شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : خبر

  • گروه خبر- جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به اصلاح نظام اداری کشور از استخدام‌های ده‌ها هزار نفری وزارتخانه‌ها، ظرفیت 42 میلیونی اشتغال، نیروهای مازاد و مشخص شدن تعداد واقعی استخدام‌های دولتی درسال‌های گذشته و در آینده‌ای نزدیک سخن گفت. محمود عسکری آزاد در گفت‌و‌گو با «ایسنا» افزود: «با وجود اینکه سال‌ها است اغلب دولت‌های حاضر در اداره کشور ساختار و نظام اداری حاکم را ناکارآ و گرفتار مسائل و مشکلاتی عنوان می‌کنند که ضمن در پی داشتن نارضایتی مردم از وضع موجود به مانعی برای توسعه کشور تبدیل شده است اما هیچ گاه اصلاحات بنیادی و پایداری در این زمینه انجام نشده و اقدامات اصلاحی نیز اغلب غیرموثر و بی‌نتیجه مانده است.

  • فارس- وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای بار دیگر آزادی موسوی و کروبی را خواستار شد. وزارت خارجه آمریکا شب گذشته در اقدامی مداخله‌جویانه با صدور بیانیه‌ای بار دیگر آزادی موسوی و کروبی را خواستار شد. در این بیانیه که به مناسبت سومین سال حصر این افراد منتشر شده، آمریکا از ایران خواسته است به حصر آنها پایان دهد. پیش از این «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در نشستی که در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برگزار شده بود، آزادی این افراد و دیگر «زندانیان عقیدتی» در ایران را خواستار شده بود.

  • تسنیم- گزارش کارگروه بررسی‌کننده حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری از سوی وزیر کشور تقدیم رئیس‌جمهور شد. حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور، از تکمیل و ارسال گزارش نهایی وزارت کشور از حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری به حسن روحانی رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: «در این گزارش مواردی وجود داشت که قابل‌تامل هستند. در این بررسی مشخص شده است که کاربری ساختمان تغییر کرده و نباید از ساختمان استفاده غیرمسکونی می‌شد همچنین متاسفانه در مسیر راه‌پله‌های ساختمان پوشاک و وسایلی گذاشته شده بود که در واقع امکان اینکه بشود از پله‌‌های عادی، مردم را نجات دهند غیرممکن شده بود.

  • سمینار تخصصی کودکان کار با هدف بررسی علمی و تجربی معضل کار کودکان با حضور کارشناسان و فعالان اجتماعی در اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود. در این میان «جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع)» به عنوان سازمانی مردم‌نهاد که با هدف بازگرداندن حقوق از دست‌رفته کودکان و تعریف کارکودک به همراه ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی این معضل اقدام به برگزاری سمیناری تخصصی با عنوان «کودکان کار و خیابان» کرده است. سمینار تخصصی کودکان کار در اسفندماه سال‌جاری به مدت 5 روز در دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، شهید بهشتی و علامه طباطبایی برگزار خواهد شد.

  • گروه بنگاه‌ها- دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی طی حکمی محمدرضا انبیایی را به‌عنوان مشاور دبیرکل و مدیر اجرایی کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی منصوب کرد. در متن حکمی که از سوی حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا صادر شده، آمده است: «نظر به سوابق مفید، شایستگی‌های علمی و اجرایی و حسن تدبیر جنابعالی، به موجب این حکم به‌عنوان مشاور دبیرکل و مدیر اجرایی کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی منصوب می‌شوید. شناخت ظرفیت‌ها، منابع و توانمندی‌های مختلف موجود، کمک به انجام پژوهش و مطالعات علمی مرتبط با وظایف کانون و ارائه سازوکارها، سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی با هدف تحقق سیاست‌های تدوین شده، از جمله مواردی است که انتظار می‌رود، در راستای مشی و رویکرد کانون نمایندگان ادوار، با یاری پروردگار…

  • ایلنا نوشت: آیت‌الله موسوی تبریزی، دبیرکل مجمع مدرسان و محققان با انتقاد از مواضع برخی از گروه‌های مخالف دولت درخصوص توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5، گفت: یک جمعی در این مملکت فریاد می‌زنند همه چیزمان از بین رفت و نابود شد؛ چراکه سفیران ایران رفتند با منطق و عزت و عظمت با یک عده‌ای از قدرت‌های خارجی صحبت کردند؛ متاسفانه بعضی‌ها هم می‌گویند امام خمینی (ره) همیشه دلش می‌خواست که با آمریکا بجنگد؛ تهمت از این بالا‌تر می‌شود؟ کی امام (ره) دلش می‌خواست با کسی بجنگد؟ چه زمانی امام (ره) گفت ما با آمریکا قطع رابطه می‌کنیم؟ این حرف‌ها چیست که به منطق جمهوری اسلامی توهین می‌کنند؟ کی امام دلش می‌خواست با این جنگ کند، با آن جنگ کند؟ هیچ وقت نمی‌خواست.

  • خبرگزاری فارس نوشت: بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط یک نهاد دانشگاهی درحالی‌که ۵۴ درصد مردم تهران از عملکرد اقتصادی دولت راضی هستند، بیش از ۷۰ درصد مردم با نحوه توزیع سبد کالا مخالف بوده و نظام توزیع نقدی یارانه‌ها را ترجیح می‌دهند. بر اساس نظرسنجی انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران که در سطح شهر تهران انجام شده است، 54 درصد پاسخگویان از عملکرد اقتصادی دولت رضایت کامل و نسبی دارند؛ اما در گزاره‌ای دیگر و در ارزیابی از سبد کالا، بیش از 70 درصد پاسخگویان، با نحوه توزیع سبد کالا موافق نیستند.