شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • در حالی که هزینه اینترنت برای کاربران در سراسر جهان متفاوت است، آسیا و روسیه کمترین و کشورهای جنوب صحرای آفریقا و مناطق خاصی از اقیانوسیه بیشترین هزینه را برای اینترنت می‌پردازند. با مقایسه قیمت اینترنت برای کاربران در هر کشور، نقشه‌هایی از هر کدام از قاره‌ها به دست آمده است. این داده‌ها با مقایسه‌ اطلاعات موسسه تحقیقاتی BDRC و Cable.co.uk به دست آمده که ۳۳۵۱ بسته‌ پهنای باند را در ۱۹۶ کشور از تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۱۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ مورد بررسی قرار داده است.
  • محققان «دانشگاه آکسفورد» در مطالعه اخیرشان درمان نوینی را برای ترس از ارتفاع ارائه داده‌اند. محققان «دانشگاه آکسفورد» در مطالعه اخیرشان از یک درمان مبتنی بر واقعیت مجازی برای کمک به افرادی که از ارتفاع ترس دارند، استفاده کرده‌اند.
  • اگر چه تولید انواع اشیا و محصولات با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی در جهان متداول شده اما تهیه قطعات و محصولات حساس به این شیوه هنوز چندان گسترده نشده است. شرکت لاکهید مارتین برای اولین بار یک قطعه بسیار مهم و بزرگ فلزی را که قرار است در مخزن سوخت یک ماهواره مورد استفاده قرار بگیرد، با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی تهیه و تولید کرده است.
  • محققان کشور موفق به طراحی روباتی شدند که در زمان رخ دادن سانحه در تونل‌های بین‌شهری امدادرسانی را سرعت می‌بخشد. محمد کاظمی‌راد مخترع «روبات امداد‌رسان تونل» اظهار کرد: این روبات مجهز به سیستم کنترل از راه دور است و از مسافت‌های طولانی نیز می‌توان آن را کنترل کرد. وی بیان کرد تنها کاربرد این روبات مربوط به تصادفات و سوانح جاده‌ای است، خصوصا در تونل‌های بین شهری که امکان امدادرسانی هوایی نیز وجود ندارد. کاظمی‌راد ادامه داد: بنابراین زمانی که سانحه‌ای در تونل‌های بین شهری رخ می‌دهد و دسترسی به حادثه دشوار می‌شود با استفاده از این روبات می‌توان به سرعت برای امداد‌رسانی به محل حادثه رسید و با استفاده از امکانات ترافیک ایجاد شده را رفع کرد تا در صورت نیاز آمبولانس به سرعت به محل برسد. این مخترع با اشاره به امکانات…
  • محققان دانشگاه پردو موفق به ابداع یک حسگر زیستی ارزان شده‌اند که می‌تواند ویروس‌های منتقل شده از نیش پشه را به سرعت شناسایی کند. روش‌های شناسایی ویروس‌های منتقل شده از پشه‌ها حداقل یک هفته به طول می‌انجامد، در حالی که حسگر جدید ابداعی محققان دانشگاه پردو، این کار را در کمتر از یک ساعت انجام می‌دهد. سازنده این دستگاه ابداعی یک تیم در دانشگاه پردو(Purdue) است. این دستگاه دارای یک الکترود است که با یک ماده با سطح پوشش بالا پوشانده شده است.
  • شارژ کردن باتری گوشی‌های مختلف همیشه یک چالش جدی برای کاربران بوده، زیرا در بسیاری از موارد شارژ این باتری‌ها به سرعت خالی می‌شود. فناوری شارژ سریع که ازسوی برخی شرکت‌های سازنده گوشی معرفی شده، مشکل یادشده را تا حدی برطرف کرده است.
  • دبیر شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به وجود ۵۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تلفن همراه در کشور بر ضرورت حفظ اطلاعات تاکید کرد. سیدابوالحسن فیروزآبادی صبح روز گذشته در کنفرانس ملی چالش‌های هوشمندسازی که در مرکز همایش‌های رازی دانشکده علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت یا حکومت به تنهایی نمی‌تواند در مسیر هوشمندسازی گام بردارد، اظهار کرد: آن چیزی که باید به آن توجه کنیم دخالت دادن مردم در این حوزه است و این با دستور امکان پذیر نیست.
  • تنها چند هفته پس از ارائه پرچمدار شرکت شیائومی با نام می‌8 اکسپلورر ادیشن، به نظر می‌رسد این شرکت در نظر دارد نسخه‌ای ارزان‌تر از آن را به بازار عرضه کند.
  • براساس یک گزارش جدید، سامسونگ درنظر دارد نسخه 44/ 6 اینچی پرچمدار Galaxy S10 Plus را با دوربین سلفی دوگانه به بازار عرضه کند. یکی از مورد انتظارترین گوشی‌هایی که سال آینده معرفی خواهد شد، Galaxy S10 سامسونگ است؛ با انتشار جزئیات بیشتر پیرامون این محصول، عطش طرفداران برای معرفی هرچه سریع‌تر جانشین Galaxy S9 بیشتر می‌شود.