شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : ورزش

  • رئیس فدراسیون هندبال در راستای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها از سمت ریاست این فدراسیون کنار رفت. علیرضا رحیمی در فدراسیون هندبال یکی از روسای بازنشسته به‌حساب می‌آمد که باید تغییر می‌کرد. رحیمی که بعد از حضور در باشگاه‌های پرسپولیس و راه‌آهن در حوزه فوتبال، در اسفندماه سال ۹۵ به‌عنوان رئیس فدراسیون هندبال انتخاب شد، قبل از اینکه ۲ سالگی دوره مدیریت در هندبال را جشن بگیرد، از سمتش کنار رفت. دیروز اعلام شد رمضانعلی دولو، جانشین علیرضا رحیمی به‌عنوان سرپرست فدراسیون هندبال انتخاب شده است. به این ترتیب بعد از ۴ فدراسیون‌ هاکی، قایقرانی، ناشنوایان و چوگان این بارهندبال هم به‌خاطر قانون جدید بازنشسته‌ها دست‌خوش تغییر شد.
  • پاسپورت رونالدینیو، بازیکن پیشین تیم‌ملی فوتبال برزیل و باشگاه بارسلونا به دلیل عدم پرداخت جریمه تعیین ‌شده از سوی دادگاه این کشور ضبط شد.
  • سنگربان پاری‌سن‌ژرمن از یوونتوس و بارسلونا به‌عنوان دو شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا سخن به میان آورد. جان‌لوئیجی بوفون گفت: «از نظر من بارسلونا و یوونتوس بیشترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا دارند. دو تیم ستاره‌های بزرگی به نام های کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را دراختیار دارند. یووه در چند فصل اخیر نشان داده که تیم بسیار بزرگی است. آنها با جذب کریستیانو رونالدو خود را تقویت کرده‌اند و بهتر از قبل هم ظاهر خواهند شد. بارسلونا نیز با وجود داشتن مسی برای هر تیمی ‌خطرناک خواهد بود و آنها نیز می‌خواهند امسال قهرمان این مسابقات شوند. پاری‌سن‌ژرمن تجربه زیادی در لیگ قهرمانان اروپا ندارد و مانند ناپولی و منچسترسیتی از تازه واردها است و برای قهرمانی به…
  • پاری‌سن‌ژرمن در آغاز دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب در ایتالیا به مصاف ناپولی خواهد رفت. کاپیتان پاری‌سن‌ژرمن دیدار برابر ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا را شبیه به یک جنگ دانست. سیلوا گفت: «در مهم‌ترین بازی فصل خود درلیگ فرانسه به پیروزی رسیدیم. خوشحالم که در این دیدار حساس بازی را به سود خود به پایان رساندیم. این پیروزی به ما کمک می‌کند تا با روحیه خوبی برابر ناپولی به میدان برویم. دیدار برابر ناپولی شبیه جنگ است. من زمانی که در میلان بودم هرگز نتوانستم در ورزشگاه خانگی ناپولی به پیروزی برسم و می‌خواهم این بارچنین چیزی را تجربه کنم. امیدوارم که دردیدار برابر ناپولی خوب و مقتدرانه ظاهر شویم.»
  • نیمار، ستاره برزیلی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن برای پیوستن به سفیدپوشان مادریدی شرط گذاشت. با جدایی کریستیانو رونالدو از رئال‌مادرید که در تابستان اخیر به حضور 9 ساله‌اش در جمع کهکشانی‌ها پایان داد و در ازای 112 میلیون یورو به یوونتوس پیوست، از نیمار به‌عنوان گزینه جانشینی وی در جمع مادریدی‌ها یاد شده است. نیمار که تا سال 2022 با پاری‌سن‌ژرمن قرارداد دارد، برای رئال‌مادرید شرط گذاشته در صورتی حاضر است به جمع کهکشانی‌ها ملحق شود که این باشگاه اسپانیایی روبرتو فیرمینو،هموطن وی را نیز از لیورپول به خدمت بگیرد. فیرمینو می‌تواند خرید به مراتب ارزان‌تری نسبت به بازیکنانی همچون هری‌کین، ادن آزار و مائورو ایکاردی برای رئال‌مادرید باشد.
  • بعد از کسب چند نتیجه ضعیف، بایرن اخیرا دوباره به مسیر کسب پیروزی بازگشته و حالا آنها می‌خواهند به صدر جدول نزدیک‌تر شوند. سرمربی جوان بایرن‌مونیخ معتقد است تیمش باید از نظرگلزنی پیشرفت کند. نیکوکواچ گفت: «قطعا می‌توانیم فوتبال بهتری ارائه دهیم اما عامل تعیین‌کننده زدن گل‌های بیشتر است، تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد شرایط دشوار خواهد بود. حمله کردن خیلی از دفاع کردن دشوارتر است و شما باید در این شرایط صبور باشید. با تلاش فراوان می‌توان در بازی‌های پیش‌رو پیروز شد و قرار نیست شما جادو کنید. هفته قبل برای ما پیروزی بعد از ارائه 4 نمایش ضعیف حیاتی بود و آنچه در بازی بایرن وجود داشت تبدیل شدن شانس ها به گل بود. فاتحان جهان و لیگ قهرمانان ماشین نیستند و آنها نیز ممکن است در لحظاتی تردید کنند.»
  • کریستیانو رونالدو ستاره یوونتوس دراین تیم برای زدن ضربه‌های آزاد نزدیک به دروازه بعد از میرالم پیانیچ و پائولو دیبالا دراولویت سوم قرار دارد. ماسیمیلیانو آلگری اخیرا از این واقعیت پرده برداشت، جالب اینکه رونالدو سال‌ها در رئال‌مادرید نفر اول ضربات آزاد به‌حساب می‌آمد و ایستادن او پشت ضربات ایستگاهی یکی از اجزای مهم تصویر او به‌عنوان یکی از اسطوره‌های فوتبال دنیا است. آلگری دراین خصوص گفته: «رونالدو خیلی باهوش است و می‌داند پیانیچ و دیبالا در زدن ضربات آزاد فوق‌العاده هستند و هر وقت درنزدیکی محوطه‌ جریمه صاحب این ضربات بشویم باید آنها پشت توپ قرار بگیرند. البته وقتی ضربات آزاد دورتر ازاین اتفاق افتاده باشد رونالدو می‌تواند آنها را شلیک کند.»
  • پاری‌سن‌ژرمن با پیروزی‌ای که برابر لیل به‌دست آورد یک رکورد خاص را در تاریخ پنج لیگ معتبر اروپایی به نام خود ثبت کرد. پاری‌سن‌ژرمن توانست دوازدهمین پیروزی پیاپی خود را در فصل جاری به‌دست آورد. شاگردان توخل با پیروزی در این دیدار یک رکورد خاص را به نام خود به ثبت رساندند و نخستین تیم در تاریخ پنج‌لیگ معتبر اروپایی شدند که در ۱۲ بازی پیاپی فصل به پیروزی رسیده‌اند. پیش از این تاتنهام در فصل ۱۹۶۰-۱۹۶۱ توانسته بود در ۱۱ بازی پیاپی فصل به پیروزی برسد.