شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : ورزش

  • قرعه‌کشی هشتمین دوره رقابت‌های جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی انجام شد و هشت تیم حاضر، رقبای خود در مرحله گروهی را شناختند. تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران از ۱۵ تا ۱۹ آبان در مسابقات جام بین قاره‌ای امارات شرکت خواهد کرد. بر این اساس تیم‌ملی کشورمان در این مسابقات در گروه دوم با تیم‌های تاهیتی، آمریکا و روسیه همگروه شد.
  • گرانی دلار، پایین آمدن سطح قرارداد تیم‎‌های داخلی و البته طولانی شدن لیگ نسبت به سال‌های قبل باعث شده محمد موسوی، ستاره تیم ملی والیبال کشورمان قید حضور در بازی‌های باشگاهی را بزند. موسوی در این مورد می‌گوید: «با شرایطی که وجود دارد، تصمیم گرفتم در این فصل بازی نکنم. شاید هم از نظر مالی و هم از نظر فنی این تصمیم به ضررم باشد؛ اما بعد از بررسی‌هایی که روی پیشنهادهایم داشتم، به این تصمیم رسیدم. متاسفانه شرایط خیلی به هم ریخته است و با این وضعیت ترجیح می‌دهم بیرون باشم تا فصل بعد که ببینیم چه اتفاقی می‌افتد! البته سعی می‌کنم از نظر بدنی با انجام تمرینات شخصی بتوانم وضعیت خوبی داشته باشم و از بقیه عقب نیفتم.»
  • دیروز مسابقات پارا آسیایی اندونزی درحالی پیگیری شد که ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان درخشش خیره‌کننده‌ای داشتند و با کسب مدال‌های رنگارنگ متعدد رتبه تیمی کشورمان را از پنجم به سوم رساندند. دیروز در کنار درخشش ورزشکاران کشورمان یکی از آنها شاهکار خود را تکمیل کرد و چهارمین مدال طلای خود را در این دوره مسابقات به‌دست آورد.
  • روزنامه اکیپ در گزارشی جالب از انقلاب نرم نیمار و امباپه علیه کاوانی سخن به میان آورد. با وجود اینکه در پاری‌سن‌ژرمن کاوانی مهاجم نوک است و پیش‌بینی می‌شود که این بازیکن گل‌های بیشتری به‌ثمر رساند اما درفصل جاری شرایط تغییر کرده است.
  • همه مدیران باشگاه منچستریونایتد موافق استخدام زین‌الدین زیدان به‌عنوان سرمربی جدید این تیم نیستند. طبق اعلام نشریه ایندیپندنت، اعلام یک شرط از سوی زین‌الدین زیدان برای قبول مسوولیت هدایت منچستریونایتد، برخی از مدیران این باشگاه را برای استخدام وی به تردید انداخته است. زیدان گفته در صورتی حاضر می‌شود پرافتخارترین تیم جزیره را هدایت کند که به‌طور کامل بر حوزه نقل‌وانتقالات باشگاه نیز کنترل داشته باشد، چیزی که تا الان برعهده اد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد بوده است. برخی از آنها فکر می‌کنند که باید شرط زیدان را پذیرفت اما مدیر اجرایی باشگاه همچنان نسبت به اخراج آقای خاص بی‌میل است. در همین حال برخی دیگر از مسوولان باشگاه معتقدند که افتخارات زیدان در دوره سه ساله مربیگری‌اش در رئال‌مادرید در شرایطی…
  • هافبک تیم‌ملی فرانسه و عضو باشگاه منچستر یونایتد تاکید کرده در حال حاضر شرایط دریافت توپ طلای فوتبال جهان را ندارد. پل پوگبا گفت: «من خودم را مستحق بردن جایزه توپ طلای امسال نمی‌دانم. بلکه امباپه، گریزمان، واران یا کانته از من شایسته‌تر هستند که این جایزه را بگیرند. بعد از قهرمانی در جام‌جهانی 2018 روسیه انگار آسمان را لمس کردم. من هنوز هم تشنه قهرمانی هستم. به دنبال دستاوردهای دیگری مثل قهرمانی در جام ملت‌های اروپا و لیگ انگلیس هستم و می‌خواهم جزو بهترین بازیکنان دنیا باشم و می‌خواهم نامم را در تاریخ بنویسم.»
  • سرمربی تیم‌ملی فوتبال کرواسی براین باوراست که توپ طلا را مودریچ به‌دست خواهد آورد.کروات‌ها با درخشش کاپیتان خود به فینال جام‌جهانی راه پیدا کردند هر چند که در دیدار نهایی برابر فرانسه تن به شکست دادند. دالیچ، سرمربی تیم‌ملی فوتبال کرواسی به ستایش از مودریچ پرداخت و او را شایسته کسب توپ طلا دانست. او گفت‌: «از نظر من مودریچ توپ طلا را به‌دست خواهد آورد. امسال، سال مودریچ است.»
  • رئال ‌مادرید در نقل‌وانتقالات میان فصل با پرداخت رقم کلانی به وینگر مطرح چلسی خواهد رسید. در مورد انتقال احتمالی ادن ازارد از چلسی به رئال‌مادرید در ما‌ه‌های اخیر اخبار زیادی در رسانه‌ها منتشر شده است. در نقل‌وانتقالات تابستانی با توجه به همین اخبار تصور می‌شد ستاره بلژیکی به عضویت کهکشانی‌ها در بیاید. به‌خصوص که تیم مادریدی کریستیانو رونالدو، ستاره‌اش را هم به یوونتوس واگذار کرد. براساس اعلام شبکه رادیویی کادناسر، رئال قادر خواهد بود در ژانویه این ستاره را در ازای 200 میلیون یورو خریداری ‌کند. وی در فصل‌جاری در 10 بازی، 8 گل زده و 3 پاس گل داده است.
  • سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایتالیا در فهرست اخیر خود روی نام ماریو بالوتلی و آندرا بلوتی خط کشید تا بعد از مدت‌ها سباستین جیووینکو را به تیم‌ملی دعوت کند که در تیم تورنتو بازی می‌کند. روبرتو مانچینی درباره وضعیت مهاجمان تیمش گفت‌: «مشکلی درخط حمله تیم‌ملی ایتالیا وجود ندارد. ما نسبت به اردوی قبل بازیکنان بیشتری را به تیم‌ملی دعوت کرده‌ایم. لاساگنا از اودینزه به جمع ما اضافه می‌شود. او توانست خودش را به ما اثبات کند. علاوه بر این من فکر می‌کنم بازیکنانی در اختیار داریم که همگی آنها در شرایط خوب خودشان قرار دارند.»
  • دولت روسیه به موضوع درگیری دو بازیکن مطرح فوتبال این کشور در مسکو واکنش نشان داد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه درباره درگیری شدید فیزیکی الکساندر کوکورین و پاول مامااف با دنیس پارک، رئیس دپارتمان خودرو و مهندسی حمل‌ونقل وزارت صنعت و تجارت که منجر به ضربه مغزی و کبودی شدید سروگردن وی شد، گفت: «کرملین این حادثه را همانند تمام روسیه موردتوجه خود قرار داده است. به اندازه کافی ویدئوهای ناخوشایند که از این حادثه منتشر شدند مشاهده کردیم. ما طی روزهای آتی این موضوع را همراه با مدیران فدراسیون فوتبال دنبال می‌کنیم و شدیدترین تنبیهات را برای خاطیان در نظر می‌گیریم.» اخیرا الکساندر کوکورین، مهاجم 27 ساله باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ و پاول مامااف، هافبک 30 ساله باشگاه زسکا مسکو در کافه‌ای در پایتخت روسیه، رئیس…