درخشش «کاغذسازی کاوه» با تقسیم 1700 ریال سود به ازای هر سهم

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کاغذسازی کاوه با حضور ۱۴/۸۳ درصد سهامداران برگزار شد. این مجمع به ریاست آقای مهندس علی کریمی و نظارت آقایان بیات بابلقانی و رضا توکلی و دبیری آقای فرهاد مویدی مدیرعامل شرکت کاغذسازی کاوه اداره شد. در ابتدای این جلسه آقای مهندس مویدی به قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی ۹۲ پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ گفت. همچنین در این مجمع پس از ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی شرکت شامل صورت سود و زیان و ترازنامه به تصویب حاضران رسید. از دیگر مصوبات این جلسه تقسیم مبلغ یک هزار و ۷۰۰ ریال سود به ازای هر سهم بود که به تایید سهامداران رسید. تاریخچه فعالیت

شرکت صنایع کاغذسازی وداد ( سهامی خاص) در تاریخ ۱۷/۰۱/۱۳۶۷ تحت شماره ۶۹۳۳۲ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳/۰۴/۱۳۶۹ نام شرکت به صنایع کاغذسازی کاوه (سهامی خاص) تغییر یافت که موضوع در روزنامه رسمی شماره ۱۳۲۳۳ مورخ ۲۰/۵/۱۳۶۹ درج گردیده است. همچنین بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۸/۱۰/۱۳۷۵ نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد که موضوع در روزنامه رسمی شماره ۱۵۱۹۹ مورخ ۲۱/۰۲/۱۳۷۶ آگهی شده است و مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه آن در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه واقع است.

فعالیت اصلی

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۳ اساسنامه عبارتست از: تولید کاغذ و مقوا و سایر تولیدات و فرآورده‌های جنبی، تامین و ایجاد واحدهای تولیدی مربوطه، وارد کردن کلیه ماشین‌آلات، دستگاه‌ها و تجهیزات لازم و مواد اولیه مورد نیاز ، خرید و فروش تولیدات و واردات و صادرات در زمینه تولیدات فوق الذکر است.

به موجب پروانه بهره برداری شماره ۴۷۹ مورخ ۲۶/۱/۱۳۷۴ که توسط وزارت صنایع صادر شده ، بهره‌برداری از کارخانه شرکت با ظرفیت ۳۰.۰۰۰ تن شامل ۲۵.۰۰۰ تن کاغذ چاپ و تحریر و ۵.۰۰۰ تن مقوا در سال ۱۳۷۳ آغاز شده است. ضمنا در سال ۱۳۸۷ شرکت برای ایجاد پروژه تولید کاغذ در کرمانشاه با ظرفیت ۹۹.۰۰۰ تن در سال اقدام کرده است.

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ ۲۱/۰۲/۱۳۷۶ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه (کاغذ و محصولات کاغذی) با نماد چکاوه درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ ۰۲/۰۷/۱۳۷۶ مورد معامله قرار گرفته است.

مروری بر عملکرد عملیاتی شرکت در سال جاری:

تغییرات در ساختار سرمایه و سیاست‌های تامین مالی:

با توجه به الزامات سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص افزایش سرمایه شرکت، هیات مدیره پیگیر افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران بوده و مقدمات لازم را با تهیه گزارش‌های مربوطه و زیر نظر حسابرس فراهم کرده است.

وضعیت نقدینگی

منابع اصلی نقدینگی شرکت، وجوه دریافتی از فروش محصولات و مصارف عمده شامل خرید مواد اولیه، هزینه‌های کارکنان و پرداخت اقساط تسهیلات می‌باشد.

سرمایه در گردش

با توجه به منابع و مصارف نقدی در دوره های سه ماهه، پیش بینی می گردد با هماهنگی سایر واحدها و مدیریت مناسب بر منابع ، بتوان استفاده بهینه از منابع موجود نمود.

