شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : خبر

  • به دنبال زلزله 9/ 5 ریشتری روز جمعه در آذربایجان‌شرقی، رئیس قوه‌قضائیه ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان‌شرقی، درباره رسیدگی به مشکلات آنها پیامی صادر کرد. ابراهیم رئیسی در این پیام از مسوولان و دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه دادگستری استان آذربایجان‌شرقی خواست تا با بسیج امکانات، از تمام توان خود برای تامین امنیت و کمک به رفع گرفتاری و کاهش مشکلات حادثه‌دیدگان استفاده کنند.
  • رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه با بیان اینکه هدف ناآرامی‌ها در عراق ایجاد شکاف در جهان اسلام است، گفته حدس می‌زند چه کسی پشت این ناآرامی‌ها است. رجب طیب اردوغان درباره ناآرامی‌ها در عراق گفت: ما حدس‌هایی می‌زنیم. فکر می‌کنیم ممکن است به ایران کشانده شود. هدف آن ایجاد شکاف در جهان اسلام و ایجاد اختلاف میان یکدیگر است. فکر کنید، در عراق بعضی اظهارات علیه ترکیه مطرح شده است.»همچنین اردوغان، که در حاشیه سفرش به مجارستان در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، از موضع ایران درباره حمله ترکیه به شمال سوریه نیز انتقاد کرد. او گفت موضع ایران درباره این عملیات ترکیه را «آزرده‌خاطر» کرده است.
  • طبق شنیده‌های خبرگزاری «ایلنا» از یک منبع موثق، علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی، اخیرا در جمع برخی از فعالان سیاسی نزدیک به خود در شهر قم اعلام کرده که دیگر کاندیدای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی نمی‌شود و تا کنون هرچه در توان داشته برای کشور به‌کار گرفته است. لاریجانی از 11سال پیش ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. روز جمعه نیز احمد امیر‌آبادی، نماینده مردم قم در مجلس اعلام کرده بود شورای اصولگرایان قم در تهیه لیست انتخاباتی‌اش رزومه‌ای از علی لاریجانی نخواسته و البته لاریجانی نیز رزومه‌ای ارائه نکرده است.
  • سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در ارتباط با بازگشت علی‌اکبر ناطق‌نوری به جامعه روحانیت مبارز تاکید می‌کند: «هیچ‌گونه چرخشی در مواضع و رفتار ناطق نوری اتفاق نیفتاده و تجدیدنظری در مواضع گذشته او شاهد نبوده‌ایم.» وی افزود: «متعاقب جلسه قبلی دیگر شاهد حضور او در نشست‌های جامعه روحانیت نبوده‌ایم و حضور قبلی ناطق نوری نیز پس از دعوت آیت‌الله موحدی کرمانی بود که به نظر می‌رسد در صورت دعوت مجدد وی به‌عنوان میهمان حضور پیدا می‌کند.»
  • غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تا اواسط سال ۹۹، ۵۱ شهر به تجهیزات تولید داخل در حوزه رصد و پایش تهدیدات بیولوژیکی‌ شیمیایی و هسته‌ای مجهز می‌شوند که نخستین آن در حرم امام رضا(ع) مستقر شده است.
  • یک عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت که رئیس سازمان صدا و سیما به برخی برنامه‌های ورزشی که در آن توهین‌هایی به مجلس و برخی قهرمانان ورزشی شده بود، تذکر جدی داده است.سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به جلسه شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: در این جلسه موضوع نظارت بر روند برنامه‌های ورزشی صدا و سیما در حوزه ادبیات مجریان و برنامه‌سازان ورزشی مطرح شد که اخیرا در یکی از برنامه‌های ورزشی موضوعاتی نسبت به مجلس شورای اسلامی بیان شده بود همچنین در برنامه دیگر ورزشی صحبت‌هایی نسبت به برخی از قهرمانان ملی ورزشی هم شد. وی با بیان اینکه «این جلسه با حضور رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد» افزود: شورای نظارت بر سازمان نسبت به استفاده از این نوع ادبیات و رفتار معترض بود که رئیس سازمان اعلام کرد به این برنامه‌ها…
  • مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در همایش سیره‌سرایان و تجلیل از هیئات مذهبی همدان گفت: در کشورهای غربی برای کشاندن مردم به خیابان‌ها برای اعتراضات، وعده ساندویچ و آبمیوه داده می‌شود و آنها گمان می‌کنند مردم ما نیز به همین بهانه‌ها در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند در حالی‌که اینگونه نیست و مردم ما فقط با یک ندای رهبر به خیابان‌ها می‌روند.
  • دادسرای ارشاد در مواجهه با مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی برخورد متفاوتی انجام می‌دهد.دادسرای ارشاد تأکید کرد، می‌توان با دادن فرصت توبه‌کردن به رانندگانی که توسط پلیس راهور دستگیر شده و جرم آنها مصرف مشروبات الکلی است، مسیر جدیدی را در زندگی‌شان تعریف کرد. در واقع این رانندگان متخلف به دادسرا معرفی شده و پس از اینکه این افراد به عمل مجرمانه خود اقرار یا انکار کردند که اغلب اقرار به جرم است، به واحد «فرصت» در دادسرا ارجاع داده می‌شوند. واحد «فرصت» در دادسرای ارشاد به معنی «فصل رویش صادقانه تو» است و در واقع به این افراد فرصتی دوباره داده می‌شود.