شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : %D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9 %D9%88 %D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87

  • دنیای‌اقتصاد: بانک تجارت با ابطال معامله واگذاری سهام شرکت قند یاسوج توسط خریدار از تحصیل 24/ 83درصدی سهام آن به مبلغ 6/ 47میلیارد تومان و کسر درآمد واگذاری از سود سال ۹۹ این بانک خبر داد.
  • دنیای‌اقتصاد: بانک رفاه کارگران در راستای تکمیل و ارتقای خدمات الکترونیکی خود از چندی پیش نسبت به ارائه خدمت برداشت تجمعی اقساط اقدام کرده است.
  • دنیای اقتصاد: مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون از برنامه آموزشی تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی با رویکرد نیاز‌های مبتنی بر مساله در شعب خبر داد.
  • دنیای‌اقتصاد: برای بهره‌گیری حداکثری و اجرای هرچه بیشتر طراحی‌های صورت گرفته در قالب شناسنامه فرآیند‌ها و شناسنامه مشاغل، تصمیم به راه‌اندازی و استقرار دفتر معماری سازمانی در بیمه حافظ گرفته شد.
  • اوراق گام به عنوان ابزار مثبتی تلقی می‌شود که نیاز است تا از طریق آن مشکلات موجود مرتفع شود و در بازار سرمایه با همکاری بازار پول توسعه پیدا کند. مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان مطلب فوق افزود: نقش بازار سرمایه در تامین مالی، بلندمدت است، اما در صورت ورود هرچه زودتر اوراق گام به بورس می‌توان تامین مالی کوتاه‌مدت یا تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی را در بازار سرمایه در دستور کار قرار داد.
  • بانک سینا با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال هزینه هدایای نوروزی در پایان سال ۱۳۹۹ موجب آزادی 157 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شد. این بانک در اقدامی در تعامل با ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند از طریق اختصاص ۳۰میلیارد ریال هزینه مربوط به هدایای نوروزی سال ۱۴۰۰، زمینه آزادی ۱۵۷ نفر از زندانیان غیرعمد و نیازمند را فراهم کرد. گفتنی است پیش از این بانک سینا در راستای ایفای مسوولیت‏های اجتماعی، اقدامات متعددی را برای کمک به اقشار آسیب‏پذیر از طریق ارائه کمک‏های مختلف به انجام رسانده که از جمله مهم‏ترین آنها می‏توان به اختصاص 20هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه‏دار به طرح‏های اشتغالزای روستایی، اهدای 51 دستگاه آمبولانس به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مراکز بهداشت مناطق روستایی، کمک 50میلیارد…
  • مجمع عمومی عادی سالانه شرکت لیزینگ اقتصادنوین برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ با حضور سهامداران و نمایندگان آنها، اعضای هیات‌مدیره، مدیرعامل، حسابرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار سهامداران برگزار شد. صورت‌های مالی این شرکت در سال ۱۳۹۹ پس از قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب مجمع رسید.
  • اولین گزارش رسمی از تغییر قیمت ۵۳ خوراکی در سال ۱۴۰۰ منتشر شد. مهم‌ترین موضوعی که می‌توان در این آمارها به آن اشاره کرد این است که قیمت اغلب میوه‌ها و صیفی‌ها در فروردین‌ماه نزولی شد. این در حالی است که در اسفند سال ۹۹ میوه‌ها و صیفی‌ها رشد قیمت بالایی را ثبت کردند. به‌نظر می‌رسد عرضه محصولات کشاورزی در سال‌جاری شدت گرفته و این موضوع باعث افت دسته‌جمعی این گروه از کالاها شده است؛ روندی که در فروردین سال 99 مشاهده نمی‌شد.
  • در اولین روز هفته، موج جدیدی از فروشندگان وارد بازار ارز شدند. نتیجه این اتفاق، نزول قیمت دلار تا نزدیک مرز 23هزار تومانی بود. یکی از نشانه‌هایی که در ابتدای هفته توجه معامله‌گران بازار آزاد را جلب کرد، افت قیمت دلار بر تابلوی صرافی‌های بانکی بود. روز شنبه، صرافی‌های بانکی نرخ فروش دلار خود را به کانال 22هزار تومانی بردند؛ امری که نشان می‌داد، بازارساز به‌دنبال افت بیشتر قیمت‌هاست. به باور فعالان، اگر خبر غیرمنتظره‌ای به بازار مخابره نشود، اسکناس آمریکایی در معاملات خیابان فردوسی نیز به کانال 22هزار تومانی خواهد رفت.
  • در حالی بازارهای جهانی چهارمین ماه از سال 2021 میلادی را پشت سر گذاشتند که ماه آوریل را می‌توان ماه تغییر جهت بازارها نامید؛ در حالی که در سه ماه اول سال‌جاری طلا وارد روند نزولی شده و حتی یکی از بدترین فصول خود را سپری کرده بود در ماه آوریل مجددا به مدار صعودی بازگشت و ارزش دلار آمریکا و نرخ سود اوراق بلند‌مدت این کشور دقیقا تجربه‌ای برعکس طلا داشتند. طلا که سال‌جاری را در محدوده مرز 1900 دلاری آغاز کرده بود و تحت‌تاثیر توفان دلار و نرخ سود اوراق سه ماه متوالی عملکردی منفی را به ثبت رسانده بود، ماه گذشته را در کف کانال 1700 دلاری آغاز کرد. اما با فروکش تب رقبای طلا در بازار جهانی، طلا توانست در ماه آوریل با صعود 6/ 2 درصدی به بالای این کانال برسد. با اینکه طلا در ماه گذشته بارها به سمت عبور از مرز 1800 دلاری…