‌راحتی در خیابان‌ها و پارک‌ها هنجارشکنی کنند.
  • علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت ابتلای کرونای اعضای شورای شهر تهران گفت: روز گذشته که با خانم زهرا صدراعظم نوری صحبت می‌کردم، وضعیت جسمانی‌شان همچنان مثل روزهای گذشته بوده و تغییری پیدا نکرده است. همچنین خانم نژادبهرام نیز فکر می‌کنم تست‌شان مثبت بوده، ولی وضعیت جسمی ایشان حاد نیست.
  • بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه تاکنون 2 درصد از جمعیت بهبودیافتگان کووید-19 برای اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند، گفت: افرادی که مبتلا به کرونا بوده‌اند و اکنون ۲۸ روز از بهبودی آنها به کرونا گذشته است، می‌توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.وی افزود: باید توجه کرد که بیشترین میزان اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا در استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان‌غربی و کرمانشاه بوده است.
  • بر اساس آمارهای سازمان ثبت احوال کشور، 2/ 12 درصد از ازدواج‌های صورت‌گرفته بین سال ۹۱ تا ۹۷ به طلاق ختم شده و 8/ 2 درصد از این زوج‌های طلاق‌ گرفته فقط یک سال زندگی کرده‌اند. به گزارش روزنامه ایران، به تعبیری، میزان طلاق ثبت‌شده نسبت به ازدواج‌های ثبت شده حدود ۲۰ درصد است و میانگین سنی طلاق ۲۵ تا ۲۶ سالگی است. یعنی نسل ازدواج‌هایی که به طلاق ختم شده به دهه هفتادی‌ها رسیده است و حدود نیمی از نسل ازدواج‌های زنان که منجر به طلاق شده‌اند، مربوط به زنان دهه هفتادی است. این زنان به‌طور متوسط در 3/ 17 سالگی در سال ۹۱ ازدواج کرده و پس از 3/ 2 سال زندگی مشترک در سن 1/ 20 سالگی طلاق را تجربه کرده‌اند.
  • سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره علت ارسال اشتباه پیامک‌های حجاب به شهروندان گفت: در حال حاضر نیز میزان این نوع خطاها را کم کرده‌ایم و به زیر یک درصد رسیده و در حال برطرف کردن کامل موضوع هستیم. سردار رحیمی با بیان اینکه قطعا این خطا برطرف می‌شود، گفت: به شهروندان قول می‌دهیم که همین مقدار کمتر از یک درصد خطا هم برطرف شود.
  • سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور فاتب با بیان اینکه نرخ کاهش تصادفات در شهر تهران در یک دهه اخیر جزو بهترین نرخ‌ها است، گفت: اما همچنان ۶۰۰ نفر سالانه در تصادفات شهر تهران کشته می‌شوند.