شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : ورزش

  • دروازه‌بان استقلال که مورد غضب منصوریان قرار گرفته بود در تمرینات گروهی این تیم شرکت کرد. تمرین دیروز استقلال درحالی برگزار شد که سیدحسین حسینی، دروازه‌بان دوم این تیم در کارهای گروهی شرکت داشت. این دروازه‌بان بعد از اعتراض به منصوریان به دلیل نیمکت‌نشینی برابر گل گهر، تنها اجازه داشت دور زمین بدود ولی دیروز در تمرین گروهی آبی‌ها حاضر شد تا به نوعی از سوی منصوریان بخشیده شده باشد.

    .
  • سرمربی تیم فوتبال نفت طلاییه شاگردانش را از تصمیمات خود آگاه کرد. اخراج 8 بازیکن از نفت تهران بعد از بازگشت علی کریمی به این تیم باعث شد این ذهنیت ایجاد شود که سرمربی نفتی‌ها به‌خاطر اختلافش با حمید درخشان بازیکنان مدنظر او را کنار گذاشته است. با این وجود سرمربی نفت اخراج 8 بازیکن را تصمیمی کاملا برپایه مسائل فنی دانست. کریمی همچنین تاکید کرده قصد تقویت تیم در نیم‌فصل را دارد از این‌رو بهتر دیده از همین الان لیست تیم را خالی کند تا جا برای جذب بازیکن جدید باشد ضمن اینکه تا نیم‌فصل به بازیکنان جوان فرصت خواهد داد تا خود را نشان دهند.

  • فدراسیون فوتبال برگزاری بازی دوستانه با توگو را نهایی کرد اما مکان برگزاری بازی هنوز مشخص نیست. به گزارش خبرگزاری فارس، فدراسیون فوتبال طبق وعده‌ای که به کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی داده بود اولین دیدار دوستانه تیم‌ملی بعد از مقدماتی جام‌جهانی را قطعی کرد. درحالی که تا همین چند روز قبل برگزاری دیدار ایران با توگو نهایی نشده بود با پیگیری‌هایی که فدراسیون انجام داده است برگزاری این بازی در تاریخ ۵ اکتبر برابر با ۱۳ مهر نهایی شده است. البته مکان برگزاری این بازی هنوز مشخص نیست.

    .
  • شنبه شب لیورپول در دیدار مقابل منچستر سیتی با 5 گل در هم کوبیده شد. در نیمه اول این دیدار سایدو مانه مهاجم قرمزهای آنفیلد در موقعیت تک‌‌به‌تک با ادرسون دروازه‌بان من‌سیتی قرار گرفت و با لگد به‌صورت وی کوبید و این دروازه‌بان دچار مصدومیت شد. داور بازی هم مانه را با کارت قرمز جریمه کرد. حالا دروازه‌بان تیم فوتبال منچسترسیتی تصویری از صورت خود که مهاجم لیورپول به آن لگد زده منتشر کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، ادرسون تصویر صورت خود را منتشر کرد تا شدت جراحت وارده به وی مشخص شود. مانه به‌دلیل این خطای خشن 3 جلسه از همراهی لیورپول محروم شده است.

  • بهترین دروازه‌بان جهان نسبت به انتقاد گلزن لهستانی باواریایی‌ها واکنش نشان داد. چند روز بعد از آنکه روبرت لواندوفسکی مصاحبه کرد و گفت که تیمش نیاز به خریدهای گران‌قیمت دارد، مانوئل نویر در پاسخ به او گفت: «البته تصمیم‌گیری در این مورد در وهله نخست برعهده باشگاه است و نه وظیفه کاپیتان! به‌عنوان بازیکن مهم‌ترین نکته این است که بتوانیم خوب عمل کنیم و تلاش برای انجام بازی‌های خوب داشته باشیم. این‌گونه مسائل عمدتا برعهده باشگاه است نه بازیکن. » اظهارات چند روز قبل لواندوفسکی همچنین باعث واکنش مدیران بایرن از جمله اولی هوینس و کارل هاینس رومنیگه، رئیس و معاون باشگاه شد.

