شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : بانک و بیمه

  • روزنامه «دنیای‌اقتصاد» دوره کاربردی ترفندهای حرفه‌ای اکسل در فضای کسب‌و‌کار را برگزار می‌کند. واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «ترفندهای حرفه‌ای اکسل در فضای کسب‌و‌کار » در روز پنج‌شنبه 4 و جمعه 5 شهریورماه به مدت 16 ساعت، برگزار می‌کند. در این دوره جدیدترین یافته‌های اکسل به همراه کاربرد آن، مفاهیم و کاربردهای عملی این نرم‌افزار از پایه تا پیشرفته با بهترین روش ارائه می‌شود. فراگیران پس از پایان دوره قادر خواهند بود از امکانات حرفه‌ای‌تر این نرم‌افزار قدرتمند بهره‌برداری کنند و مهارتشان را نسبت به رقبا در به کارگیری ویژگی‌های پیشرفته و ترفند‌های این نرم‌افزار ارتقا دهند.

  • گروه بازار پول: چشم‌انداز سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در ماه‌های گذشته بارها تغییر کرده و این نوسان، روند بازارهای مختلف را نیز دچار افت‌و‌خیز کرده است. پیش از انتشار چند داده ضعیف اخیر از بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، افزایش نرخ‌های بهره از سوی فدرال رزرو امری محتمل در نظر گرفته می‌شد و از همین رو دلار تقویت و طلا تضعیف می‌شد. با انتشار داده‌های ضعیف، احتمال انقباض پولی در ایالات متحده کاهش یافت تا نوسان‌های اونس طلا دوباره به بالای مرز 1350 دلار منتقل شود، به‌ویژه از آن رو که چالش‌های موجود در اقتصادهای عمده جهان و انبساط پولی بسیاری از بانک‌های مرکزی تاثیرگذار هم به نفع طلا عمل می‌کرد.

  • گروه بنگاه‌ها: تعداد حساب‌های الکترونیک گشایش شده بانک ملت از مرز ۴۳ میلیون حساب گذشت. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، تعداد این حساب‌ها در تیرماه سال ۹۵ نسبت به سال ۹۳ حدود سه میلیون فقره افزایش داشته است. در عین حال، شمار مشتریان بانک ملت نیز در سال جاری به ۲۹ میلیون مشتری افزایش یافت که رشدی معادل دو و نیم میلیون مشتری را نسبت به دو سال گذشته تجربه کرده است. براساس این گزارش، تا پایان تیرماه سال جاری، بانک ملت بیش از ۸۲۳ هزار دستگاه کارتخوان فروشگاهی و بیش از ۴۶۰۰ دستگاه خودپرداز در نقاط مختلف کشور نصب و راه‌اندازی کرده است.

  • گروه بنگاه‌ها: بانک صادرات ایران به‌منظور فراهم کردن فرصت مشارکت بیشتر هموطنان، توسعه و اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه، مدت زمان شرکت در جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه (دلسپرده) را تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با هدف ایجاد بستر مشارکت بیشتر هموطنان در امور عام‌المنفعه و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه، برگزاری بیست و ششمین مرحله قرعه‌کشی بین حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز در قالب جشنواره دلسپرده را در دستور کار قرار داده و برای برندگان این نوع حساب‌ها جوایز ارزشمند معنوی و مادی متعددی را در نظر گرفته و در راستای ایجاد فرصت مشارکت بیشتر هموطنان مدت زمان آن را تا پایان شهریورماه ١٣٩٥ تمدید کرد.