شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : ورزش

  • هافبک عراقی استقلال مشکلی برای حضور در جام‌ملت‌های آسیا ندارد. طارق همام یکی ازستاره‌های تیم‌ملی عراق است که در بازی دوستانه روز دوشنبه تیمش برابر چین با مصدومیت روبه‌رو شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. با این حال بعد از بررسی پزشکان تیم‌ملی عراق مشخص شد مصدومیت طارق همام جدی نیست و او می‌تواند تمریناتش را با این تیم از سر بگیرد. این خبر در ابتدا خبر خوبی برای تیم‌ملی عراق است که می‌تواند از این بازیکن در جام‌ملت‌ها استفاده کند و در درجه دوم برای استقلالی‌ها هم خوشایند است که می‌توانند از او در همان بازی اول نیم‌فصل دوم برابر پیکان استفاده کنند. عراق در جام‌ملت‌ها با تیم‌های ایران، ویتنام و یمن همگروه است و تقابل طارق همام و بشار رسن با هم‌تیمی‌هایشان جذاب خواهد بود.
  • مهاجم یوونتوس پیش از کریسمس به بیمارستانی در تورین رفت و به کودکان هدیه داد. کریستیانو رونالدو پیش ازکریسمس از بخش سرطان و هماتولوژی بیمارستان رجینا مارگریتا تورین بازدید کرد و به کودکان بستری شده هدیه داد.
  • باشگاه اینتر خواستار جذب ‌هافبک رئال‌مادرید است و به این بازیکن پیشنهاد داده است. اینتر در فصل‌جاری رقابت‌های سری A نتوانسته انتظارات را برآورده کند و با صدر جدول رده‌بندی فاصله زیادی دارد. اسپالتی به‌دنبال تقویت تیمش در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی است تا جایی که مارکو آسنسیو، ‌هافبک جوان و آماده رئال‌مادرید را می‌خواهد. مدیر برنامه‌های آسنسیو پیشنهاد اینتر برای جذب این بازیکن را تایید اما تاکید کرد که فعلا این بازیکن قصد جدایی از رئال‌مادرید را ندارد و می‌خواهد به حضور خود در این تیم ادامه دهد. علاوه بر باشگاه اینتر از چلسی، منچستریونایتد و بایرن‌مونیخ هم به‌عنوان مشتریان‌ هافبک ملی‌پوش رئال‌مادرید یاد می‌شود.
  • مهاجم اسبق فوتبال انگلیس از مدیریت باشگاه منچستریونایتد در قبال مورینیو انتقاد کرد. آلن شیرر گفت: «منچستریونایتد در شرایط عادی قوی‌تر از کاردیف‌سیتی است. پس پیروزی بر این تیم نمی‌تواند شگفتی باشد. کاردیف برای بقا می‌جنگد. این تیم درگیر هیاهوی بسیار است. صادق باشیم و بگوییم که مدیریت منچستر، مورینیو را قبل از یک بازی راحت، هدفمند کنار گذاشت. آنها می‌خواستند اطمینان ایجاد کنند که سولسشایر کارش را خوب شروع کند. به همین خاطر قبل از بازی با کاردیف و پیش از رویارویی با‌ هادرسفیلد، بورنموث و نیوکاسل یعنی سریال تیم‌های راحت این تغییر و تحول را ایجاد کردند. اگر قبل از بازی با چلسی و تاتنهام سولسشایر انتخاب می‌شد، مطمئن باشید شروع کارش طور دیگری می‌شد. البته نیمکت باشگاه‌ها همیشه برای مربیان لرزان است و مدیران برای…
  • باشگاه بارسلونا از لزوم تمدید قرارداد با‌ مدافع چپ خود مطلع است و در این خصوص تلاش می‌کند. جوردی آلبا که 6 فصل پیش، با 14 میلیون یورو از والنسیا به بارسلونا پیوست، 259 بازی برای این تیم انجام داده و 14 گل و 49 پاس گل به ثبت رسانده است. هرچند بند فسخ او 150 میلیون یوروست و باشگاهی حاضر به پرداخت این رقم نیست ولی قرارداد او در سال 2020 به پایان می‌رسد. از همین رو بارسلونا به فکر تمدید قرارداد او افتاده است. با این حال، کار سختی پیش‌روی آبیدال، مدیر ورزشی بارسا خواهد بود چراکه آلبا برای تمدید قرارداد مبلغ بسیار بیشتری برای دستمزد طلب کرده است. باید دید در نهایت روند این تمدید به کجا خواهد رسید.
  • آقای گل جام‌جهانی ۱۹۸۶ و گزارشگر محبوب انگلیسی به رئیس‌جمهور آمریکا به زبان روسی طعنه زد! دونالد ترامپ چند روز قبل در توییتی از بزرگی آمریکا و احترام گسترده جهانی برای این کشور سخن گفت. این توییت باعث شد تا گری لینه‌کر، مهاجم پیشین تیم‌ملی فوتبال انگلیس که یکی از مجریان جام‌جهانی 2018 روسیه نیز بود در واکنش به این پیام دونالد ترامپ با زبان روسی بنویسد: «شوخی می‌کنی رئیس.» لینه‌کر همیشه به شوخ‌طبعی و رک‌گویی مشهور بوده و با توییت‌های خود بسیاری از ورزشکاران را هدف قرار داده است.
  • مسابقات جام‌ملت‌های آسیا از چند روز دیگر در امارات برگزار خواهد شد. به همین دلیل تیم‌های مختلف به تدریج خود را به این کشور می‌رسانند. تیم‌ملی فوتبال سوریه نیز برای شرکت در جام‌ملت‌های آسیا به امارات سفر کرد. سوری‌ها درحالی به این کشور سفر کردند که از سوی هواداران‌شان استقبال خوبی از آنها شده بود. برخلاف قطر که اماراتی‌ها مناسبات سیاسی و ورزشی تیره‌ای با آنها دارند اما میزبان مسابقات نشان داد برای سوری‌ها که چندین سال است درگیر جنگ هستند احترام قائل هستند. تیم‌ملی سوریه در گروه B این رقابت‌ها با تیم‌های استرالیا، فلسطین و اردن همگروه است.
  • مهاجم فرانسوی باشگاه مونشن‌گلادباخ آلمان در اقدامی عجیب، به‌صورت علنی از باشگاه تاتنهام خواست که او را به تیم‌شان منتقل کنند. این اقدام آلاسانه پلی خوراک خوبی برای روزنامه‌ها و رسانه‌های اروپایی شده که اغلب با استفاده از تیترهایی مثل «درخواست مهاجم فرانسوی از تاتنهام: بیایید و من را از اینجا ببرید!» به آن اشاره کرده‌اند. این در‌حالی است که براساس شایعات آلاسانه پلی درطول تابستان گذشته پیشنهادهایی از تیم‌های لیگ برتری مثل تاتنهام، وستهام و نیوکاسل داشته ولی در نهایت تصمیم گرفته به بوروسیا مونشن‌گلادباخ ملحق شود و در بوندس‌لیگا بازی کند. آلاسانه در نیم‌فصل اول بوندس‌لیگا نمایش درخشانی داشته و برای مونشن‌گلادباخ به‌عنوان گلزنی قهار ظاهر شده است.