شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : خبر

  • بررسی بیشتر پیشنهاد وزیر خارجه آلمان برای ایجاد سیستم شبه سوئیفت جدید برای مقابله با تحریم‌های ایران، نشان‌دهنده بی‌اعتمادی اروپا به قدرت سوئیفت در برابر سلطه دلار آمریکا است.
  • مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان خرید تضمینی گندم رکورد سال گذشته را شکست.
  • مدیرکل طرح‌های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن تکذیب خبری که در آن گفته شده بود یکی از مددجویان استان کهکیلویه و بویر احمد از محل تسهیلات دریافتی کمیته امداد ماری‌جوانا کشت کرده ‌است، گفت: کمیته امداد بین ۳ تا ۵ سال پس از پرداخت وام بر طرح‌های اقتصادی مددجویان نظارت می‌کند.
  • فرماندار قم از برخورد قانونی با عاملان اصلی برگزاری تجمع فیضیه و هتک حرمت‌ها خبر داد. روز گذشته، ‌رضا سیار درباره تجمع جنجالی طلاب در مدرسه فیضیه قم با تاکید بر اینکه تجمعاتی که در محیط بسته مانند دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و بدون حضور عموم مردم برگزار می‌شود، طبق قانون نیازی به مجوز ندارد و مسوولیت آن نیز برعهده برگزار‌کنندگان مراسم است، به «ایسنا» توضیح داد: برگزار‌کنندگان تجمع فیضیه برای درخواست مجوز تبلیغ به اداره فرهنگ و ارشاد مراجعه کردند که با درخواست موافقت نشد و اعلام شد که امکان دعوت عمومی برای این برنامه وجود ندارد.
  • حسن روحانی آمادگی خود را برای حضور در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس و پاسخ به سوال نمایندگان اعلام کرد. این خبر را دیروز بهروز نعمتی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به «ایسنا» اعلام کرد. او گفت که طبق نامه ارسالی از سوی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، حسن روحانی روز سه‌شنبه برای پاسخ به سوال نمایندگان اعلام آمادگی کرده است.
  • جلسه استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در صحنه علنی مجلس برگزار می‌شود. دیروز هم علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس از نامه علی لاریجانی رئیس مجلس به حسن روحانی رئیس‌‌جمهور برای حضور در نشست استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داده بود. یوسف‌نژاد در ادامه گفت‌و‌گوی خود با خبرگزاری تسنیم، تاکید کرد که براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، حضور یا عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح، الزامی نیست و بستگی به تصمیم رئیس‌جمهور دارد.
  • هیات‌عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بندهایی از لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را مغایر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و امنیت اقتصادی تشخیص داد. هیات‌عالی نظارت مجمع روز گذشته به ریاست محسن رضایی تشکیل جلسه داد.
  • خانه موزه مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته با حضوراسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، سید‌حسن خمینی، خانواده آن مرحوم و جمعی از مقامات و مسوولان افتتاح شد. سیدحسن خمینی یادگار امام (ره)، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهوری، مجید قاسمی، حسین علایی، فریدون وردی نژاد و محسن هاشمی‌رفسنجانی در این همایش که در حسینیه شماره دو جماران گشایش یافت، سخنرانی کردند.
  • رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت روز گذشته با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های امام‌خمینی(ره) تجدیدمیثاق و پس از آن با حضور بر سر مزار مرحوم آیت‌الله هاشمی برای شادی روح او فاتحه‌ای قرائت کردند. روحانی در ادامه با حضور بر سر مزار شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی و شهدای دولت و گلزار شهدای دفاع مقدس به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
  • جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی، متهم فساد اقتصادی روزگذشته به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار شد.