دو طرح بزرگ شهری کرمانشاه در یک‌قدمی تنظیم قرارداد

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌‌‌های مردمی شهرداری کرمانشاه با اعلام این خبر در این جلسه گفت: ۵۹ پرونده ارجاعی به کمیسیون از جمله پرونده‌‌‌های مولدسازی، نهضت ملی مسکن و سرمایه‌گذاری از جمله دو پروژه بزرگ شهربازی لوتوس و مجتمع تجاری-خدماتی میلاد بررسی شدند و با موافقت اعضا، مصوبه کمیسیون برای این دو طرح صادر شد. صادق خدادادی افزود: شهربازی لوتوس با مساحت عرصه‌‌‌ای برابر ۱۳ هکتار، جنب پل ولایت و پروژه مجتمع میلاد با مساحت عرصه‌‌‌ای برابر ۱۱‌هزار مترمربع در بلوار مصطفی امامی واقع شده‌‌‌اند. رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌‌‌های مردمی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: طرح شهربازی لوتوس با کاربری‌‌‌های متنوع شهربازی روباز، تفریحات آبی و همچنین مجموعه‌ای با زیربنایی بالغ بر ۴۰‌هزار مترمربع با کاربری‌‌‌های تجاری است.

وی اظهار کرد: همچنین شهربازی سرپوشیده و پارکینگ با هدف ایجاد و گسترش فضاهای تفریحی و گردشگری، ایجاد محیطی آرام برای رفاه حال شهروندان و گردشگران جهت گذراندن اوقات فراغت و ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده است. خدادادی ادامه داد: مجتمع میلاد با سطح اشغال تقریبی ۹۰‌هزار مترمربع و با کاربری‌‌‌های تجاری و خدماتی به‌صورت چهار طبقه منفی پارکینگ و ۶ طبقه روی سطح زمین و با حجم سرمایه‌گذاری تقریبی حدود ۲۰‌هزار میلیارد ریال بر اساس نیازسنجی‌‌‌های اولیه برای ارائه خدمات موردنیاز شهروندان و گردشگران، ساماندهی کالبدی شهر، توزیع متناسب کاربری شهری و حل معضلات ترافیکی شهر کرمانشاه طراحی شده است. خدادادی تشریح کرد: از چندی پیش سرمایه‌گذاران توانمندی پیشنهادهای خود را برای این طرح‌‌‌ها ارائه و آمادگی خود را برای مشارکت در ساخت اعلام کردند.

وی اضافه کرد: سازمان سرمایه‌گذاری در جلسات متعددی این پیشنهادها را بررسی کرده که در نهایت با اخذ مصوبه ماده ۵ پس از برگزاری فراخوان با انتخاب سرمایه‌گذار توانمند عملیات اجرایی این پروژه‌‌‌ها آغاز خواهد شد. طبق پیش‌بینی‌‌‌های انجام‌شده ساخت پروژه مجتمع میلاد ۴۸ ماه و شهربازی لوتوس ۳۰ ماه زمان نیاز دارد.