کمیته های تخصصی هیات مدیره

در سال ۱۳۹۲ کمیته‌های تخصصی در خصوص حسابرسی داخلی، کمیسیون معاملات ، استراتژی و R&D تشکیل گردیده است.

جلسات هیات مدیره

در سال ۱۳۹۲ پانزده جلسه هیات مدیره با حضور اعضا برگزار گردید.

عملکرد اجتماعی شرکت

شرکت در سال ۱۳۹۲ اقدامات مناسبی در زمینه افزایش انگیزه پرسنل، دفع سازگار با محیط زیست پس‌ماندهای صنعتی، ارتقای سطح علمی پرسنل و اجرای سیاست جانشین پروری به مرحله اجرا در آورده است.

از جمله مهم‌ترین اقدامات شرکت در حوزه های مختلف کاری در سال ۱۳۹۲ می‌توان به تفکیک به موارد ذیل اشاره داشت:

الف - حوزه منابع انسانی:

* برنامه‌ریزی جهت پرداخت حقوق و مزایای پرسنل دقیقاً در پایان هر ماه و اولویت دهی به پرداخت‌های پرسنلی.

* برگزاری مناسبت‌های در خور شان پرسنل و خانواده‌های آنان از جمله روز کارگر و پذیرایی از پرسنل و خانواده‌های آنان در محیطی صمیمی جهت افزایش انگیزه کاری و برگزاری جشن تقدیر از فرزندان ممتاز کارکنان با حضور خود فرزندان کارکنان در محل کارخانه

* در راستای ترویج فرهنگ سلامت و حفظ محیط‌زیست و از سوی دیگر تقویت نهاد خانواده کارکنان اعطای دوچرخه به کودکان کارکنان به صورت اقساطی

* برگزاری دوره‌‌های آموزشی مختلف جهت افزایش بنیه علمی کارکنان در دفتر تهران و کارخانه.

* افزایش حقوق پرسنل شرکت در راستای بهبود شرایط معیشتی خصوصا کارگران زحمتکش بخش تولید.

ب - حوزه تولید :

در راستای کاهش قیمت تمام شده و اصلاح فرآیندهای تولیدی و حذف مواد شیمیایی وارداتی از فرآیند تولید که در نهایت حدودا ۱۵ میلیارد ریال از هزینه های سالانه تولید کاسته شده است .

* کنترل ضایعات خمیر و جلوگیری از دور ریز الیاف سلولزی با اصلاح سیستم آب بندی پمپ های خمیر کاغذ و مکانیزم کلینرها در ماشین کاغذ

* انجام مطالعات مهندسی و کارشناسی جهت انتخاب و خرید سیستم پالپینگ (pulping) و مذاکره با شرکت‌های معتبر بین‌المللی.

* کاهش میزان ضایعات تولید از ۲۰ به ۱۸ درصد تا پایان سال ۱۳۹۲.

* ایجاد تنوع در محصولات تولیدی شرکت با تولید کاغذ فلوتینگ ، کاغذ رنگی که خوشبختانه از نظر کیفی مورد توجه خریداران قرار گرفته است.

* تعمیر هدباکس خط ۱ که پس از سال‌ها موجب بهبود قابل ملاحظه کمی و کیفی محصول تولیدی شده است.

* راه‌اندازی سیستم مایع ساز و ترزیق پلی الکترولیت در کارخانه که موجب صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مواد جنبی مصرفی خواهد شد.

* بررسی همه جانبه شرایط تولید به صرفه کارخانه با توجه به میزان تقاضای کاغذ با عرض‌های متعارف و نامتعارف.

ج - حوزه بازرگانی ( خرید و فروش ):

* افزایش تعداد مشتریان از ۶۷ مشتری در سال ۹۱ به ۸۹ مشتری در سال ۹۲ که نشان از تلاش برای جذب مشتریان جدید و حضور در بازارهای جدید با ارزش افزوده بیشتر از جمله کاغذ فلوتینگ و رنگی می‌باشد.

* شناسایی تقاضا در بازار مصرف و تطبیق تولید با نوع تقاضا در شرایط رکود بازار.

* تغییر و اصلاح سیستم خرید مواد اولیه و افزایش تعداد تامین کنندگان آخال که تاثیر بسزایی در کاهش قدرت چانه‌زنی تامین‌کنندگان داشته است.

* حذف بخشودگی ۷ درصد تخصیص داده شده به تامین کنندگان که در کل سال با توجه به حجم خرید مواد اولیه هزینه قابل توجهی را به شرکت تحمیل می‌نمود.

* تشکیل کار گروه تخصصی به منظور کنترل و نظارت مستمر و دقیق تر بر روی مواد اولیه ورودی و بهبود و ارتقای تجهیزات خریداری شده توسط واحد تدارکات در جهت کاهش افت ضایعات و کاهش بهای تمام شده و رعایت همه جانبه صرفه و صلاح شرکت .

*برنامه‌ریزی جهت راه اندازی هرچه سریع‌تر سیستم‌های نرم‌افزاری یکپارچه فروش و تدارکات جهت بهبود نظام‌های کنترلی.

د- حوزه امور مالی:

* افزایش سود عملیاتی شرکت از ۱۷۱۶۶میلیون ریال در سال ۹۱ به مبلغ ۸۷۲۳۶ میلیون ریال در سال ۱۳۹۲ معادل ۴۰۸ درصد افزایش.

* پوشش ۱۱۵درصدی EPS شرکت طی سال ۹۲ کـــه افزایش ۲۶۴ درصدی نسبت به سال ۹۱ را نشان می دهد.

* افزایش ۳۰۹ درصد قیمت هر سهم از ابتدای سال ۱۳۹۱ تاکنون.

* تهیه و تنظیم گزارش افزایش سرمایه شرکت از ۲۵.۰۰۰ میلیون ریال به ۲۵۰.۰۰۰ میلیون ریال.

* تحقق سود خالص۷۱.۷۰۱ میلیون ریالی در پایان سال ۹۲ که نسبت به سال ۹۱ افزایش۳۶۴درصدی داشته است.

* کاهش دوره وصول مطالبات از ۹۷روز در ابتدای سال ۹۱ به ۶۴ روز در پایان سال ۹۲.

* راه اندازی واحد حسابرسی داخلی.

* برگزاری منظم جلسات کمیته حسابرسی داخلی بر اساس قوانین شرکت‌های بورسی و دستورالعمل‌های هلدینگ .

ه : سایر موارد مدیریتی:

* تشکیل اتاق فکر و برگزاری منظم جلسات مربوطه با حضور کارشناسان حوزه های مختلف مالی، اداری، بازرگانی، فنی و تولید شرکت جهت ایده پردازی و کنترل هر چه بیشتر فرآیندهای کاری شرکت.

* به روز رسانی آیین‌نامه‌های کمیسیون معاملات در دو حوزه خرید و فروش.

* در راستای بهبود اتخاذ تصمیمات لازم در حوزه‌های مهمی مانند آخال و فروش تشکیل کمیته های ویژه بررسی جهت استفاده از خرد جمعی در تصمیمات اتخاذ شده و ایجاد هماهنگی لازم بین واحدها.

* حضور فعال در سندیکای تولید کنندگان کاغذ در راستای حفظ منافع شرکت و دسترسی به اطلاعات سایر همکاران .

اقدامات انجام شده- پروژه کرمانشاه

* دریافت سند مالکیت اراضی محل اجرای پروژه بیستون در کرمانشاه.

* پیگیری واردات باقی‌مانده ماشین آلات و ترخیص یک محموله دیگر از ماشین آلات پس از دو سال توقف در روند ارسال آنها

* با توجه به دریافت سند مالکیت ، نهایی شدن اخذ تسهیلات از بانک صنعت و معدن.

