شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • یک شرکت تولیدکننده موبایل و لپ‌تاپ، حق امتیاز اختراع دستکشی با پارچه هوشمند را ثبت کرده که می‌تواند فشار خون، تنفس و ضربان قلب را رصد کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، اپل حق امتیاز چند اختراع را ثبت کرده که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد نوعی پارچه هوشمند تولید کند. به نظر می‌رسد این حق امتیاز مربوط به یک دستکش دارای مدار الکتریکی است. دستکشی که مدارهای الکتریکی در آن بافته شده و به کمک آن می‌توان فشار خون را رصد کرد. اطلاعاتی که این دستکش جمع آوری می‌کند به یک لپ‌تاپ، موبایل یا دستگاه هوشمند دیگر منتقل می‌شود. این پارچه دارای رشته‌هایی از مواد رسانا است. همچنین علاوه برفشار خون می‌تواند ضربان قلب و تنفس را نیز رصد کند.
  • یک شرکت استارت‌آپی به‌دنبال توسعه نظر‌سنجی آنلاین برای تحقیقات بازار و تجارت است. داود مظفری، مدیرعامل شرکت «پژوهش بازارپویا» به «دنیای‌اقتصاد» گفت: با راه‌اندازی پلت‌فرم «بپرسیم» به دنبال آن هستیم که پلی بین شرکت‌ها و کاربران برای نظر‌سنجی پیرامون خدمات و محصولات آنها برقرار کنیم. وی افزود: «بپرسیم» از سال ۹۴ با اپلیکیشن و وب‌سایت خود شروع به کار کرد و در حال حاضر این پلت‌فرم 90 هزار کاربر برای پاسخ به نظر‌سنجی در سراسر کشور دارد و تا کنون بیش از ۵ میلیون پاسخ را جمع‌آوری کرده است.
  • رسیدن امواج زلزله از درون زمین تا قلب یک شهر تنها چند ثانیه طول می‌کشد هرچند زلزله‌ها به واقع قابل پیش بینی نیستند اما سیستم‌های هشدار زلزله (EEW) که امواج زلزله را کنترل می‌کنند قادر به تشخیص یک زلزله تا دقایقی قبل از آن هستند. لوری پیک مدیر مرکز مخاطرات طبیعی دانشگاه کالورادو می‌گوید: در یک زلزله اگر چند ثانیه وقت داشته باشید ممکن است کاری را که دارید انجام می‌دهید رها کنید و به جایی بروید و حداقل یک سرپناه دست و پا کنید. این چیزی است که می‌تواند تفاوت بین کسی باشد که زخمی است یا کسی که مرده است. حالا شهرداری لس‌آنجلس نخستین شهری است که یک اپلیکیشن برای هشدار زلزله تولید کرده است. این اپلیکیشن آنقدر مهم بود که راه‌اندازی آن را شهردار لس‌آنجلس Eric Garcetti اعلام کرد.
  • ۷۸ درصد از کاربران گوشی‌های آی‌فون و تبلت‌های آی‌پد نسخه جدید سیستم‌عامل iOS 12 را روی دستگاه‌های خود نصب و استفاده کرده‌اند. با وجود میزان محبوبیت و توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید که به‌صورت روتین ازسوی خود گوگل ارائه و منتشر می‌شود، موسسات تحقیقاتی مختلفی همواره به انتشار آمارهای مربوط به توزیع نسخه‌های سیستم‌عامل iOS می‌پردازند که توسط اپل نیز به تایید می‌رسد.
  • دوتن از کارمندان هوآوی برای ارسال پیام تبریک سال نو به وسیله آی‌فون در حساب کاربری توییتر این شرکت تنبیه شدند. شرکت چینی «هوآوی» دو کارمند خود را برای ارسال پیام تبریک سال نو در حساب کاربری رسمی این شرکت با استفاده از آی‌فون تنبیه کرده است. این شرکت روز سال نو در حساب کاربری خود پیامی با مضمون «Happy# 2019» منتشر کرد که زیر پیام sent via Twitter for iPhone مشخص بود. این جمله نشان می‌داد پیام مذکور از طریق آی‌فون در حساب کاربری توییتر هوآوی منتشر شده است. این پیام به سرعت از شبکه اجتماعی مذکور حذف شد اما اسکرین شات‌های آن در سراسر شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. در همین راستا «چن لیفانگ» رئیس هیات مدیره هوآوی در یک گزارش داخلی نوشته است: این رویداد به برند هوآوی خسارت‌ زده است. به نوشته این گزارش اشتباه…