شماره روزنامه ۶۰۱۵
|

آرشیو اخبار : بانک و بیمه

  • در شش ماه نخست سال ۹۸، شرکت بیمه تعاون با کسب بازدهی نزدیک به ۵۰ درصدی در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها با اختلاف فاحش، بهترین عملکرد را در بین شرکت‌های بیمه‌ای داشت. به گزارش پایگاه خبری نقدینه، پس از این شرکت، دو شرکت بیمه رازی و بیمه زندگی خاورمیانه با بازدهی بیش از ۳۰ از این نظر در رده‌های دوم و سوم جای دارند. بازده دارایی‌های شرکت‌ها با توجه به میانگین مانده سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در شش ماه ‌‌نخست سال جاری و سود شناسایی‌شده حاصل از سرمایه‌گذاری‌های ذخایر فنی و سایر سرمایه‌گذاری‌ها محاسبه شده است.
  • در آخرین روز هفته، سکه و دلار روند افزایشی را ادامه دادند تا بازدهی هفتگی هر دو نیز مثبت شود. روز پنج‌شنبه، سکه تمام بهار آزادی 50 هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای 4 میلیون و 600 هزار تومان رسید. این سومین افزایش پیاپی در بازار این فلز گرانبها بود و موجب شد که بازدهی هفتگی آن به حدود 3 درصد برسد. فلز گرانبهای داخلی دو هفته پیش تنها 1/ 0 درصد افزایش قیمت داشت و رشد 3 درصدی در هفته اول از تندتر شدن سرعت افزایش آن حکایت داشت. سطحی که سکه روز پنج‌شنبه نیز تجربه کرد از تاریخ 19 آذرماه سابقه نداشت.
  • بانک خاورمیانه با انتشار صورت‌های مالی دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۸ (حسابرسی شده) اعلام کرد: به ازای هر سهم ۳۰۱ ریال سود محقق کرده است.
  • مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات گفت: بانک صادرات توانسته منابع خود را به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد که این موضوع می‌تواند نقش موثری در توسعه عملیات بانکی داشته باشد.
  • بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ۳۲۱ میلیون و ۷۶۳ هزار کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک تا پایان آبان ماه صادر کردند.