* راه اندازی و تشکیل دفتر فنی در پروژه بیستون جهت اعمال نظارت کامل کمی و کیفی در روند اجرای امور ساختمانی ، نصب ماشین آلات وارده و احیاناً خرید ماشین آلات و تجهیزات جدید با استفاده از پرسنل فنی خبره و با تجریه در امور فنی ، مهندسی ، بازرگانی و حقوقی.

* نظارت بر روند تجهیز کارگاه و تامین منابع مالی لازم جهت تسریع در فرآیندهای اجرایی شرکت.

* عملیات اجرایی ساختمان انبار محصول ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

* شناسایی منابع جدید و مکاتبه و مذاکره لازم با آنان جهت خرید ماشین آلات مورد نیاز جهت تکمیل پروژه .

*پیگیری دریافت وجوه تسهیلات مصوب بانک صنعت معدن که به‌رغم مشکلات و موانع فراوان و پس از بازدید کارشناسان بانک از پیشرفت پروژه و تهیه مدارک لازم امید می رود این روند در سال آتی نتایج مثبتی در پی داشته باشد.

پیام هیات مدیره

شرکت صنایع کاغذ سازی کاوه یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده کاغذ بازیافتی مورد نیاز صنایع بسته‌بندی ایران است که با استفاده از فن‌آوری‌های مناسب تولید کاغذ و مشارکت کارکنان از طریق ایجاد انگیزه و فرصت‌های مناسب برای رشد آنان با محور مشتری مداری نسبت به توسعه توان کمی و کیفی تولید و افزایش سهم بازار به ویژه بازارهای خارجی در جهت تولید ارزش افزوده، رشد سودآوری و منافع ذی‌نفعان خود اقدام می نماید.

این شرکت در راستای احترام به حقوق جامعه، همواره خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات ملی خصوصا مسائل زیست محیطی می‌داند و جهت ارتقای سطح تکنولوژی و ازطریق ایجاد بیشترین تنوع در محصولات و ارائه کیفیت مطلوب نسبت به رقبا، درتلاش است که رتبه دوم سهم نسبی بازار کشور را در زمینه کاغذ کسب نماید و صادرات به بازارهای منطقه‌ای را توسعه بخشد.

برنامه‌های آینده شرکت

* حفظ سهم بازار کاغذ در سال ۱۳۹۳ با تولید محصولات متنوع و ارتقای کیفیت محصولات و تنوع تولید با کاغذ‌های فلوتینگ و رنگی.

* نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات فرسوده خطوط تولید که اثرات مثبتی در بهبود کیفی محصول، کاهش مصرف انرژی، رضایت مشتریان و نهایتا سودآوری بیشتر شرکت خواهد داشت.

* برنامه‌ریزی در راستای افزایش بهره‌وری و اتخاذ سیاست‌های صرفه‌جویانه خصوصا در مصرف انرژی

* ارتقای سطح علمی پرسنل با برگزاری دوره‌های آموزشی حین خدمت و جانشین‌سازی نیروهای تحصیل کرده به جای بازنشستگان

* ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه با تولیدکنندگان اصلی کارتن کشور به‌خصوص فعالان بخش خصوصی جهت ایجاد بازاری پایداری برای محصولات تولیدی شرکت

بهبود نظام‌های کنترل داخلی با راه‌اندازی سیستم نرم‌افزاری یکپارچه.

درخشش «کاغذسازی کاوه» با تقسیم 1700 ریال سود به ازای هر سهم

درخشش «کاغذسازی کاوه» با تقسیم 1700 ریال سود به ازای هر سهم

درخشش «کاغذسازی کاوه» با تقسیم 1700 ریال سود به ازای هر سهم

درخشش «کاغذسازی کاوه» با تقسیم 1700 ریال سود به ازای هر سهم