شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : خبر

  • ایرنا نوشت: رضا اربابی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان گفت: ادارات شهرستان‌های زابل و زهک به دلیل شدت غلظت گرد و خاک از ساعت 10 روز گذشته تعطیل شد. او همچنین از آماده باش تمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران منطقه سیستان خبر داد.

    .
  • تسنیم نوشت: صفحه رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کلوب، آپارات و لنزور راه‌اندازی شد. این کار با دو هدف ارتباط‌گیری مستقیم مردمی و حرکت در راستای تحولات منطقه صورت گرفته است.

    .
  • گروه خبر: فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از گرمای ۴۰ درجه امروز در تهران خبر داد.

    گرما در دهلران از 51 درجه گذشت

    در خبری دیگر، فرارو نوشت که گرما در دهلران از 51 درجه گذشت و شدت گرما به تشکیل ستاد بحران در دهلران منجر شد. امیدعلی سبزی، فرماندار دهلران در نشست ستاد بحران این شهرستان در این باره گفت: شدت گرما به حدی بود که کولرها پاسخگو نبود و بیش از 150 کنتور برق در این شهرستان دچار سوختگی شد.

    .
  • در روزهای اخیر، برخی منتقدان دولت یازدهم، با مقایسه آمارهای پولی در این دولت نسبت به آمار دولت قبل، عملکرد دولت در مدیریت جریان نقدینگی را زیر سوال برده‌اند. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد طی دو سال گذشته نرخ رشد سالانه نقدینگی بدون در نظر گرفتن آمار پوشش موسسات و بانک‌های جدید به 6/ 22 درصد رسیده است، حال آنکه عملکرد دولت نهم با متوسط رشد نقدینگی معادل 1/ 28 درصد و در دولت دهم نیز رشد این متغیر معادل 4/ 29 درصد بوده است؛ بنابراین در مجموع سیاست‌گذاری جدید در کنترل متغیرهای پولی، با وجود برخی محدودیت‌ها در مهار رشد پایه پولی و نقدینگی موفق بوده به گونه‌ای که باعث کاهش تورم از سطح 45 درصد به حدود 15 درصد و کنترل نوسانات در بازار دارایی‌ها شده است.
  • فارس: سرپرست دفتر بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد از شروع فرآیند حذف مجوزهای غیرضروری کسب‌وکار برخی دستگاه‌ها خبر داد. سیدحسین میرشجاعیان‌حسینی در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای بهبود فضای کسب‌وکار و پایش مجوزهای دستگاه‌ها اظهار کرد: در این مورد به نتایجی رسیدیم و پس از تصویب در هیات مقررات‌زدایی وزارت اقتصاد اعلام خواهد شد و اکنون مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

    این مقام مسوول تاکید کرد: تعدادی از دستگاه‌ها پذیرفته‌اند که برخی مجوزهای غیرضروری حذف شود و این کار در دست اقدام است.
  • مهر:‌با همکاری مشترک معاونت تعاون وزارت کار و مجمع استانداران کشور ۴۰ تعاونی نسل جدید توسعه و عمران شهرستانی ایجاد شد. به‌منظور بسترسازی برای ورود بخش تعاونی به فعالیت‌های اقتصادی و کمک به اجرای برنامه‌های عمرانی و خدماتی دولت در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها تفاهم‌نامه همکاری معاون تعاون وزارت کار و مجمع استانداران کشور امضا شد.

    معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجمع استانداران کشور به‌منظور بسترسازی برای ورود بخش تعاون به فعالیت‌های اقتصادی و کمک به اجرای برنامه‌های عمرانی و خدماتی دولت در مناطق روستایی و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها این تفاهم‌نامه همکاری را امضا کردند.

  • گروه بازار پول: آخرین گزارش خرده فروشی بانک مرکزی نشان می‌دهد که در هفته منتهی به 12 منتهی به تیرماه سال‌جاری نسبت به هفته قبل قیمت سه گروه «میوه‌های تازه»، «گوشت مرغ» و «تخم‌مرغ» کاهش قابل‌توجهی یافته است. براساس این آمارها، تورم هفتگی گروه میوه‌های تازه معادل منفی 2/ 6 درصد، گروه گوشت مرغ معادل منفی 5/ 2 درصد و تخم مرغ معادل منفی 7/ 8 درصد بوده است.


    در هفته مورد بررسی، بهای هر کیلو گوشت مرغ کمتر از 5 هزار و 800 تومان در هر کیلو گزارش شده است. همچنین هر شانه دو کیلویی تخم‌مرغ معادل 8 هزار و 500 تومان به فروش رفته است.

  • قائم‌مقام بانک مرکزی گفت: برنامه بانک مرکزی، کاهش تدریجی فاصله نرخ رسمی ارز و قیمت بازار است. اکبر کمیجانی، در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی رویکرد و سیاست نزدیک کردن تدریجی نرخ رسمی ارز و نرخ بازار را ادامه خواهد داد، اظهار کرد: این سیاست حتما ادامه می‌یابد.


    وی بیان کرد: اگر شرایط در طول سال برای یکسان‌سازی نرخ ارز فراهم شود، می‌توانیم با کم‌ترین اختلال به نرخ ارز واحد دست یابیم. قائم‌مقام بانک مرکزی اظهار کرد: روند نزدیک شدن نرخ رسمی ارز به نرخ بازار تدریجی خواهد بود تا شوکی به بازار ارز وارد نشود.

  • گروه دیپلماسی: در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود و همه شواهد حکایت از دستیابی دو طرف به توافق هسته‌ای دارند، روزنامه صهیونیستی هاآرتص کاریکاتوری عجیب منتشر کرد که شگفتی افکار عمومی را برانگیخته است.


    در این کاریکاتور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران یک گاری را می‌راند که توسط جان کری ، وزیر امور خارجه آمریکا کشیده می‌شود و ظریف یک هویج در مقابل چشم کری قرار داده و به او می‌گوید: «یک کم بیشتر تلاش کن!» این کاریکاتور از چند جهت حائز اهمیت است؛ اول آنکه مهارت در توانایی محمدجواد ظریف و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به حدی است که خشم رسانه‌های اسرائیلی را برانگیخته و به باور آنان این ظریف است که در حال امتیازگیری مداوم از کری و…
  • مهر: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران با هدف شرکت در اجلاس شانگهای و به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهئر روسیه پنج‌شنبه ۱۸ تیرماه به این کشورسفر می‌کند. این دور از اجلاس شانگهای به میزبانی روسیه در نهم و دهم ژوئیه (۱۸ و ۱۹ تیرماه) برگزار می‌شود و روسای جمهوری ایران و روسیه در حاشیه آن با یکدیگر دیدار دوجانبه خواهند داشت. سازمان همکاری‌های شانگهای یک سازمان بین دولتی و بین‌المللی است که ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شانگهای چین و با حضور قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.