شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : بانک و بیمه

  • براساس صورت‌های مالی (حسابرسی نشده)، بانک کارآفرین در دوره 6 ماه منتهی به شهریور سال جاری برای سهامداران خود سود محقق کرد. به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، این بانک در دوره ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه 1398 (حسابرسی نشده) و با استناد به گزارش شفاف‌سازی مالی که در سامانه کدال منتشرشده است، تاکنون حدود 663میلیارد ریال سود خالص محقق کرده است. بنابراین گزارش مهم‌ترین دلیل شناسایی سود این بانک نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۱۴ درصدی جمع درآمدها بوده که افزایش این رقم به دلیل میزان اعطای تسهیلات و وصول مطالبات و همچنین مدیریت هزینه‌ها محقق شده است.
  • مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: در شرایطی که نظام بانکی کشور وارد مرحله تحول تازه‌ای شده و پوست‌اندازی دیگری را تجربه می‌کند، بانک اقتصادنوین به‌عنوان نخستین بانک خصوصی کشور با درک مسوولیت نخستین بودن بار دیگر پیشگام تغییرات و تحولات بنیادی شده است. به گزارش روابط عمومی بانک اقصادنوین، علیرضا بلگوری، حرکت در مسیر استاندارد، شفافیت، پاسخگویی و پایبندی به اصول بانکداری حرفه‌ای را از مهم‌ترین ارکان نظام ارزشی این بانک دانست و گفت: تنها در این چارچوب است که تضمین منافع توامان همه ذی‌‌نفعان از جمله سپرده‌گذاران، گیرندگان اعتبار، سهامداران، کارکنان و عموم جامعه ممکن خواهد بود.
  • معاون اعتبارات بانک صادرات ایران گفت: پرداخت وام به کشاورزان خسارت‌دیده از حادثه سیل فروردین‌ماه سال جاری، با استفاده از منابع داخلی بانک سرعت بیشتری خواهد گرفت. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، احمد بهشتی‌لنگرودی با اشاره به اینکه مدیرعامل بانک صادرات ایران از جمله نخستین مسوولان نظام بانکی کشور بوده که در مناطق آسیب‌دیده حاضر و از نزدیک مسائل و مشکلات هموطنان آسیب‌دیده از سیل را مورد بررسی قرار داده، گفت: پرداخت بیش از ١٣ هزار و ٣١٤ فقره وام اعطایی بانک صادرات ایران به صاحبان منازل آسیب‌دیده‌ در مناطق سیل‌زده استان‌های مختلف کشور بالغ بر 2هزار و ٨٠٣ میلیارد ریال که بیش از ٩٧ درصد پرونده‌های پذیرش شده توسط بانک را شامل می‌شود، نشان از اهتمام این بانک به حل معضلات و مشکلات هموطنان دارد.
  • سود قطعی اوراق مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس منتشره در روز سوم اسفند ۱۳۸۹، از طریق شعب منتخب بانک ملت، پرداخت می‌شود. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، با هدف رعایت مواد ۱۳ و ۱۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مصوب ۱۸ مرداد ۱۳۷۷ هیات وزیران، پرداخت سود قطعی اوراق مشارکت شرکت پالایش نفت بندرعباس منتشره در روز سوم اسفند ۱۳۸۹ از طریق شعب منتخب این بانک از روز یکم تا سی‌ام آبان ۱۳۹۸ به دارندگان برگه تسویه نهایی در دستور کار قرار گرفته است.