شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • یک شرکت هلندی یک دستبند هوشمند تولید کرده است که در صورت وقوع مزاحمت خیابانی از سوی افراد ناباب بوی بسیار بدی از خود متصاعد می‌کند و مزاحمان را فراری می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌نت، این دستبند که Invi Bracelet نام دارد، می‌تواند به اشخاص مختلف و به‌خصوص زنان کمک کند تا از شر مزاحمت‌های خیابانی در امان باشند. پوسته بیرونی این دستبند از جنس چرم است و کوچک و بزرگ کردن آن برای تطبیق با ابعاد مچ دست هر فرد ممکن است. بخشی از مچ‌بند یادشده فلزی است و یک قلاب دومرحله‌ای کوچک روی آن قرار گرفته تا از انتشار ناگهانی و ناخواسته بوی بد جلوگیری شود. در صورت آزاد شدن قلاب محافظ از طریق فشردن دکمه ایمنی در زیر بخش فلزی با دو انگشت، پوشش چرمی زیر بخش فلزی شکاف برداشته و قوطی کوچک نصب شده در آن باز و بوی بد در…
  • یک سوپرمارکت آنلاین انگلیسی روباتی برای انبار ساخته که به تکنسین‌های انبار کمک می‌کند و حتی قابلیت پیش‌بینی مواد و تجهیزات مورد نیاز برای انجام فعالیت‌ها را دارد.
  • محققان موفق به تولید نوعی رادیو ساده با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی شده‌اند که برای روشن ماندن و فعالیت نیازی به باتری یا اتصال به برق ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، رادیوی یادشده را یک شرکت فناوری در تگزاس تولید کرده است. این رادیو انرژی مورد نیاز برای فعالیت خود را از طریق سیگنال‌های رادیویی دریافتی تامین می‌کند. سیگنال‌های یادشده اگر چه صدا تولید می‌کنند، اما قادر به تولید انرژی مورد نیاز برای فعالیت رادیو هم هستند. شرکت سازنده برای تسهیل تولید این رادیو فایل‌های سه‌بعدی که باید با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی چاپ شوند را برای بارگذاری در دسترس عموم گذاشته و دستورالعمل استفاده از فایل‌های یاد شده را نیز در وب منتشر کرده است.
  • یکی از پرچمداران مورد انتظار برای سال 2018، گوشی U12 شرکت اچ‎تی‌سی است؛ پس از عرضه HTC U11 Plus با طراحی بدون حاشیه، بسیاری انتظار دارند که این روند نیز در نسل جدید در پرچمداران سری U اچ‌تی‌سی تکرار شود و تایوانی‌ها محصولی را با حاشیه‏‌های باریک ارائه دهند. به‌تازگی در فروشگاه آمازون، تعدادی کیس محافظ فاش شده است که HTC U12 را با طراحی مانند میت 10 هوآوی و چهار دوربین به نمایش می‎گذارد. هوآوی در فبلت میت 10، حاشیه‌های پایین صفحه‏‎نمایش را نازک‌تر کرده بود اما این موضوع باعث نشد تا فبلت پرچمدار شرکت چینی از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی استفاده کند؛ در واقع، حسگر اثرانگشت در پنل جلوی گوشی و در پایین صفحه‌‏نمایش جای گرفته است. شرکت اچ‌تی‌سی نیز روند مشابهی را برای طراحی پرچمدار جدید U12 در پیش گرفته و به همین جهت،…
  • شرکت ZTE قصد دارد در سال ۲۰۱۹ میلادی یک گوشی جدید که از نسل پنجم اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند را ایالات متحده آمریکا معرفی و عرضه کند. لیشین چنگ، مدیر ارشد اجرایی شرکت ZTE چین در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام و تاکید کرده است که این شرکت چینی قصد دارد در اواخر سال‌جاری میلادی یا اوایل ۲۰۱۹ گوشی جدیدی را در ایالات متحده آمریکا رونمایی و عرضه کند که از فناوری جدید و پرسرعت نسل پنجم اینترنت (5G) پشتیبانی خواهد کرد.
  • شرکت WMS در جریان نمایشگاه فناوری CES 2018 از یک گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد که مجهز به ویدئو پروژکتور داخلی بوده و می‌تواند با استفاده از آن ویدئو و تصاویر را پخش کند.
  • HTC آغاز به عرضه آپدیت جدیدی برای گوشی هوشمند 10 خود کرده است. این به‌روزرسانی که تحت نسخه نرم‌افزار 3.16.617.2 عرضه می‌شود، آپدیت بزرگی است که اندروید اوریو 8.0 را هم به این دستگاه می‌آورد.
  • شب گذشته گوشی‌های تلفن همراه ساکنان هاوایی به صدا درآمد و پیام‌های هشداری در مورد تهدید ناشی از حمله یک موشک بالستیک برای آنان ارسال شد.