شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : خبر

  • حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن در نامه‌ای به دانشگاه امپریال کالج لندن، اقدام این دانشگاه در دادن سالن این دانشگاه به یک گروه ضد ایرانی را تقبیح کرد. در این نامه آمده است: دانشگاه محل تضارب آراست و یک جریان وابسته که هیچ نسبتی با مردم ایران ندارد نباید بتواند پشت درهای بسته و بدون فراهم شدن امکان تبادل‌نظر میان افکار سیاسی از نام یک دانشگاه برای پیشبرد اندیشه‌های باطل خود سوءاستفاده کند. امید است باآگاهی یافتن دانشگاه، این اشتباه تکرار نشود.
  • حضور ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز با مخالفت عده‌ای از اعضای این تشکل مواجه شد. آخرین‌باری که ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز شرکت کرد به 10 سال پیش برمی‌گردد. اما بعد از یک دهه روز سه‌شنبه ناطق نوری با دعوت کتبی آیت‌الله موحدی کرمانی در جلسه جامعه روحانیت مبارز شرکت می‌کند و با اعضای این تشکل دیدار تازه می‌کند. این دیدار با استقبال بسیاری از اعضای این تشکل روبه‌رو شده است. اما آن‌طور که شنیده می‌شود گویا این دیدار به مذاق عده‌ای دیگر خوش نیامده است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد وقتی زمزمه دعوت از ناطق نوری مطرح بوده است برخی اعضای این تشکل روحانی، تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا موحدی‌کرمانی را از این اقدام منصرف کنند که البته او در برابر این عده مقاومت می‌کند و با تلاش اکثریت اعضای جامعه…
  • رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت شایعه انتقال ویروس ایدز از طریق سرنگ آلوده در لردگان چهار محال و بختیاری را تکذیب کرد. اما گفت: ابتلای عده‌ای از شهروندان این منطقه به ویروس ایدز صحت دارد. در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر ابتلای ۲۰۰ نفر از اهالی لردگان به ویروس ایدز از طریق سرنگ آلوده محمد‌مهدی گویا در گفت‌وگو با «ایرنا» اظهار کرد: این خبر دروغ است؛ البته عده‌ای مبتلا به این ویروس گزارش شده‌اند که راه انتقال آن سرنگ آلوده نبوده است. وی افزود: در مورد روش انتقال ویروس فعلا نمی‌توانیم اطلاع‌رسانی کنیم؛ اما تعداد مبتلایان نیز قطعا ۲۰۰ نفر نبوده و بسیار کمتر است. گویا اضافه کرد: راه ابتلای این بیماران موضوعی محرمانه بین بیمار و پزشک است.
  • مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درخصوص حذف برخی داروها از پوشش بیمه گفت: طبق تصمیم شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت داروهای خارجی دارای مشابه ایرانی، از فهرست بیمه خارج می‌شوند. این موضوع مختص سازمان تامین اجتماعی نیست و همه صندوق‌های بیمه‌ای باید این مصوبه را اجرا کنند.
  • علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که طبق هماهنگی با وزیر آموزش و پرورش و تاکید خود ایشان در همکاری و همراهی سفر معنوی به کربلای معلی در ایام اربعین، قرار بر این شده است که مدیران غیبت دانش‌آموزان و فرهنگیانی که به راهپیمایی اربعین می‌روند را در این یک هفته موجه تلقی کنند.
  • یک وکیل دادگستری از صدور کیفرخواست برای محسن لرستانی -خواننده- به اتهام افساد فی‌الارض و ارجاع پرونده او به دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد. سیدکاظم حسینی وکیل مدافع محسن لرستانی در این باره اظهار کرد: موکلم ۱۲ اسفندماه سال ۹۷ در منزل مادرش در سعادت‌آباد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان است.
  • معاون وزیرخارجه کویت از اظهارات اخیر مقامات ایرانی و عربستان سعودی به‌خصوص ولیعهد این کشور درباره برقراری صلح در منطقه استقبال کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، «خالد الجارالله» معاون وزیرخارجه کویت درباره اظهارات مقامات ایرانی و سعودی درخصوص برقراری صلح ابراز خوش‌بینی کرد. الجارالله گفت که به اظهارات اخیر مقامات ایران و عربستان درباره برقراری صلح در منطقه به‌ویژه سخنان «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی درباره پیدا کردن راهکار مسالمت‌آمیز در منطقه خوش‌بین است.
  • وزیر امورخارجه ایران گفت: طرح ۴ ماده‌ای مکرون حاوی دیدگاه‌های ما نیست. به گزارش «ایسنا» محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیات‌دولت با اشاره به مذاکرات انجام شده در سفر رئیس‌جمهور به نیویورک با طرف اروپایی اظهار کرد:‌ همزمان با این تلاش‌ها، ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد قصد ندارد تحریم‌ها را کم کند. این موضع ترامپ ۱۸۰ درجه مخالف آن بود که اروپایی‌ها از قول ترامپ به ما می‌گفتند.
  • سخنگوی وزارت امورخارجه با محکوم کردن اظهارات مداخله‌جویانه دبیرکل ناتو گفت: هرگونه دخالت بیگانگان در ترتیبات امنیتی منطقه عامل ایجاد و تشدید ناامنی و تنش‌آفرینی است.