شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : بازار دیجیتال

  • مهر: برنامه هوش مصنوعی آمازون موسوم به الکسا که تا به حال تنها برای جست‌وجوی موسیقی کاربرد داشت، پیشرفت چشمگیری داشته و از این پس موسیقی‌های متناسب با ۵۰۰ فعالیت را یافته و پخش می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک کرانچ، از این پس کاربران می‌توانند از ابزار مجهز به این برنامه مانند بلندگوی هوشمند اکو برای صدور فرامین صوتی و یافتن موسیقی‌های مناسب برای تمرکز، چرت زدن، دویدن، تمرینات متنوع ورزشی، آشپزی و. . . استفاده کنند. خدمات یاد شده از طریق خدمات Prime Music آمازون و همین‌طور Amazon Music Unlimited نیز در دسترس است، اما به طور ویژه برای بلندگوهای اکو طراحی شده است.

  • مهر: تامین گرمای مورد نیاز بدن در سرمای زمستان بدون نیاز به پوشیدن تعداد زیادی لباس حجیم همیشه یکی از دغدغه‌های انسان‌ها بوده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، در این میان ورزشکاران حرفه‌ای و افراد درگیر در مشاغل سخت و زیان‌آور به این نوع البسه نیاز بیشتری دارند تا بتوانند فعالیت‌های مربوط به خود را با دقت بیشتری انجام دهند. شرکت پولسیل به تازگی پولیوری را تولید کرده است که دارای یک لایه پوششی نازک اضافی برای گرم کردن بدن انسان در دشوارترین شرایط آب و هوایی است.

  • مهر: به تازگی کابل شارژ موبایلی از جنس نوعی نایلون ضدگلوله ساخته است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ماشابل، ابزارهای جانبی دستگاه‌های الکترونیک هر چقدر هم که مقاوم باشند، اما بالاخره خراب می‌شوند یا از کار می‌افتند. در این میان شارژر ابزاری است که اهمیت زیادی برای کاربران دارد و زود فرسوده می‌شود. درهمین راستا نوعی کابل شارژ به نام Nomad Ultra Rugged Cable از جنس مواد ضدگلوله ساخته شده است. جنس کابل بسیار محکم و در حقیقت از نوعی نایلون بافته شده بالستیک است. جالب اینکه این نایلون زمان جنگ جهانی دوم برای محافظت از سربازان ساخته شد.

  • مهر: یکی از استادیاران دانشگاه جلیقه‌ای سبک وزن ساخته است که از عضلات کمر محافظت می‌کند. این جلیقه دارای بندهایی است که به محض خم شدن یا بلند کردن وسیله سنگین محکم می‌شوند تا از کمر محافظت کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، کارل زلیک از استادیاران دانشگاه وندربیلت با همکاری یک دانشجوی دکترا جلیقه مکانیکی ساخته‌اند که از عضلات و مهره‌های کمر کاربر محافظت می‌کند. جلیقه مذکور درحقیقت یک لباس سبک وزن دو تکه است که از پارچه نایلون، لایکرا، پلی‌استر و مواد دیگر ساخته شده است.

  • خبرآنلاین: محققان مدرسه مهندسی و علوم جان پولسون با کمک انستیتو بیولوژی هاروارد توانستند بازوی نرمی را به ابزار آندوسکوپی بیفزایند تا عملی هوشمندتر و امن‌تر ایجاد کنند. به گزارش خبرآنلاین، ابزارهای کنونی برای عمل آندوسکوپی سخت بوده و قابلیت استفاده از آن را محدود کرده است اما بازوی هیبریدی نرم روباتیک که روی آن قرار می‌گیرد، محدودیت‌های سخت‌افزاری را کنار زده و توانایی جراح را برای انجام عمل امن بالاتر می‌برد. از طریق این بازو احتمال پارگی بافت یا سوراخ شدن اندام به صفر می‌رسد.

