شماره روزنامه ۶۰۴۵
|

آرشیو اخبار : %D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3 %DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7

  • سکه بورسی 2‌درصد ارزان‌‌‌تر از سکه فیزیکی معامله شد. کاهش احتمال بروز تنش سیاسی در منطقه زمینه‌‌‌ساز افت بهای دارایی‌‌‌های مبتنی بر طلا در بازار داخل شد. در عین حال طلا در بازار جهانی نیز پس از 6هفته جریان افزایشی، در هفته اخیر با افت نرخ مواجه شد و بازده منفی 2.2درصدی را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشت. در این شرایط عقبگرد نرخ ارز در بازار آزاد به کانال قیمتی 62‌هزار تومان نیز مزید بر علت شد تا روند افت قیمت دارایی‌‌‌های مبتنی بر طلا شدت بیشتری به خود بگیرد.
  • قیمت سنگ‌آهن برای سومین هفته متوالی در مسیر صعودی است که با توجه به بهبود تقاضا از طرف چینی‌‌‌ها این تداوم رشد قیمت اتفاق افتاده است. پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه چین اتکای اقتصاد خود را به بخش مسکن کاهش داده است، میزان ساخت‌وساز در آینده نیز رشد قابل‌توجهی نداشته باشد و میزان تقاضا برای محصولات فولادی با روند نزولی همراه باشد و از این‌رو قیمت محصولات زنجیره فولاد نیز در کانال کاهشی قرار گیرد.
  • افزایش بیش از حد گرما در نقاط مختلف دنیا، احتمال کاهش برداشت گندم در آمریکا و استرالیا را مطرح کرد و باعث شد تا روند افت قیمت این محصول متوقف شود. عقبگرد قابل‌ملاحظه بهای گندم در بازار جهانی، کشاورزان را با چالش سودآوری مواجه کرده و مانع استمرار رویه افت نرخ می‌شود.