  • خبرهای زیادی درباره احتمال حضور سرمربی ایتالیایی بایرن در لیگ چین به گوش می‌رسد و رسانه‌های آلمانی از جدایی آنچلوتی از باواریایی‌ها در تابستان می‌نویسند. سرمربی ایتالیایی بایرن‌مونیخ به احتمال حضورش در لیگ چین واکنش نشان داد و آن را یک شوخی دانست. به‌ گزارش «‌ایسنا» کارلو آنچلوتی گفت: «من راهی لیگ چین شوم؟ این یک شوخی است. متاسفانه بعضی از مردم چنین سخنانی را باور می‌کنند و آن را جدی می‌گیرند اما باید بگویم که چنین چیزی اصلا صحت ندارد. » بایرن‌مونیخ در هفته سوم رقابت‌های بوندس‌لیگا با دو گل برابر هوفنهایم تن به شکست داد تا صدر جدول رده‌بندی را از دست دهد و فشار‌ها روی آنچلوتی بیشتر شود.

  • مالدینی به تازگی اعلام کرد که تصور نمی‌کرد اوبامیانگ تا این اندازه پیشرفت کند؛ اظهارنظری که باعث خوشحالی این ستاره گابنی شد. پیر امریک اوبامیانگ، ستاره بروسیا دورتموند، از اینکه پائولو مالدینی، اسطوره میلان، پیشرفت او در سال‌های اخیر را خیره‌کننده توصیف کرد، ابراز خشنودی کرد. به گزارش ورزش سه، اوبامیانگ در صفحه توییترش نوشت: «از خواندن صحبت‌های جالب مالدینی در مورد خودم خوشحالم. وقتی در میلان بودم، او برایم مثل یک قهرمان بود. »

    .
  • کریستیانو رونالدو پارسال توانست چهارمین توپ طلای خود را به‌دست بیاورد. قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان و زدن ۱۰ گل در مرحله حذفی لیگ قهرمانان از جمله دلایلی بود که رونالدو را به این جایزه ارزشمند رساند. ولی مدافع اتلتیکومادرید شایستگی کریستیانو رونالدو برای کسب توپ طلا را زیر سوال برد. فیلیپه لوئیس گفت: «توپ طلا یک جایزه بر مبنای نظر شخصی است. رونالدو پارسال تا دو ماه آخر کار خاصی نکرده بود ولی در نهایت به این عنوان رسید. فکر نمی‌کنم او شایسته این جایزه بود. من مسی را ستایش می‌کنم.

  • رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن از مشکلی که نیمار برای این باشگاه به وجود آورده سخن به میان آورد. ناصر الخلیفی از فروش زیاد پیراهن نیمار می‌گوید: «الان مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که در کشورهای مختلف مشتری پیراهن نیمار بسیار زیاد است و تامین کردن خواسته همه مشتریان برای ما سخت شده است و این نشان می‌دهد که نیمار چه اندازه بازیکن محبوبی است. یک خبرنگار برزیلی به من گفت‌ که ۸۵ میلیون برزیلی مراسم معارفه نیمار را زنده نگاه کردند و باید به خود افتخار کنیم که چنین بازیکن بزرگی را جذب کرده‌ایم.

  • بهترین و پرافتخار‌ترین شناگر دنیا در مصاحبه اخیر خود از لزوم اقدامات بیشتر برای کنترل دوپینگ و تغییرات در سیستم ضد دوپینگ صحبت کرد. مایکل فلپس که اخیرا برای فعالیت‌های تجاری خود به دوبی رفته است در مصاحبه‌ای از نگرانی‌اش نسبت به گسترش دوپینگ در ورزش حرفه‌ای صحبت کرد. او در این باره گفت‌: «زمانی که از المپیک صحبت می‌کنیم باید از دوپینگ هم صحبت کنیم. فکر می‌کنم مشکل دوپینگ باید حل شود و سیستم ضد دوپینگ باید تغییر کند. فکر می‌کنم اگر همین‌طور پیش برود وضعیت دوپینگ وخیم‌تر خواهد شد. من فکر می‌کنم که بهتر است فدراسیون‌ها و پلیس برنامه خاصی برای مقابله با دوپینگ ارائه دهند.