شماره روزنامه ۶۰۳۳
|

آرشیو اخبار : شرکت ها

  • وزارت صنعت، معدن و تجارت درصدد برنامه‌ریزی برای تامین گاز شرکت‌های فولادی است که در همین راستا رایزنی‌هایی در حال انجام است تا نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در این خصوص کاهش یابد.
  • پست حدید شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در مدار قرار گرفت. پست ۴۰۰ به ۳۳ کیلو ولت حدید که یکی از طرح‌های مهم و زیربنایی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر است با تلاش شبانه‌روزی نیروهای متخصص مجموعه؛ برقدار و وارد مدار شبکه سراسری برق کشور شد.
  • با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان بورس، صادرات مس کاتدی از طریق رینگ صادراتی بورس کالا انجام خواهد شد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این مطلب در جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، افزود: این امر در راستای شفاف‌سازی برای فروش خارجی شکل می‌گیرد؛ چراکه ایجاد شفافیت و رقابت برای صادرات مس، حرکت جدید و جذابی است.
  • با اجرای پروژه احداث کوره پاتیلی شماره ۳ و بازسازی کوره پاتیلی شماره یک در ذوب‌آهن اصفهان، شاهد افزایش تولید و بهره‌وری در این مجموعه خواهیم بود.
  • پس از تلاش‌های فراوان و رفع موانع موجود، سیستم فایر سوم کارگاه پخت واحد آند، صنایع آلومینیوم جنوب به همت متخصصان جوان و نخبه این واحد صنعتی به بهره‌برداری رسید. در آیین راه‌اندازی فایر سوم پخت آند، مهدی زحمتکش، مدیر عامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات، تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط مهندسان، کارشناسان، متخصصان جوان و نخبه بومی منطقه و پرسنل واحد آند، این اتفاق مبارک را در صنعت آلومینیوم کشور بی‌نظیر خواند که می‌تواند نوید بخش روزهای خوب و آینده‌ای روشن در مجموعه سالکو باشد.
  • وجود قانون برای هر حوزه‌ای از زندگی افراد لازم است چرا که نبود چارچوب و قوانین می‌تواند باعث ایجاد هرج و مرج شود. ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ایجاد شفافیت در قوانین این حوزه امری حیاتی برای فعالان این بازار است.
  • با توجه به نبود قانون مشخص در اغلب حوزه‌های رمز ارز، شاهد سردرگمی و بلاتکلیفی بسیاری از کاربران و شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارز هستیم.
  • خدمات وب آمازون (AWS) بر اساس یک پست شغلی اخیر در جست وجوی متخصصی برای تقویت تعهدنامه دارایی های دیجیتال، پردازش تراکنش ها و قبول مسوولیت فضای ابری است. این غول تکنولوژی می‌خواهد یک متخصص خدمات مالی را برای همکاری با موسسات مالی جهانی و فین تک‌های نوآور استخدام کند و «روش معاملات دارایی‌های دیجیتال از بررسی قیمت تا اجرا، تسویه و نگهداری (مانند رمزارزها، CBDها [ارزهای دیجیتال بانک مرکزی]، استیبل کوین ها، توکن‌های دارای پشتوانه امنیتی، توکن‌های دارای پشتوانه دارایی و NFT‌ها) را انجام دهد.» انتظار می‌رود حرکت مورد انتظار آمازون به سمت دارایی‌های دیجیتال شامل نوعی توکن پرداخت، به اصطلاح «کوین آمازون» بر اساس آگهی‌های شغلی قبلی باشد.
  • امیر بیات تحلیلگر حوزه رمزارز
    نوکون یکی از پروژه‌های مربوط به رمزارز بود که چندی پیش یکی از رسانه‌های کشور از آن به‌عنوان یکی از پروژه‌های عظیم رمزارز با تیتر «توفان نوکون» یاد کرده بود. در حال حاضر نوکون در حال عرضه توکن است؛ بنابراین بررسی دقیق این پروژه دارای اهمیت است. به‌منظور پیگیری بیشتر وضعیت پروژه این توکن با یکی از کارشناسان این حوزه صحبت کردیم.
  • کنفرانس خبری با عنوان «ارائه گزارش سامانه بیتستان از صنعت رمز ارز در جهان و فرصت‌های ایران» 5 آبان سال‌جاری با حضور حامد میرزایی، مدیر عامل بیتستان و بهمن حبیبی، مدیر ارشد بازاریابی بیتستان و علاقه‌مندان به حوزه رمز ارز‌ها برگزار شد. در این نشست صنعت رمز ارز از سه منظر معامله‌گری، سرمایه‌گذاری و استخراج با رویکرد قانون‌گذاری و چشم‌انداز آینده مورد بررسی کارشناسان حاضر قرار گرفت.