شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • محققان گارتنر پیش‌بینی کردند در سال ۲۰۱۸ میلادی میزان سرمایه‌گذاری در صنعت فناوری اطلاعات جهان به 7/ 3 تریلیون دلار خواهد رسید و در این میان خدمات ارتباطی بیشترین سهم را به خود اختصاص خواهند داد. این پیش‌بینی نشان می‌دهد ارزش بازار IT جهان در سال آتی میلادی نسبت به امسال که میزان درآمد آن 5/ 3 تریلیون دلار محاسبه شده بود رشد 3/ 4 درصدی را تجربه می‌کند. گارتنر همچنین پیش‌بینی کرده است میزان پرداخت هزینه در بخش نرم‌افزار طی سال ۲۰۱۷ میلادی رشد 5/ 8 درصدی را تجربه می‌کند و البته ارزش این بازار در سال ۲۰۱۸ میلادی با رشد 4/ 9 درصدی به ۳۸۷ میلیارد دلار می‌رسد.
  • یک محقق انگلیسی دوربینی مجهز به حسگرهای گرمایی ساخته است که احتمال جراحت در پای بیماران دیابتی را ردیابی می‌کند و آنها را از قطع عضو نجات می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، محقق انگلیسی دوربینی ساخته که می‌تواند احتمال جراحت‌های خطرناک در پای مبتلایان به دیابت را قبل از ظهور آنها ردیابی کند.
  • شــرکت «بوستــون دینامیک» (Boston Dynamics) که در زمینه تولید روبات فعالیت می‌کند به تازگی از یک روبات چهارپا رونمایی کرده است که سروصدای فوق‌العاده کمی دارد. به گزارش «ایسنا» و به نقل از گیزمگ، این شرکت یک تیزر 24 ثانیه‌ای از روبات خود که SpotMini نام دارد، منتشر کرده است.
  • رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کمک به تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، تجاری‌سازی ایده‌ها و تکمیل زنجیره ایده تا بازار را از اهداف مهم این صندوق عنوان کرد. بهزاد سلطانی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با بهره‌گیری از تجارب طرح‌های زودبازده و صندوق‌های مالی که با ارائه تسهیلات خارج از قانون معضلاتی را برای کشور ایجاد کرده‌اند تلاش می‌کند با ارزیابی کارشناسی، حمایت واقعی و غیر‌شعاری را از فناوران میهن محقق سازد.
  • شرکت اچ‌تی‌سی از عرضه یک هدست واقعیت مجازی خبر داده که به‌طور بی سیم طراحی شده و برای استفاده از آن نیازی به اتصال این هدست به رایانه وجود ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلش‌گیر، اچ‌تی‌سی این هدست را که Vive Focus نام دارد برای اولین بار در چین در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است. مهم‌ترین مزیت این هدست آزادی عمل کاربران برای حرکت در محیط اطراف است. همچنین این هدست به‌طور مستقل و بدون نیاز به اتصال به گوشی عمل می‌کند. این هدست مجهز به یک نمایشگر AMOLED فوق دقیق و پلت‌فرم واقعیت مجازی Snapdragon 835 است. شرکت اچ‌تی‌سی چند برنامه و بازی مستقل و جذاب را نیز برای هدست یاد شده طراحی کرده است. اچ‌تی‌سی می‌گوید بیش از ۱۰۰ توسعه دهنده و برنامه‌نویس در تلاش برای طراحی برنامه و خدمات گوناگون برای این هدست…
  • بدون شک داشتن هدفون وایرلس لذت‌بخش است، اما برای کسانی که به ‌تازگی هزینه‌ زیادی صرف خرید یک هدفون سیمی کرده‌اند، خرید یک هدفون بی‌سیم گران‌قیمت خیلی منصفانه و عاقلانه نیست. حال به ‌لطف وجود تبدیل «Jack»، می‌توانید هدفون سیمی خود را به راحتی به هدفون وایرلس امروزی تبدیل کنید. این مبدل با هربار شارژ کامل می‌تواند 12 ساعت بدون وقفه موزیک را از گوشی شما و از طریق بلوتوث به هدفون منتقل و پخش کند و می‌توان گفت با هر مرتبه شارژ می‌توانید یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ مجدد از این دستگاه استفاده کنید.
  • براساس آخرین گزارش‌ها، شرکت شیائومی درنظر دارد تا گوشی شیائومی ردمی 5 و شیائومی ردمی 5 پلاس را به‌زودی معرفی کند. یک گزارش جدید از چین، نشان می‎دهد که شرکت شیائومی در حال آماده‌سازی یک کمپین تبلیغاتی طی چند روز آینده برای گوشی‌های جدید ردمی 5 و ردمی 5 پلاس است. منبع انتشار این گزارش مدعی است که نقطه قوت گوشی‌های هوشمند جدید شیائومی که باعث فروش آنها خواهد شد، طراحی بدون لبه‌ ردمی 5 و ردمی 5 پلاس است؛ همچنین برچسب قیمتی آنها نیز‌ می‌تواند باعث افزایش فروش ردمی 5 و ردمی 5 پلاس شود.
  • اکسپریا XZ پریمیوم پس از دریافت آپدیت نسخه 8/0 اندروید اوریو با مشکلاتی در قسمت سنسور دوربین روبه‌رو‌ بود که باخبر شدیم آپدیت جدید اکسپریا XZ پریمیوم سونی مشکلات سنسور دوربین را حل می‌کند. گوشی اکسپریا XZ پریمیوم اولین گوشی هوشمند سونی است که افتخار دریافت آپدیت اندروید نسخه 8/0 اوریو را داشته است، از طرف دیگر با توجه به سیاستی که از سونی سراغ داریم انتظار می‌رود سایر گوشی‌های سونی نیز در آینده‌ای نزدیک جدیدترین آپدیت اندروید را دریافت کنند.
  • با معرفی اپلیکیشن ProShot برای کاربران اندروید و iOS شمارا به داشتن یک تصویربرداری حرفه‌ای دعوت می‌کنیم. این اپ از سوی کمپانی Rise Up Games برای شما دوستداران عکاسی حرفه‌ای تولید و ارائه شده است.