شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : استان‌ها

  • دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه رافع: رئیس اداره مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی گفت: بیش از 700 نسخه از آثار شیخ مفید در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

    به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی، سید محمدرضا فاضل ‌هاشمی اظهار کرد: بیش از 700 نسخه از تألیفات شیخ مفید با موضوع فقه و اصول فقه و حدیث و کلام شامل کتب خطی، چاپ سنگی، کتب چاپی، نسخه‌های عکسی، میکروفیلم و پایان‌نامه در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی موجود است.

  • دنیای اقتصاد، کرمانشاه، احسان اکبری: بیش از 4 تن داروی قاچاق و تقلبی در کرمانشاه معدوم شد. بازرس ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: این داروهای تقلبی که در بازرسی‌های سال گذشته معاونت غذا و داروی دانشگاه کشف شده شامل پودرهای بدن‌سازی، داروهای مخدر، داروهای چاقی و لاغری، مواد آرایشی بهداشتی غیرمجاز، عرقیات و گیاهان دارویی سنتی غیرقابل مصرف و شیرخشک‌های فاسد بود که با حضور نماینده ارگان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

    .
  • دنیای اقتصاد، شهرکرد، هیبت‌الله غفاری: در دیدار رئیس دانشگاه شهرکرد با دکتر فلاویا اشلگل معاون علوم سازمان یونسکو موضوع اعطای کرسی توسعه پایدار کوهستان یونسکو به دانشگاه شهرکرد مطرح شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، دکتر فلاویا اشلگل با توجه به توانمندی‌های دانشگاه شهرکرد و موقعیت جغرافیایی خاص این دانشگاه و استان چهارمحال و بختیاری در زاگرس مرکزی برای اعطای کرسی توسعه پایدار کوهستان به این دانشگاه قول مساعد داد.

    در این دیدار توانمندی‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه شهرکرد در زمینه تحقیقات و پ‍ژوهش‌های کاربردی ارائه و راه‌های همکاری‌های بیش از پیش بررسی شد.

  • دنیای اقتصاد، سمنان: از زمان شروع به‌کار دولت تدبیر و امید، به‌منظور ظرفیت سازی و تامین برق مشترکان، 432 هزار متر شبکه توزیع برق در استان سمنان به بهره‌برداری رسیده است. سیدمحمد موسوی زاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اعلام این خبر گفت: نصب 439 دستگاه پست‌های توزیع برق با ظرفیت 57 هزار کیلووات از دیگر اقدامات این شرکت از خردادماه سال 92 تاکنون به‌شمار می‌رود.

    .
  • دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: گرامیداشت هفته محیط زیست، در مراسمی با حضور مدیرکل و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست و نمایندگان تعدادی از صنایع فعال در زمینه محیط زیست استان کرمانشاه در شرکت پالایش نفت کرمانشاه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت کرمانشاه، جمشیدی، مدیرعامل این شرکت با بیان اهمیت صنعت نفت و حساسیت پالایشگاه‌هایی که در محدوده شهری واقع شده‌اند، گفت: این شرکت متعهد به رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی بوده و به‌منظور بهبود مستمر و تامین و تولید فرآورده‌های مورد نیاز استان و حفاظت از محیط زیست اقدام می‌کند.