جدول لیگ copy

بالای جدول چه خبر است؟

در منطقه بالایی جدول، یک جدال نصفه و نیمه برای مقام سومی بین سپاهان و تراکتور داریم. هم‌اکنون تیم اصفهانی با 51 امتیاز بالاتر از تراکتور 48 امتیازی قرار گرفته. سپاهان امشب ‌میهمان تیم سرسخت آلومینیوم اراک است و تراکتور هم از تیم خوب ملوان پذیرایی می‌کند. هفته آخر هم سپاهان در اصفهان با شمس‌آذر قزوین مصاف می‌دهد و تراکتور هم رودرروی صنعت نفت آبادان قرار می‌گیرد. با این همه تردیدی نیست که مهم‌ترین جنگ در این قسمت، جدال جویندگان جام بین پرسپولیس و استقلال است؛ جایی که سرخ‌پوشان با کامبک هفته گذشته خود 62 امتیازی شدند و بعد از مدت‌ها بالاخره با یک امتیاز برتری نسبت به استقلال به صدر رسیدند. حالا فقط دو قدم مانده؛ سرخ‌ها امیدوار به حفظ موهبتی هستند که امسال خیلی سخت به دست آمد و آبی‌ها هم انتظار لغزش حریف دیرینه را می‌کشند.

مانع سخت برای پرسپولیس

در این لحظه حتی خود هواداران، مربیان و بازیکنان پرسپولیس هم می‌دانند که در قزوین چه بازی سختی برابر شمس‌آذر دارند. تیم سعید دقیقی، یکی از شایسته‌های لیگ برتر بوده که مخصوصا در زمین خودش بسیار خطرناک است. آنها در قزوین سپاهان را بردند و از استقلال مساوی گرفتند. شمس‌آذر در جدول مسابقات خانگی تیم پنجم است و در زمین خودش فقط 3 مسابقه را باخته. آنها هر 3 بازی آخرشان را در قزوین با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند، تیم خوب و جسوری هستند و از آنجا که استرس و فشار خاصی هم ندارند، با خیال راحت برابر پرسپولیس بازی خواهند کرد. در نقطه مقابل سرخ‌پوشان که در نیمه اول بازی قبل با استقلال خوزستان بدجوری غافلگیر شدند، می‌دانند که این‌بار تاوان غفلت احتمالی، از دست رفتن جام است و نباید آن را تکرار کنند. پرسپولیس چالش سختی دارد و این هفته‌های اخیر نشان داده لایق قهرمانی است، اما اگر قرار باشد این موضوع را به همه ثابت کند، راهش پیروزی در 2 مسابقه پایانی برابر تیم‌های خوب شمس‌آذر و مس رفسنجان است. حالا آن طرف استقلال هر نتیجه‌ای که می‌خواهد، بگیرد.

آبی در موقعیت سرخ

استقلال اما امشب رودرروی گل‌گهر قرار می‌گیرد؛ تیمی که از ابتدای سال 1403 در لیگ برتر موفق به کسب پیروزی نشده است! یک فکت ناامیدکننده دیگر در مورد گل‌گهر هم اینکه آنها از زمان صعود به لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی همه نبردهای‌شان با استقلال را باخته‌اند و حتی یک مساوی هم نگرفته‌اند. با این همه به هر حال بازی پخش زنده در ورزشگاه آزادی فرق دارد و طبعا شاگردان مارینوس اوزونیدیس متفاوت از قبل ظاهر خواهند شد. استقلالی‌ها هم که هفته گذشته ناباورانه صدر جدول را از دست دادند، ابتدا مواضع ناامیدکننده‌ای در مورد مهندسی لیگ گرفتند، اما بعدتر گفتند هنوز به قهرمانی امید دارند و می‌جنگند. حالا استقلال در موقعیت تمام هفته‌های گذشته پرسپولیس قرار گرفته و انتظار لغزش رقیب دیرینه را می‌کشد؛ آیا این اتفاق رخ خواهد داد؟


پایین جدول چه خبر است؟

اگر در بالای جدول سرخابی‌ها رقابت شدیدی بر سر قهرمانی دارند، در انتها 5 تیم هستند که برای سقوط نکردن تلاش می‌کنند و این جنگ حتی می‌تواند خونین‌تر از صدر هم باشد.

پیکان، فولاد خوزستان، نساجی مازندران، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ، خطر افتادن را حس می‌کنند و احتمالا در بازی‌های همزمان این هفته معادلات در پایین جدول هم تا حدودی مشخص خواهد شد. فولاد که با برتری ارزشمند مقابل ذوب‌آهن 25 امتیازی شد با منفی 21، در کنار نفت بدترین تفاضل گل امسال را ثبت کرده و همین موضوع شاید کار دست شاگردان عبدالله ویسی بدهد. آنها امشب باید به مصاف پیکان بروند که تنها یک امتیاز بیشتر اندوخته و رضا عنایتی هم می‌داند در صورتی که شانس بقای تیمش به هفته آخر کشیده شود، کارش بسیار دشوار می‌شود چرا که حریف آنها استقلالی است که برای قهرمانی بازی می‌کند. دیدار اهواز، دربی ماندن در لیگ است اما باقی جدال‌ها هم بسیار حساس دنبال می‌شود. هوادار که خطری احساس نمی‌کند، میزبان نساجی 26 امتیازی است.

ساکت الهامی که مربی مورد علاقه مسعود شجاعی هم محسوب می‌شود، درحالی مقابل شاگردش می‌ایستد که علاوه بر تلاش برای نگه داشتن نساجی مقابل تیم سابقش هم انگیزه دارد. مس آماده در رفسنجان دیگر میزبان پایین جدولی‌هاست که باید از استقلال خوزستان پذیرایی کند. کامبک عجیبی که تیم سیروس پورموسوی برابر پرسپولیس تجربه کرد باعث شد تا آبی‌ها پس از چهارتایی شدن در دومین هفته متوالی، با 22 امتیاز به رده پانزدهم سقوط کنند و فقط برد به دردشان بخورد. درست مثل هم‌استانی‌شان یعنی نفت که با 21 امتیاز به قعر چسبیده و باید امروز هرطور که شده ذوب‌آهن را شکست دهد. شاگردان کمالوند از 28 بازی، تنها 21 امتیاز اندوخته‌اند و اگر امروز موفق به پیروزی نشوند، با توجه به وضعیت جدول به احتمال زیاد باید با لیگ برتر وداع کنند.