شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : خبر

  • سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اجلاس آینده خبرگان روز‌های دوم، سوم و چهارم مهر در تهران برگزار خواهد شد. آیت‌الله سید احمد خاتمی، افزود: همچنین جلسه مشترک هیات رئیسه و کمیسیون‌های خبرگان نیز ۲۰ تیر تشکیل می‌شود.
  • سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اول مهر ‌دانش‌آموزی در مناطق سیل‌زده نخواهیم داشت که برای درس خواندن، مدرسه‌ای برایش مهیا نباشد. به گزارش خبرگزاری فارس، سیدجواد حسینی در پایان جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: گرچه نمی‌توانیم همه آن مدارس را به حالت استاندارد بازگردانیم، اما یک سوم مدارس ما همچنان به جهت مقاوم‌سازی با مشکل مواجه است که با کمک خیرین مدرسه‌ساز و اعتباراتی که در خود دولت مشخص شده اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
  • حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی‌ با اشاره به شرایط سخت پیش روی سیاست‌ورزان به ویژه اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان راهی جز شرکت و حضور فعال در انتخابات در حد مقدوراتشان ندارند. نمی‌توانیم کشور را به جبهه پایداری با آن سیاست‌های غلطشان بدهیم.
  • حکم اعدام سه متجاوز به عنف روز گذشته در زندان مرکزی بندرعباس اجرا شد. علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با هشدار به اخلالگران درنظم و امنیت عمومی و تهدیدکنندگان حیثیت و ناموس مردم افزود: این افراد پس از ربایش یک زن در بندرعباس به طرز وحشیانه‌ای به او تجاوز کرده بودند.
  • پرونده قتل عمدی علیرضا شیرمحمدعلی برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی رئیس شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.20 خردادماه سال جاری علیرضا شیرمحمدعلی در زندان تهران بزرگ با ضربات چاقو از سوی دو زندانی به قتل رسید.
  • دادستان عمومی و انقلاب مازندران درباره آخرین وضعیت پیگیری قضایی ماجرای سد لفور گفت: «تمامی متخلفان این پرونده که شامل ۱۷ نفر چند مرد و زن بودند، دستگیر شدند.» سیدیونس حسینی‌عالمی با اشاره به اینکه از این تعداد متخلفان دو نفر مازندرانی و بقیه غیربومی استان و مسافر بودند، تصریح کرد: افرادی که قایق‌ها را نیز در اختیار متخلفان قرار داده بودند، نیز به‌عنوان و جرم توسط دستگاه قضایی شناخته شده و پرونده آنها در جریان است.
  • بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت روزگذشته درحاشیه جلسه هیات دولت گفت: از نماینده‌ای که سه بار خبری را به کذب علیه بنده اعلام کرده بود، شکایت کرده‌ام.
  • وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اتهام‌زنی‌ها به نیروهای مسلح ایران و فیلم منتشر شده در رابطه با حادثه رخ داده برای کشتی‌ها در خلیج فارس مستند نیست و ما این اتهام را به‌صورت قاطع رد می‌کنیم.امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در حاشیه نشست هیات دولت در رابطه با فیلم منتشر‌شده از حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان و اتهام‌زنی به نیروهای مسلح ایران از سوی آمریکا گفت: نیروهای مسلح و سازمان بنادر پس از وقوع حادثه برای نفتکش‌ها جزو نخستین نیروهایی بودند که برای امداد‌رسانی به سراغ نفتکش‌ها رفتند و در نفتکش نخست ۲۳ نفر را نجات دادند.وزیر دفاع افزود: زمانی که نیروهای ما برای امداد به سراغ نفتکش دوم رفتند، خدمه این کشتی اعلام کردند که شناور دیگری پیش‌تر به آنها امدادرسانی کرده است و این یعنی اینکه آمریکایی‌ها زودتر از ما به…