شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • اپل در مراسم سپتامبر که تولد 10 سالگی آی‌فون بود، 3 موبایل جدید به بازار معرفی کرد. این موبایل‌ها با نام‌های آی‌فون 8، آی‌فون 8 پلاس و آی‌فون 10 معرفی شده‌اند. در این مطلب قیمت این سه آی‌فون جدید را با حافظه‌های مختلف در ایران، دبی و آمریکا بررسی می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید همه آی‌فون‌های جدید فقط 2 نوع حافظه دارند و شما بین 64 گیگابایت و 256 گیگابایت انتخاب می‌کنید که در ادامه قیمت هر دو این حافظه‌ها را بررسی می‌کنیم.
  • شرکت مایکروسافت از انتشار اپلیکیشنی مخصوص افراد نابینا خبر داده است که امکان تشخیص محیط پیرامون را برای آنها فراهم می‌کند. به تازگی این شرکت برنامه‌ای را برای گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است که به افراد نابینا و کم‌بینا این اجازه را می‌دهد تا بتوانند با استفاده از آن، از افراد و به‌طور کلی محیط اطراف خود مطلع شوند. این اپلیکیشن که بر پایه شبکه عصبی و قابلیت‌های فراوان هوش مصنوعی طراحی و ساخته شده است، با به‌کارگیری از بینایی مصنوعی رایانه ای، محیط پیرامون آنها را تشریح می‌کند. کاربران به این منظور باید دوربین گوشی هوشمند خود را به سوی محیط اطراف و اشخاص رو به روی خود بگیرند تا به آنها وضعیت ظاهری مخاطبان خود را اطلاع دهد.
  • براساس گزارش‌های منتشر شده، اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ به‌زودی امکان برقراری تماس ویدئویی را جایگزین تماس صوتی خواهد کرد. یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام رسان به‌طور قطع واتس اپ است. به تازگی گزارش‌ها حاکی است که این پیام رسان که تاکنون امکان برقراری تماس تلفنی و صوتی را به کاربران خود ارائه می‌داد، قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به‌طور کلی امکان برقراری تماس ویدئویی و تصویری را جایگزین تماس صوتی کند.
  • یک تولیدکننده چینی موبایلی با قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت و با باتری ۵ هزار میلی آمپری ساخته که به‌تازگی در هند رونمایی شده است. شرکت چینی Gionee به‌تازگی از موبایل هوشمند M7Power در هند رونمایی کرده است. این موبایل در ماه سپتامبر در چین رونمایی و سپس به بازار جهانی عرضه شد.
  • ارسال پیامک‌هایتان را با استفاده از Auto SMS Scheduler / Sender با زمان‌بندی دلخواهتان انجام دهید. این اپ را کمپانی LeMi Apps برای شما کاربران اندرویدی ساخته تا به راحتی ارسال خودکار پیامک را انجام دهید.
  • مدل 2018 گوشی‌های سری Galaxy A سامسونگ به‎زودی معرفی خواهد شد. این سری که براساس شایعات با طراحی نزدیک به پرچمداران 2017 سامسونگ عرضه می‌شود، به‌طور متعدد در شایعات مختلف فاش شده است. تنها پس از گذشت چند روز از اینکه سامسونگ به صورت تصادفی مدل 2018 گوشی Galaxy A5 را تایید کرده بود، به‎تازگی یک مدل دیگر از گوشی‌های Galaxy A در وب‌سایت سازنده دیده شده است که احتمالا مدل 2018 گوشی Galaxy A7 خواهد بود.