  • دنیای اقتصاد: رئیس دانشکده پست و مخابرات از اعلام آمادگی و همکاری نمایندگان اتحادیه جهانی مخابرات، برای اجرای نقشه راه اینترنت اشیا در ایران خبر داد. وحید یزدانیان درباره دستاوردهای کارگاه آموزشی اینترنت اشیا در تهران با اشاره به بازخوردهای مثبت برگزاری این کارگاه گفت: این کارگاه نخستین رویداد در حوزه اینترنت اشیا بود که بازیگران مختلف این حوزه یعنی اپراتور، ارائه‌دهنده و بهره‌گیرنده از سرویس، حضور داشتند که مهم‌ترین جنبه موفقیت‌آمیز این کارگاه بود. وی تصریح کرد: در این کارگاه فرصتی فراهم شد تا بازیگران این حوزه با تبادل و اشتراک‌گذاری اطلاعات، تعامل خوبی با هم داشته باشند، به‌طور مثال در زمینه انجام پروژه اینترنت اشیا در حوزه خودرو، نمایندگانی از این حوزه با اپراتورها وارد مذاکره شدند…

  • خبرگزاری مهر: گروه خبری نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور بخشی از گزارش سالانه روند رشد اینترنت در دنیا را منتشر کرد. براساس این گزارش، رشد عرضه تلفن‌های هوشمند با کاهش همراه است. گروه خبری نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات وابسته به سازمان فناوری اطلاعات ایران گزارش سالانه روند شکل‌گیری اینترنت در جهان که در Code Conference کالیفرنیا ارائه شده است، منتشر کرد.

    رشد 3درصدی گوشی هوشمند

    بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که روند رشد تلفن‌های هوشمند در دنیا رو به کندی می‌رود.

  • مهر: سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی با هدف فراگیری پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی خارجی از سوی مرکز ملی فضای مجازی به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد. مطابق سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی که از سوی شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده است، شبکه‌های اجتماعی خارجی برای فعالیت در ایران، ملزم به دریافت مجوز شدند. طبق این مصوبه در صورتی که بیش از ۵۰ درصد سهام پیام‌رسانی متعلق به شخص ایرانی بوده و میزبانی آن صرفا در داخل کشور انجام شده و امکان اعمال حاکمیت در آن وجود داشته باشد، پیام‌رسان اجتماعی داخلی در نظر گرفته می‌شود.

  • ایسنا: معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به اعلام صورتحساب قبض یک‌ماهه از مرداد و حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت تا پایان سال، از مشوق‌هایی برای کسانی که قبض خود را بدون صورتحساب و به‌صورت مستقیم پرداخت می‌کنند خبر داد. داوود زارعیان تجمیع دفاتر امور مشترکین را یکی دیگر از خدمات مخابرات دانست و افزود: ما قصد داریم به‌صورت موازی دو کار انجام دهیم. به این ترتیب که مراجعه به یک مکانی خاص در همه کشور حذف شود و در همه نقاط سرویس دهد. همچنین اکنون 120مرکز در تهران داریم، به همین دلیل مراکز امور مشترکان را محدود خواهیم کرد تا سرویس‌ها به‌صورت تجمیع شده وجود داشته باشند.

  • دنیای اقتصاد: معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: با توجه به اقدامات انجام‌شده در حوزه دانش‌بنیان و جذب سرمایه از سوی معاونت علمی امیدواریم که به‌زودی بورس دانش‌بنیان در کشور ایجاد شود. علیرضا دلیری اظهار کرد: با توجه به اقدامات مثبت معاونت علمی در راستای ایجاد یک فایل مستقل برای شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس و حضور چند شرکت دانش‌بنیان در تابلوی بورس امیدواریم به زودی بورس دانش‌بنیان برای توسعه شرکت‌های فعال در این حوزه ایجاد شود. وی در ادامه افزود: تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق حضور این شرکت‌ها در بورس و عرضه سهام آنها در تابلوی بورس در حال حاضر امکان‌پذیر شده و یک تابلوی اختصاصی برایSME ها(کسب‌وکارهای کوچک و متوسط) و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد…