شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : خبر

  • الف نوشت: سردار حمید صدرالسادات، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا گفت: «سن کفالت ۷۰ سال است و (پدر) زیر ۷۰ سال باید دارای بیماری خاصی باشد که در صورت نیاز به مراقبت، کمیسیون پزشکی وظیفه عمومی آن را تایید می‌کند. .
  • ایسنا نوشت: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، زمان قطعی اجرای قانون افزایش نرخ جرایم رانندگی را اعلام کرد. سردار تقی مهری در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه با فراهم شدن زیرساخت‌ها، از 25 اسفند جاری، نرخ جدید جرایم راهنمایی و رانندگی اجرایی می‌شود، گفت: «از 25 اسفندماه نیز جرایم رانندگی با نرخ جدید اعمال خواهد شد. ».
  • ایسنا: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دیروز در نشست خبری خود در ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این پرسش که چرا اعلام نتایج به کندی انجام می‌شد، گفت: «ما کندی شمارش نداشتیم. شمارش آرای همه حوزه‌ها به موقع انجام شد، اما ما باید آراء را به تایید شورای نگهبان می‌رساندیم و بعد اعلام می‌کردیم. » همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر کشور با بیان اینکه دلیل نیامدن هاشمی رفسنجانی به وزارت کشور را نمی‌دانم، گفت: «زمانی آقای هاشمی در این مسیر تشریف آوردند و به دفتر من گفتند که می‌خواهند بیایند که البته تشریف نیاوردند و دلیل نیامدنشان را هم نمی‌دانم.
  • مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از ورود نخستین کارت‌های بین‌المللی در نظام بانکی کشور در سال آینده خبر داد و گفت: براساس مذاکرات انجام شده با بانک جی‌بی‌سی (JBC) ژاپن قرار است کارت‌های بین‌المللی این شرکت از سال آینده وارد نظام بانکی ایران شود.

    داوود محمدبیگی روز گذشته در گفت‌وگو با «ایرنا» درباره ورود کارت‌های بین‌المللی همچون «ویزا کارت و مستر کارت» و دیگر کارت‌های بین‌المللی به بازار ایران افزود: هرچند محدودیت‌هایی برای بهره‌گیری از این کارت‌ها وجود دارد اما برای پاسخگویی به نیاز مشتریان بعد از برجام، مذاکراتی با دو بانک جی‌بی‌سی ژاپن و سی.

  • در دیدار وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی با وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران، یادداشت تفاهم 5 میلیارد یورویی تامین مالی به امضا رسید. به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب‌نیا با بیان اینکه این دیدار گام دیگری در توسعه روابط دو کشور خواهد بود، اظهار کرد: هدف از امضای این یادداشت تفاهم، ایجاد چارچوبی برای تعمیق همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی در حوزه اقتصادی از طریق تامین مالی پروژه‌های زیربنایی، عمرانی و تولیدی توسط بانک‌ها و موسسات مالی و شرکت‌های کره‌ای است.

  • سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 95 با اشاره به از سرگیری جلسات کمیسیون تلفیق بودجه از دیروز(دوشنبه) گفت که مجلس منتظر دریافت لایحه بودجه دو دوازدهم از سوی دولت است. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: اولین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه 95 بعد از انتخابات بعد ازظهر امروز (دوشنبه) تشکیل شد، البته قرار بود کمیسیون تلفیق روز یکشنبه نیز جلسه داشته باشد که تعداد اعضا به نصاب نرسید اما از امروز (دوشنبه) کار را شروع کردیم. وی افزود: بررسی کلیات لایحه بودجه 95 در دستور کار کمیسیون تلفیق خواهد بود.

  • انجمن علمی پول و بانک ایران با حضور تنی چند از صاحب‌نظران، پیشکسوتان و فعالان این حوزه تاسیس شد. اولین مجمع عمومی انجمن علمی پول و بانک ایران با حضور اعضای هیات موسس و نماینده وزارت علوم به‌منظور انتخاب اعضای هیات‌مدیره برگزار شد و این اعضا برگزیده شدند. اعضای اصلی هیات‌مدیره به ترتیب کسب رای عبارتند از: دکتر علی دیواندری، دکتر اکبر کمیجانی، دکتر پرویز عقیلی کرمانی، دکتر احمد بدری، دکتر احمد عزیزی، دکتر پیمان قربانی، دکتر احمد مجتهد، دکتر عباس هشی و دکتر احمدرضا جلالی. اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره هم عبارتند از: دکتر علی ارشدی، دکتر کامران ندری و دکتر حسین‌محمد پورزرندی.

  • آیت الله محسن قمی که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران موفق به کسب رتبه چهارم و 2 میلیون و 229 هزار و 759 رای شد، طی پیامی از مردم به دلیل حضور در انتخابات قدردانی کرد. متن کامل این پیام به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    حضور حماسی و پرشور ملت شریف ایران در انتخابات هفتم اسفند برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود. این خیزش عظیم که موید تداوم مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی است، نشانه‌ای از تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و لبیک به صلای دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

  • ایرنا: خبرگزاری ملی رومانی روز گذشته از سفر وزیر خارجه این کشور به ایران خبر داد و افزود که لازار کومانسکو، وزیر امور خارجه رومانی از دوشنبه تا چهارشنبه این هفته (29 فوریه تا2 مارس) میهمان تهران خواهد بود تا در مورد از سرگیری روابط سیاسی - دیپلماتیک و اقتصادی و همکاری در حوزه‌های مشترک با مقام‌های ایرانی تبادل‌نظر کند. خبرگزاری ملی رومانی (AGERPRES)در خبر خود اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور 10 تا 12 اسفندماه علاوه بر همتای ایرانی خود با حسن روحانی رئیس‌جمهوری و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد کرد.
  • گروه دیپلماسی: معاون اول رئیس‌جمهوری در دیدار با وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی با تاکید براینکه هیچ محدودیتی برای توسعه روابط و ارتقای سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف میان ایران و کره‌جنوبی وجود ندارد، بر آمادگی تهران برای گسترش مناسبات با سئول در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

    اسحاق جهانگیری روز گذشته در دیدار وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی تاکید کرد: «تهران و سئول همواره از روابط خوبی در دوره‌‌های مختلف برخوردار بوده‌اند اما در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، سطح روابط اقتصادی میان تهران و سئول با کاهش مواجه شد که امیدوارم با لغو تحریم‌ها و در شرایط جدید بتوانیم این کاهش روابط را جبران کنیم.