شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : ورزش

  • تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان جواز حضور در مسابقات پارالمپیک 2020 را به‌دست آورد. هادی رضایی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک کشورمان گفت: «پس از رایزنی با سازمان‌های جهانی فوتبال پنج نفره و بسکتبال باویلچر برای حضور این دو تیم در پارالمپیک توکیو، سازمان جهانی تنها با حضور بسکتبال باویلچر ایران در توکیو موافقت کرد. خوشبختانه سازمان جهانی بسکتبال باویلچر با حضور این تیم در توکیو موافقت کرد تا شاهد رقابت ملی‌پوشان کشورمان در این مسابقات باشیم.»
  • یوفا در نهایت رای پرونده فیرپلی مالی باشگاه منچسترسیتی را اعلام کرد و بر این اساس این باشگاه از دو فصل حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم شد و باید ۳۰ میلیون یورو نیز بپردازد. البته این باشگاه می‌تواند در دادگاه ورزشی اعاده حیثیت کند، اما همین اتفاق باعث شده شرایط آنها دگرگون شود. دو فصل محرومیت از لیگ قهرمانان می‌تواند منجر به رفتن خیلی از ستاره‌ها و سرمربی این تیم، پپ گواردیولا شود. همچنین ۱۷۰ میلیون یورو نیز بابت غیبت از این مسابقات از دست این تیم خواهد رفت. البته این تمام محرومیت برای سیتی نیست و ممکن است این تیم به حکم سازمان لیگ انگلیس به دسته پایین‌تر نیز سقوط کند. مسوولان باشگاه یوونتوس بلافاصله بعد از این خبر وارد مذاکره با پپ گواردیولا شدند تا از این فرصت نهایت استفاده را کرده و او را به تیم خود منتقل …
  • مدیر ورزشی باشگاه یوونتوس، شایعه جدایی کریستیانو رونالدو در تابستان را رد کرد. فابیو پاراتیچی گفت: «در این مورد شکی نیست که او حداقل تا پایان فصل سال آینده با ما خواهد بود.رونالدو بازیکن مهمی برای باشگاه است و تلاش برای حفظ او انجام خواهد شد.» پیش از این یک رسانه اسپانیایی از پشیمانی رونالدو مبنی بر خروج از رئال مادرید و انتقال به باشگاه یوونتوس مطلبی منتشر کرده بود.
  • شوخی جان لوئیجی بوفون با یک هوادار چینی یوونتوس پس از بازی اخیر این تیم مقابل میلان در ورزشگاه سن‌سیرو، بازخوردی منفی از سوی برخی از اهالی فضای مجازی داشته است. بوفون با یک هوادار چینی درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور شوخی کرد و با دیدن این هوادار دستش را روی صورت خود گذاشت. ظاهرا برخی از آن لحظه فیلم‌هایی گرفته و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند. حالا این شوخی در فضای مجازی با انتقاداتی همراه شده تا بوفون مجبور به توضیح و عذرخواهی شود.
  • قطر از دو ورزشگاه مدرن دیگر خود رونمایی کرد تا نیمی از ورزشگاه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ دو سال قبل از آغاز این رویداد بزرگ آماده شده باشند. ورزشگاه الخور و یک ورزشگاه جدید دیگر درهای خود را به سوی علاقه‌مندان گشودند تا تعداد ورزشگاه‌های آماده پذیرایی از بازی‌های جام جهانی به ۴ برسد. قرار است قطر ۸ ورزشگاه را آماده مسابقات جام جهانی کند تا این مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار شود. با این حال خیلی‌ها نسبت به امکانات ورزشگاه‌های قطر برای این مسابقات بدبین‌هستند.