شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : خبر

  • خبرآنلاین نوشت: آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: آمریکا ثروتمندترین کشور جهان است؛ اما می‌بینیم که افرادی قرار است رئیس‌جمهور آمریکا شوند که خود مردم این کشور از رفتار و صحبت‌های آنها خجالت می‌کشند. وی در دیدار سرگروه‌های حلقه‌های صالحین بسیج جامعه پزشکی استان یزد، بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب از ابتدای مسوولیت خود از ورود فرزندانشان به امور اقتصادی جلوگیری کرده‌اند، اظهار کرد: فرزندان مقام معظم رهبری در معاملات اقتصادی شرکت ندارند تا مقام رهبری انقلاب پاک بماند و فردا کسانی نگویند که فرزندان رهبری در فلان جا سوءاستفاده کردند.

  • خبرآنلاین نوشت: نایب رئیس مجلس به مناسبت سیزده آبان یادداشتی را در اینستاگرامش منتشر کرد. در بخشی از یادداشت علی مطهری آمده است: اصل تسخیر سفارت آمریکا را می‌توان به حساب شور و هیجان اوایل انقلاب و عکس‌العمل طبیعی مردم ایران در مقابل اقدامات آمریکا بر ضد انقلاب اسلامی پس از پیروزی گذاشت؛ ولی طولانی شدن اشغال این سفارتخانه به نفع انقلاب و مردم ایران نبود، چون در طول 444 روز اشغال سفارت آمریکا در اثر تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی چهره نامناسبی از انقلاب اسلامی در تمام دنیا به نمایش گذاشته شد و ما نتوانستیم چهره واقعی این انقلاب را به دنیا نشان بدهیم و پیام آن را ابلاغ کنیم.

  • خانه ملت نوشت: پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با اشاره به اینکه هم‌اکنون نگرانی درخصوص عدم نظارت بر فعالیت خیریه‌ها و موسسات عام‌المنفعه وجود دارد، از گزارش‌هایی در خصوص تخلف و کلاهبرداری از سوی برخی خیریه‌ها خبر داد. او با اشاره به لزوم تصویب قانونی جامع به‌منظور ساماندهی فعالیت خیریه‌ها و موسسات عام‌المنفعه گفت: چند هزار موسسه خیریه در سراسر کشور ایجاد شده که بعضا گزارش تخلف و تشکیل پرونده برخی خیریه‌ها در دادگاه‌ها به گوش می‌رسد و مردم عنوان می‌کنند که پول ارائه شده به نیازمندان پرداخت نشده یا کلاهبرداری صورت گرفته است.

  • ایسنا نوشت: حسین جابری انصاری، معاون وزیرامور خارجه که به همراه آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه به عراق سفر کرده در صفحه تلگرام خود نوشتاری را در مورد دیدارهیات ایرانی با آیت‌الله شیخ محمد اسحاق فیاض و توصیه‌های وی در این دیدار منتشر کرد. در بخشی از این مطلب با اشاره به دیدار مذکور آمده است: «آیت‌الله فیاض در سخنان کوتاه و صمیمی خود در این دیدار با اشاره به مشکل بی‌حجابی و بدحجابی در ایران و گسترش فرهنگ حجاب در بسیاری از کشورهای اسلامی، برای بهبود وضعیت حجاب توجه سه نکته را مورد تاکید قرار دادند، اول استفاده مناسب از ظرفیت رادیو و تلویزیون و رسانه‌های گروهی برای ترویج حجاب، دوم پرهیز از به‌کارگیری زور و اجبار در امر ترویج حجاب که موثر نیست و سوم بازگشت علما و وعاظ به جایگاه…

  • ایسنا نوشت: مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به شعار «مرگ بر آمریکا» ازسوی ملت انقلابی ایران در ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: «فریادهای مرگ بر آمریکا که روز پنج‌شنبه در ایران سرداده شد چیزی جز اظهارات سیاسی و مانعی بر سر راه همکاری آمریکا و ایران نیست. » تونرتاکید کرد:‌ «ما قرار نیست که همه روابط خود با ایران را بر پایه این شعارهای احساسی سیاسی پیش ببریم. » سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که دولت اوباما معتقد است سیاست رسمی ایران بر پایه «مرگ بر آمریکا» نیست.

  • ایرنا نوشت: رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در مورد نصب عکس گیاه «ماری جوآنا» در برخی از خودروهایی که در سطح شهر تردد می‌کنند، گفت: نصب این گونه علائم خلاف قوانین آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی است و پلیس با این گونه تخلفات برخورد می‌کند. سردار تقی مهری افزود: افرادی که بخواهند از هر گونه برچسب و «لوگو» روی خودروی خود استفاده کنند؛ باید طبق آیین‌نامه رفتار کنند؛ چراکه تمام این موارد در آیین‌نامه تعریف شده است. وی ادامه داد: شرکت‌هایی که مجوز قانونی دارند، می‌توانند لوگوی شرکت خود را با همان ابعاد طراحی‌شده، در خودروها نصب کنند.

  • ایسنا نوشت: مدیرعامل موسسه پیام‌آوران همیاری از استقرار «اتوبوس ایدز» از آذرماه امسال در شرق، غرب و مرکز تهران خبر داد. محمدرضا سیدقاسمی درباره چگونگی استقرار اتوبوس‌های ایدز گفت: حدود ۱۸ شب نیز این برنامه ادامه دارد. همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این اتوبوس‌ها با کمک شهرداری در تمام سال فعالیت داشته باشند.

    .
  • الف: «کیونت» نام شرکت هرمی جدیدی است که در حوزه گردشگری فعالیت می‌کند. سرمایه‌گذاری اولیه افراد در این شرکت 14 تا 15 میلیون تومان بوده؛ در حالی که در گذشته شرکت‌های هرمی مبلغ 500هزار تا یک میلیون تومان از افراد در بدو ورود اخذ می‌کردند. کیونت افراد زیادی را در دام انداخته و اکنون نیز بسیاری از افراد زیرمجموعه آن بازداشت شده‌اند.

    .
  • صدا و سیما: دبیر انجمن برنج ایران نهادهای نظارتی را مسوول گرانی برنج دانست. جمیل علیزاده گفت: هیچ بهانه اقتصادی برای افزایش قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان در شمال به حدود ۱۲ هزار تومان در تهران وجود ندارد و نهادهای نظارتی متاسفانه قیمت را رها کردند. او همچنین ادعای تغییر ذائقه مردم از مصرف برنج داخلی به خارجی را رد کرد و آن را ناشی از قدرت خرید پایین مردم عنوان کرد.

    .
  • روزنامه شرق در گزارشی به مساله نابودی جنگل‌های شمال کشور و دستور اخیر وزیر جهاد کشاورزی در ممنوعیت کامل قطع درختان جنگل‌های شمال و استفاده از چوب آنها پرداخت. طبق گفته مسوولان سازمان جنگل‌ها، مساحت دقیق جنگل‌های شمال ایران یک‌ میلیون و ۹۶۷‌هزار هکتار است. براساس برخی آمارهای نیمه‌رسمی، سطح پوشش جنگل‌های شمال کشور در اواخر دهه ٤٠ حدود 4/ 3‌ میلیون هکتار بوده است.

    .